[USB externe HD] traag kopiëren

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een externe harde schijf (Freecom FHD-XS) waarvan de usb connector slecht contact geeft. Alvorens ze op te sturen naar de hersteldienst, zou ik ze graag backuppen. In windows verkenner kan ik alle mappen en bestanden zien en openen. Als ik grote delen kopieer krijg ik echter problemen. Ofwel verliest de harde schijf plots verbinding met de computer (alsof je de usb connector zou uittrekken) ofwel krijg ik foutmeldingen dat het bestand niet leesbaar is (cyclische redundantiefouten).
Als ik bestandje per bestandje kopieer lukt het wel. Daarom denk ik dat het ook zou lukken als ik alles aan een veel tragere snelheid zou kunnen kopiëren. Heeft iemand tips hoe ik dat zou kunnen doen? Bijvoorbeeld door mijn usb poorten op usb1-speed in te stellen of zo?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ALs je ergens een usb 1.1 (langzame hub) dan kan dat. Maar je kunt ook de harde schijf uit de enterne door rukken en even rechtstreeks intern aansluiten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Heb je mss geprobeert om hem op een anderen usb poort te proberen?
Of op een anderen pc/laptop?
Want messchien licht het niet aan het apparaatje zelf.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
leuk_he schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:07:
ALs je ergens een usb 1.1 (langzame hub) dan kan dat. Maar je kunt ook de harde schijf uit de enterne door rukken en even rechtstreeks intern aansluiten.
Volgens mij met de hdd die hij heeft kun je die niet uit de behuizing halen dus dat valt al af.
(dat was ook mijn eerste oplossing)
Want het is een 1,8'' hdd

[ Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 11-11-2005 13:10 ]

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb het al op verschillende laptops geprobeerd. Het ligt zeker aan het apparaat zelf. Het usb kabeltje is gewoon al te veel in en uit geschoven en geeft nu slecht contact op de printplaat.
Het is een 1.8" harde schijf. Dus ik kan die er niet zomaar uithalen en anders aansluiten.
Hoe kan ik mijn usb2 poorten omzetten naar usb1?