Na crash: USB poorten niet herkent op nieuwe windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Laptop Jewel notebook
Op: CL56 barebone
1,5 Pentium M
512 MB
3 USB 2.0
Windows XP SP2
1 jaar en 2 maanden oud

Geschiedenis:
  • Nooit problemen gehad hiervoor
  • Civ IV geinstalleerd en 2 dagen gespeeld
  • Gisteravond toen ik dubbel klikte op CIV IV icon ging mijn compu meteen uit
  • Opnieuw opstarten werkte niet meer
  • Geen lampjes niks
  • Accu erin en eruit, nog steeds niks
  • Alleen als ik hem probeerde op te starten zonder kabel zag je 2 lampjes flitsen, maar verder niks
  • Toen uit een wanhoops poging zonder er bij na te denken drukte ik control-alt-delete en mijn power knop tegelijk en toen ging die weer aan.
  • Toen die aanstond bleek dat de USB poorten niks meer deden, dus ook geen muis (alleen die van mijn touch pad)
  • Toen dacht ik: ik zet windows er opnieuw op... achteraf misschien niet slim.
  • Ik heb toen windows op een andere partitie gezet
  • Deze windows werkt maar problemen zijn hetzelfde. Oude windows kan ik niet meer opstarten.
  • Als ik de muis in een USB poort stop gaan de lampjes onder de muis wel branden, dus hij krijgt wel stroom.
  • k heb alle oude USB controllers via de device manager eruit gegooid en opnieuw opgestart maar hielp niks.
Nu heb ik de volgende problemen:
  • USB poorten werken niet (maar ik heb wel wat materiaal op internet, via het OM forum, gevonden wat ik vanavond maar eens ga proberen)
  • Ik kan mijn bestanden van mijn documenten op oude windows partitie niet meer openen. Ik krijg een waarschuwing dat ik daar geen toegang tot heb. Volgens de properties staat er 0 KB op, maar dat geloof ik niet.
Vooral die documenten zijn erg belangrijk. Alhoewel ik gelukkig nog wel een vrij recente backup heb, op mijn externe USB gestuurde harde schijf :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien niemand replied, doe ik het zelf maar :P

Alle Documenten lijken er toch echt af te zijn. Dus dat heeft geen nu meer.

USB poorten worden op die nieuwe windows installatie niet herkend. Ik ga nu proberen schijf compleet te formatteren inclusief alle partities en dan windows er helemaal niet op te zetten. Als USB's het dan nog niet doen dan neem ik aan dat die kapot zijn en ik een nieuwe moederbord erin zal moeten zetten.

Als iemand een beter plan heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:Z wat is er gebeurt met GOT?

Vroeger kreeg ik na 10 minuten 5 replies, of werd me verteld dat ik geen domme vragen mocht posten :P , maar helemaal niks ......... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 17:51 ]