Toon posts:

[JS] Remote formulier invullen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om doormiddel van JAVASCRIPT een formulier op een andere website te laten invullen?

Ik wil als ik op website 1 op een knop druk, dat dan bijvoorbeeld op MijnPostbank.nl automatisch mijn username / password ingevoerd wordt, en op submit gedruk wordt. Zodat ik vanaf mijn portal met een druk op de knop op verschillende websites kan inloggen thuis, op mijn werk, bij mijn vriendin, maar zonder dat ik een dozijn wachtwoorden moet onthouden.

Het idee is dus om een lijst de maken van websites die ik vaak bezoek met een knop erachter, zodat ik heel eenvoudig op die andere sites kan inloggen. Geen gedoe meer met wachtwoorden vergeten enzo.

Googelen levert geen resultaten op, evenal de search hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:25 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:02:
Is het mogelijk om doormiddel van JAVA een formulier op een andere website te laten invullen?

Ik wil als ik op website 1 op een knop druk, dat dan bijvoorbeeld op MijnPostbank.nl automatisch mijn username / password ingevoerd wordt, en op submit gedruk wordt. Zodat ik vanaf mijn portal (die alleen op mijn lan zal draaien) met een druk op de knop op verschillende websites kan inloggen.
Dat kan. Tip: Kijk naar HTTPUnit

Verwijderd

Alles is mogelijk, alleen vraag ik me af waarom je dit met java wilt. Het lijkt me handiger als je een IE of FF plugin schrijft.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Is het mogelijk om doormiddel van JAVA een formulier op een andere website te laten invullen?

Ik wil als ik op website 1 op een knop druk, dat dan bijvoorbeeld op MijnPostbank.nl automatisch mijn username / password ingevoerd wordt, en op submit gedruk wordt. Zodat ik vanaf mijn portal (die alleen op mijn lan zal draaien) met een druk op de knop op verschillende websites kan inloggen.

Het idee is dus om een lijst de maken van websites die ik vaak bezoek met een knop erachter, zodat ik heel eenvoudig op die andere sites kan inloggen. Geen gedoe meer met wachtwoorden vergeten enzo.

Googelen levert geen resultaten op, evenal de search hier.
Dit is ook nog een optie

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de handleiding van bovenstaande links goed begrijp zijn beide oplossingen niet wat ik zoek.

Dit: Link van Staneman is een programma dat een website aanspreekt en dan een resultaat teruggeeft. Idee is goed, maar ik moet gewoon een link naar een andere pagina hebben, waarbij wat gegevens ingevoerd worden.

Dit: Link van Allarmnummer lijkt mij een module dat ik moet installeren op een webserver. Aangezien ik de portal op gewoon bij een hostingprovider wil plaatsen is dat geen optie.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 16:10

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:18:
Aangezien ik de portal op gewoon bij een hostingprovider wil plaatsen is dat geen optie.
Je wil toch java doen of niet?

Beide oplossingen zijn dan goede.

Of bedoel je stiekem javascript ipv java?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, je hebt gelijk ja, ik bedoel idd javascript. Zal meteen ff mn startpost aanpassen!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Authenticatie op mijn postbank gaat trouwens in combinatie met een applet of javascript dus ik vermoed dat dat niet gaat werken. Bovendien zou ik m'n bankwachtwoord niet bij een hosting provider op een systeem zetten :)

Javascript! 8)7

Misschien iets met xmlhttp? Inloggen met xmlhttp --> krijgt cookie/sessionid terug en dan naar de main pagina van de site?

[ Voor 29% gewijzigd door grhmpf op 11-11-2005 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was ook maar een voorbeeld hoor. Wil ook links hebben naar oa. een tigtal fora. Ik zit vaak achter een andere computer ivm flexplekken, dus de optie van websites om inlogt te blijven is niet geschikt.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 16:10

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:25:
Oeps, je hebt gelijk ja, ik bedoel idd javascript. Zal meteen ff mn startpost aanpassen!
Ten eerste zit je dan niet in het juiste subforum ;)

Ten tweede is dit niet echt veilig. Je gaat nml. dan unencrypted je wachtwoorden over de request heen gooien, of via een scriptje... Lijkt me niet echt de bedoeling ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Dan vind ik niet echt interesant. Wachtwoord voor een forum mogen ze van mij hebben hoor. Ik zorg wel dmv een php login dat niet idereen zomaak op de links kan klikken.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je kunt eventueel kijken naar XMLHttp, hiermee kun je een POST actie naar een website nabouwen. Ervan uitgaande dat de website waar je naartoe gaat geen referrer check doet kun je op deze manier automatisch inloggen.

Dus: je klikt op de link van je portal. Deze link brengt je naar een pagina die de XMLHttp request uit gaat voeren, doet dit automagisch en voila! je bent ingelogd.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook iets dat geinstalleerd dient te worden, en die luxe heb ik niet want dat laat de provider niet toe. Uit de tutorials die ik vind op het internet over XMLHttp is het bovendien iets voor IIS en ik heb een provider die *nix gebruikt als platform.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Javascript is dus verre van hetzelfde als Java. 8)7

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik wil als ik op website 1 op een knop druk, dat dan bijvoorbeeld op MijnPostbank.nl automatisch mijn username / password ingevoerd wordt, en op submit gedruk wordt. Zodat ik vanaf mijn portal met een druk op de knop op verschillende websites kan inloggen thuis, op mijn werk, bij mijn vriendin, maar zonder dat ik een dozijn wachtwoorden moet onthouden.
Als het goed is kan je niet met javascript acties uitvoeren op een pagina die van een andere webserver afkomen, dus dat formulier kan je niet invullen en submitten :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Erkens schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:50:
[...]

Als het goed is kan je niet met javascript acties uitvoeren op een pagina die van een andere webserver afkomen, dus dat formulier kan je niet invullen en submitten :)
Je zou kunnen kijken of je een post kan doen naar die website met de juiste gegevens ingevuld, maar betwijfel het gezien de potentiele risico's voor internet-bankieren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

BtM909 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:54:
[...]

Je zou kunnen kijken of je een post kan doen naar die website met de juiste gegevens ingevuld, maar betwijfel het gezien de potentiele risico's voor internet-bankieren :)
Dat kan prima, tenzij ze er een check op hebben staan.

Je kunt heel goed met xmlhttp dat formulier inlezen om hem daarna in te vullen en weer te submitten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:47:
Dit is ook iets dat geinstalleerd dient te worden, en die luxe heb ik niet want dat laat de provider niet toe. Uit de tutorials die ik vind op het internet over XMLHttp is het bovendien iets voor IIS en ik heb een provider die *nix gebruikt als platform.
XMLHTTP kan inderdaad server-side gebruikt worden, maar net zo goed client-side in een javascriptje hoor. Kijk maar eens naar allerlei AJAX toepassingen die je steeds meer ziet. (FF googlen enzo)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:02:
[...]

Dat kan prima, tenzij ze er een check op hebben staan.

Je kunt heel goed met xmlhttp dat formulier inlezen om hem daarna in te vullen en weer te submitten.
Bij de postbank gebruiken ze afaik een javaapplet om het inlogforumlier te verwerken, waardoor dat toch weer wat lastig wordt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Erkens schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:04:
[...]

Bij de postbank gebruiken ze afaik een javaapplet om het inlogforumlier te verwerken, waardoor dat toch weer wat lastig wordt.
Klopt, en bij banken kun je dit soort zaken sowieso wel vergeten. Dat zit zo dichtgetimmerd.
Pagina: 1