Toon posts:

webserver niet overal benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een webserver gemaakt met abyss (mysql en php). Nu dacht ik dat alles prima werkte totdat er 2 mensen bij mij uit de buurt de site niet konden benaderen. Heel vreemd want ik zit hier in groningen maar mensen uit andere plaatsen kunnen wel gewoon opd e site komen. Ben even gaat testen en heb mensen uit grooningen gevraagd mn site te bekijken. Werkte wel.
Hoe is dit nou mogelijk. bij de een wel en bij de ander niet?
  • Ik heb @home kabel
  • Zit achter router (sweex)
  • Heb poort geforward (niet 80 maar 6060)
  • vreemd is ook dat ik met zowel mn interne ip alsmede mn externe ip de site kan bekijken vanaf mn eigen pc. Normaal zou ik toch alleen via interne ip moeten kunnen kijken?
  • Las op got iets over mensen die zelfde gateway hebben niet elkaar kunnen benaderen. Maar iedereen in Groninegn heeft toch niet zlefde gateway.
Iemand een idee? |:(

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Dat is een bekend probleem bij @home. mensen in het zelfde subnet kunnen niet bij jou komen. Helaas..
Je kan geloof ik wel bij die mensen een route toevoegen zodat het wel kan, maar hoe dat moet kan je wel via de search vinden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

moeilijke oplossing hier:

http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1

en klagen bij @home natuurlijk!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 20:15
En mensen die een proxy gebruiken kunnen je site ook niet benaderen omdat je niet op de standaard poort (80) draait.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Arnout schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:30:
En mensen die een proxy gebruiken kunnen je site ook niet benaderen omdat je niet op de standaard poort (80) draait.
Sorry, dat zijn mensen achter een fout geconfigureerde firewall. Ik kan achter een proxy (die van mijn werk & die van xs4all) wel degelijk sites bereiken die niet op poort 80 draaien. Een heel beperkt aantal poorten staan wel dicht ( poort 25 & 6666 meestal)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik dacht laat ik maar niet de standaard poort gebruiken want dat is wat makkelijker te hacken. Of is dat complete bullsh***? Kan ik misschien beter de 80 poort gebruiken en die forwarden naar mn interne ip? Want 1 van de mensen die mij probeerd te benadren doet dat via haar werk en dat zou natuurlijk wel eeens zo'n proxy verjhaal kunnen zijn. De ander woont pratisch tegenover mij dus dat zou het andere geval kunnen zijn.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:59:
hmm ik dacht laat ik maar niet de standaard poort gebruiken want dat is wat makkelijker te hacken. Of is dat complete bullsh***? Kan ik misschien beter de 80 poort gebruiken en die forwarden naar mn interne ip?
MINDER makkelijk te hacken bedoel je (hoop ik) .. ;)

Ja, er wordt veel gescand op poort 80 naar kwetsbaarheren. Dat gebeurt op een willekeurige poort uiteraard minder. Echter een willekeurge poort gebruiken is verre van veilig als echte beveiliging.

probeer het gewoon zou ik zo zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal t gewoon even proberen ja. Maar dat ene punt dat ik mezelf kon (inmiddels niet meer omdat ik die poort verandert heb denk ik) benaderen via extrene ip is toch ook vreemd of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Die poort veranderen van 6060 naar 80 heeft geen zin gehad. Nog steeds geen resultaat. Dat die persoon die op haar werk zit mijn adres niet kan bereiken is echt vreemd vind ik. Zij zit 3 KM verderop zeg maar.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
connect die persoon naar je toe op naam of op IP?? je kunt het even op IP dan namelijk proberen met daarachter :80 voor de zekerheid. kan ze dr wel naartoe pingen? of lukt ook dat niet?
ik weet niet precies hoe die sweex-router in elkaar zit, maar mogelijk dat daar ook nog een firewall op draait. die kan je dan beter uit zetten, en op je server en clients een firewall draaien. Hang anders eens je server direct achter t modem, ipv eerst via de router en controleer of dat wel werkt. dan weet je namelijk waar je zou moeten zoeken. Het meest logische lijkt mij dat het in de router verkeerd geconfigureerd staat namelijk

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik zal idd eens proberen om direct te connecten zonder router. Maar firewall in router staat al uit. en ik geef mn website weer dmv ip nummer dus zo bijv: http://83.54.563.22:6060/
Ik maar oook gebruik van zo'n no-ip account. zodat je http://mijnnaam.hopto.org kan gebruiken.

