Toon posts:

[Outlook] Hyperlink zenden vanuit "Send to"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP sp2 met outlook 2002.

Als ik in windows rechtsklik op een file wil ik bij send to de optie hebben:

Hyperlink in Outlook.

Er zou dan een nieuw outlook bericht geopend moeten worden met daarin de hyoperlink naar het lokale bestand (netwerkschijf)

iemand hier iets voor?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik weet alleen dat die send to-items gewoon snelkoppelingen zijn die in het mapje SendTo in je profiel staan. Misschien dat dat je op weg kan helpen.

[ Voor 59% gewijzigd door Bart© op 11-11-2005 12:33 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
In de map C:\Documents and Settings\{gebruikersnaam}\SendTo\ staan de snelkoppelingen wele via het rechtermuis/send-menu beschikbaar zijn.

Als je in Start > Uitvoeren iets tikt als;
code:
1
mailto:a@b.c?body=inhoud
opent je standaard e-mailclient met 'inhoud' als ingevoerd bericht.

Die 2 zul je op de 1 of andere manier moeten combineren. Misschien dat dat met een batch-bestand al mogelijk is, maar denk dat je zelf een klein programmatje moet schrijven

Verwijderd

Topicstarter
het is eerder dat ik een bestand als hyperlink toevoeg ipv bijlage. Ik weet idd dat ze in send to staan en daar heb ik ook al wat gevonden alleen niet dat hij de link ki=opieert ipv de bijlage.

Verwijderd

Kan met mapimail bestand zoals 1 die er al staat. Zijn tooltjes voor, of je moet goed genoeg kunnen scipten.

Zoek even met google naar mapimail file

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hou er alleen wel rekening mee dat .url files (IE hyperlinks) en .lnk (filelinks, snelkoppelingen) standaard geblokkeerd worden in Outlook en Outlook Express, en door diverse AVscanners op mailservers.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2005 10:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Tita_nl,

Wat ik mis in je topic is wat je zelf zoal geprobeerd en gedaan hebt om je probleem op te lossen of je vraag te beantwoorden. Dat vinden wij op GoT wel belangrijk, ik wil je dan ook vragen dit nog even op te nemen in je topic titel :)

Verder - deze vraag lijkt me meer iets voor Officesuites en -software - feitelijk wil je vanuit een shortcut direct een mail kunnen sturen met Outlook en dat heeft eigenlijk niets met Windows Operating Systems te maken :)

Windows Operating Systems >> Officesuites en -software
Pagina: 1