Toon posts:

MegaWorks 510d fixen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd 2 speakers sets maar nu was er van 1tje de sub kapot gegaan, de speaker zelf (hoe noem je dat? de kone ofzo :?) zaten scheurtjes in en deze had ik toen gelijmd met speciale elastische lijm. Toen kon deed die het weer een hele tijd goed maar nu hoor ik die sub weer trillen, hij is dus weer gescheurd.. ik wil dus gewoon een nieuwe speaker erin doen maar ik kan nergens vinden wat voor soort en of dat zo maar kan, waar ik op moet letten, en of het uberhaubt wel kan. Op de website van creative vind ik niks.

En dan nog iets, deze set heb ik digitaal aangesloten maar nu heeft de kabel een kleine kabelbreuk. Dit is gekomen omdat die eigenlijk net iets te kort is, weet iemand waar je zo'n gele audiokabel met 3 ringen (digitaal dus) kan halen? Heb ze namelijk nergens kunnen vinden..

Alvast tY

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Hoe ga je met je set om :? Je zet 'm dus duidelijk te hard (Sub uitgescheurd) en je kabeltje is ook al half kapot?

Anyway, je kan opzich een speaker die dezelfde freqs trekt met een evt. wat hoger wattage en die in diameter even groot is proberen. Pin me d'r niet op vast en het kan ook nog baggerder klinken dan dat het al doet, maargoed :)

zo'n 'gele audiokabel met 3 ringen'? wat bedoel je? Digitaal is doorgaans via zo'n kabeltje met 2 tulpstekkertjes of een digitaal kabeltje (rood lichtje bij je uitgang).

[ Voor 22% gewijzigd door BHQ op 11-11-2005 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha nou deze set heb ik gekregen en stond al een jaar als show model en af en toe werd die keihard gezet om te showe zeg maar, volgens mij is dat niet echt goed.. weinig gebruiken en als je hem gebruikt keihard zetten, ik kreeg hem dus al aardig gaar. Maargoed ik vond het achteraf alleen maar mooi dat die gaar was, zo heb ik een nieuwe MegaWorks 650d set kunnen claimen via de Creative garantie :P

Dat ter zijde, hier een foto van de kabel die ik bedoel..

Afbeeldingslocatie: http://lauwtje.xs4all.nl/host/Pics/kabel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lauwtje.xs4all.nl/host/Pics/kabel2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 14:53 ]

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Dat kabelje is gewoon een 3.5 mm jackplug. Overal bij elektronica en audiozaken te krijgen.

Zo'n subwoofer, die zijn zo zeldzaam, en als je hem als kuint krijgen is het denk ik niet de moeite. Als je echt zelf wat leuks wilt zou ik zelf wat bouwen en je oude versterker gebruiken. Daar heb je dan meer rendement en plezier van den ik.

Edit: Het is geen gewone maar eentje die dubbel mono uitgevoerd is. Verder is dat niet zo'n probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Seers op 12-11-2005 16:37 ]