SQL Server 2005 Express systray

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 17:00
Onlangs heb ik SQL server 2005 Express geinstalleerd. Ik vind het persoonlijk erg storend dat ik geen icoon meer in m'n systray heb staan. Ik heb ook nergens kunnen vinden of je die aan kunt zetten, ook niet met behulp van 'SQL server management studio'.

Heeft iemand enig idee hoe / of je die weer kunt aanzetten?

Microsoft.com en google.com heb ik niets kunnen vinden.

• Sa1
een schopje is hier wel op z'n plaats. heeft echt niemand een idee? ook via registersettings kan ik niets vinden.

Wat zal Microsoft motiveren om een systray icoon te verwijderen??

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Mag ik vragen waarvoor je het icoontje in je systray wilde hebben? Waarvoor gebruikte je het, ik heb er namelijk nooit echt de meerwaarde van ingezien...

• Sa1
cyspoz schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:37:
Mag ik vragen waarvoor je het icoontje in je systray wilde hebben? Waarvoor gebruikte je het, ik heb er namelijk nooit echt de meerwaarde van ingezien...
Dit is niet echt een antwoord op m'n vraag maar goed.

Het is niet zo zeer dat ik het een probleem voor mezelf vind. Ik geef binnen ons bedrijf hier ondersteuning op, wij hebben op elke computer een MSDE draaien. Soms is het noodzakelijk dat de gebruiker de server verwijdert en opnieuw installeerd. Wanneer de MSDE dan niet werkt gaat mijn telefoon. In de meeste gevallen betekend het dat de computer nog niet opnieuw gestart is, of de gebruiker is vergeten te installeren ofzo, dan staat er geen icoon in de systray. Aan de hand hiervan is dit erg gemakkelijk te bepalen. Nu er geen systray icoon moet ik meer navraag doen en evneuteel zelfs kijken of de service aanwezig is.. IMO erg irritant!

Plus dat het nu erg vervelend is wanneer de server onderbroken / herstart dient te worden, moet je of naar de service bladeren, of config tool geval starten of via commandline. Dit kon gewoon ez via de systray.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Aha op die fiets. Dat icoontje is slechts een appart programma wat draait, kun je dat niet mee laten draaien op de pc door het er los naartoe te kopiëren van een machine die de 2000 versie nog heeft draaien?