Blijft het vreemde bestaan dat de een wel en de ander weer niet in kan loggen. Kan het ook liggen aan systeem van degene die in wil loggen? of misschien dat iemand hier weet of Abyss standaard bepaalde ip's blocked?

in Abyss stond dit standaard op apply:
IP Address/Range
localhost (127.0.0.1)
192.168.0.1-192.168.255.254
172.16.0.1-172.31.255.254
10.0.0.1-10.255.255.254

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 15:20 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:18:
ik zal idd eens proberen om direct te connecten zonder router. Maar firewall in router staat al uit. en ik geef mn website weer dmv ip nummer dus zo bijv: http://83.54.563.22:6060/
Ik maar oook gebruik van zo'n no-ip account. zodat je http://mijnnaam.hopto.org kan gebruiken.

Blijft het vreemde bestaan dat de een wel en de ander weer niet in kan loggen. Kan het ook liggen aan systeem van degene die in wil loggen? of misschien dat iemand hier weet of Abyss standaard bepaalde ip's blocked?
op IP zou het zeker moeten lukken als je direct achter je modem zit. Als dat ook niet lukt, dan zit het of in je server, of bij de externe partij.... dan moet je het iemand anders laten testen om zeker te zijn of je server goed is.... Gewoon t even stapje voor stapje nalopen en je ziet vanzelf waar het fout gaat

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
die persoon die bij in wil loggen heeft een ip wat op t volgende lijkt:82.**.***.** die wordt dan toch wel gedekt door de instellingen van abyss?
IP Address/Range
localhost (127.0.0.1)
192.168.0.1-192.168.255.254
172.16.0.1-172.31.255.254
10.0.0.1-10.255.255.254

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 15:28 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Op mijn webserver (apache) kan ik overal inloggen, behalve op mijn werk.
Hier zit alles natuurlijk pot dicht, dus ik heb het idee dat het bij die vriendin van jou
ook wel zo zal zijn.
Overigens lukt het mij uberhaupt niet "meer" (vroeger wel, maar was voor dat ik mijn webserver had)
om in te loggen via een ip-adres met poort nummer.
Denk dat het met een beveiliging heeft te maken.

Voor de andere @home gebruikers zou ik niet kunnen bedenken waarom het daar niet bij werkt.

Verwijderd

Topicstarter
om die webserver te runnen hoef ik toch alleen maar de poort te openen/forwarden die de webserver gebruikt. Toch niet ook nog poort 20/21? Wel vaag probleem dit hoor. die vriendin van mij die op haar werk zit kan verder alle websites openen. vaag vaag vaag. Lullige is ook dat de site juist bedoelt is voor mensen bij mij in de buurt. Als zij hem nu juist niet openen kunnen....

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat het toch niet aan mijn instellingen ligt. Kan iemand mij eens vertellen wat dit namelijk inhoudt? Dit is de foutmelding die de persoon krijgt wanneer ze naar mijn website surft.:

Network Error (tcp_error)
A communication error occurred: "Connection refused"
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.

For assistance, contact your network support team.

Dit lijkt erop dat haar server de toagang weigert en niet mijn server.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 14:59 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vergelijk dat eens met connecten met een poort die dicht staat:

http://gathering.tweakers.net:888

affijn: het netwerk is bereikbaar, er alleen niemand die luistert. Klinkt toch alsof je toch een probleem hebt met poorten forwarden.

Verwijderd

Topicstarter
heeft het dan misschien te maken met standaardpoorten die geblokt worden? Tsja gooi ook maar eens een balletej op. Voor de rest kan namelijk iedereen erop komen. Ik kan wel even een linkje geven naar mn site.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:29:
heeft het dan misschien te maken met standaardpoorten die geblokt worden? Tsja gooi ook maar eens een balletje op. Voor de rest kan namelijk iedereen erop komen. Ik kan wel even een linkje geven naar mn site.
Thja, 6060 ligt wel dicht bij 6666, die meestal standaard geblockt is. Doe maar een linkje. Baat het niet dan schaad het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:29:
heeft het dan misschien te maken met standaardpoorten die geblokt worden? Tsja gooi ook maar eens een balletej op. Voor de rest kan namelijk iedereen erop komen. Ik kan wel even een linkje geven naar mn site.
als iedereen erop kan komen, behalve zij, dan zou ik het probleem niet in je eigen configuraties zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen behalve zij en mensen in een straal van 2a3 straten zo lijkt het.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 20:15
Kijk nog eens naar de eerste reply (Door: j-a-s-p-e-r), dit lijkt me de oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook even geprobeerd op mijn werk om de site te bereiken. Dit lukt ook niet. Nu werk ik op ongeveel 1,5 km afstand van mn huis. Het kan toch niet zo zijn dat dit nog steeds te maken heeft met dat gateway verhaal (http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1). Ik heb inmiddels geprobeerd om de site te benaderen via een webredirect van no-ip.org. Wat ik op mn werk te zien kreeg was alleen de advertentie van no-ip maar mn site zelf niet. Acces denied stond er geloof ik. Webadminastrator moest ik benaderen.

