Ik heb een externe harde schijf (Freecom FHD-XS) waarvan de usb connector slecht contact geeft. Alvorens ze op te sturen naar de hersteldienst, zou ik ze graag backuppen. In windows verkenner kan ik alle mappen en bestanden zien en openen. Als ik grote delen kopieer krijg ik echter problemen. Ofwel verliest de harde schijf plots verbinding met de computer (alsof je de usb connector zou uittrekken) ofwel krijg ik foutmeldingen dat het bestand niet leesbaar is (cyclische redundantiefouten).
Als ik bestandje per bestandje kopieer lukt het wel. Daarom denk ik dat het ook zou lukken als ik alles aan een veel tragere snelheid zou kunnen kopiëren. Heeft iemand tips hoe ik dat zou kunnen doen? Bijvoorbeeld door mijn usb poorten op usb1-speed in te stellen of zo?
Als ik bestandje per bestandje kopieer lukt het wel. Daarom denk ik dat het ook zou lukken als ik alles aan een veel tragere snelheid zou kunnen kopiëren. Heeft iemand tips hoe ik dat zou kunnen doen? Bijvoorbeeld door mijn usb poorten op usb1-speed in te stellen of zo?