Het lijkt er dus op dat ik zelf via mn server mensen blok. Maar ik heb geloof ik geen ip's uitgesloten :|

Het gaat om een abyss webserver met mysql en php4. In 1 van de bovenstaande berichten heb ik de "allowed" ip's staan. Misschien dat die niet volledig genoeg is?

jullie kunnen anders even kijken op mn site via: http://martietest.hopto.org

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 16:30 ]

• kroegtijger
hiervandaan kan ik er gewoon bij komen (amsterdam) dus het lijkt me toch dat je server goed is ingericht, maar met dank aan je provider niet voor iedereen zichtbaar is.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:41:
hiervandaan kan ik er gewoon bij komen (amsterdam) dus het lijkt me toch dat je server goed is ingericht, maar met dank aan je provider niet voor iedereen zichtbaar is.
Daar lijkt het inderdaad wel erg op ja. Vind het het wel raar van @home. Heb er eigenlijk ook nog nooit iemand over gehoord dat het niet zou kunnen. Nou ik ga maar eens proberen zo'n static route te maken. Wat een gedoe zeg. Heb ook zo'n oude sweex router. Wordt nog leuk. Als iemadn daar nog een tip over heeft hoor ik het GRAAG!

Verwijderd

Ik krijg hier vanuit amersfoort een page cannot be displayed....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:55:
Ik krijg hier vanuit amersfoort een page cannot be displayed....
Kan kloppen. Is websever aan pc stond uit. Ik zit nog in een testomgeving en ga hem pas dag en nacht online zetten als alles werkt. Inmiddels staat hij wel weer aan maar die link had ik even neergezet om op dat moment even te bekijken.

Verwijderd

Mja zoals eerder gezegt, je kan met wat routeringen (met route add) het misschien werkend maken. Maar verder zuigt @home best wel, oa vanwegen dit soort acties. Hier kan je hoog en laag springen, maar om storingen te voorkomen sluiten ze je connectie af voor buurtbewoners.

Als ze dat niet zouden doen dan wordt je gek van de ARP / etc packets, omdat @home gebruik maakt van een "soort van" hub's. Je krijgt (als ze dit niet zouden doen) bergen zooi binnen, op deze manier voorkomen ze gewoon 90% van loze packets. Je krijgt nog 10% loze packets, en dat kan soms voldoende zijn om een router onstabiel te maken (vooral ARP packets met hoge snelheid en erg veel).

Vanwegen de slechte netwerkopbouw ben ik al 2.5 jaar weg bij @home. Oa omdat ik teveel ARP packets binnen kreeg. Maar ook omdat ik niet normaal een game kon hosten of een webserver. Nou met ADSL heb ik nergens last meer van.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:26:
Mja zoals eerder gezegt, je kan met wat routeringen (met route add) het misschien werkend maken. Maar verder zuigt @home best wel, oa vanwegen dit soort acties. Hier kan je hoog en laag springen, maar om storingen te voorkomen sluiten ze je connectie af voor buurtbewoners.

Als ze dat niet zouden doen dan wordt je gek van de ARP / etc packets, omdat @home gebruik maakt van een "soort van" hub's. Je krijgt (als ze dit niet zouden doen) bergen zooi binnen, op deze manier voorkomen ze gewoon 90% van loze packets. Je krijgt nog 10% loze packets, en dat kan soms voldoende zijn om een router onstabiel te maken (vooral ARP packets met hoge snelheid en erg veel).

Vanwegen de slechte netwerkopbouw ben ik al 2.5 jaar weg bij @home. Oa omdat ik teveel ARP packets binnen kreeg. Maar ook omdat ik niet normaal een game kon hosten of een webserver. Nou met ADSL heb ik nergens last meer van.
Tsja, je zou het dan misschien via via inderdaad aan de gang kunnen krijgen, maar rechtstreeks connecten naar je webserver gaat dan inderdaad niet lukken :|

iRacing Profiel

Pagina: 1