SNMP Switch IP Address wijzigen op MAC Address.

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23
Ik zit met een probleem die ik zelf snel kan oplossen, maar waarvan ik denk dat het anders ( moeilijker ;) ) ook kan.

Ik wil een allied telesyn switch een IP Address geven voor gewoon managment te doen, ik zou dit moeten doen via een seriele poort en bijhorende nul modem kabel. Maar dat is juist wat ik niet heb liggen en weiger er een te kopen! Ik kan natuurlijk wachten tot maandag en er een lenen van het werk, maar dan ben ik geen tweaker natuurlijk.

Ik heb al gemerkt dat je in snmp wijzigingen kan wegschrijven in de private community, nu zou ik dus een SNMP tool moeten hebben die dit kan maar op MAC address natuurlijk, want de switch heeft nu standaard ip 0.0.0.0 dus is niet bereikbaar , maar het mac address natuurlijk wel.

Ik ben meer in de richting aan het denken via snmp of een tool zoals bij de HP JetDirect word geleverd, bij deze kan je ook het ip instellen via het mac address. Het mac address van de switch heb ik liggen, dus dat is het probleem niet.

PS: Liever geen discussie over het nut, dit is gewoon een leuk iets om te proberen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
snmp op mac kan natuurlijk niet; wel kun je proberen om via een handmatige arp-entry het ding te benaderen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• tc982
En hoe je dat met ARP? Daar heb ik echt geen kaas van gegeten.

• tc982
Ik heb even zitten lezen over arp en ik zie niet in hoe ik dit kan doen, of kan ik windows laten geloven dat dit mac address dat ip address heeft? Maar ik zie niet in met welk arp commando ik dat kan geven, het enigste dat in de buurt komt is : arp -s 192.168.111.2 00-00-00-AB-CD-EF, ik weet het mac adres niet van buiten natuurlijk

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
tc982 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:30:
Ik heb even zitten lezen over arp en ik zie niet in hoe ik dit kan doen, of kan ik windows laten geloven dat dit mac address dat ip address heeft? Maar ik zie niet in met welk arp commando ik dat kan geven, het enigste dat in de buurt komt is : arp -s 192.168.111.2 00-00-00-AB-CD-EF, ik weet het mac adres niet van buiten natuurlijk
MAC adres staat er normaal gesproken wel op.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• tc982
Je begrijpt het verkeerd, ik heb het juiste mac address wel gebruikt, maar wanneer ik het bericht aan het typen was voor tweakers had ik deze niet bij de hand, dus heb ik maar één verzonnen.

Maar blijkbaar is dit niet het commando dat ik zocht.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tc982 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:30:
Ik heb even zitten lezen over arp en ik zie niet in hoe ik dit kan doen, of kan ik windows laten geloven dat dit mac address dat ip address heeft?
Net andersom... Met ARP -S is het mogelijk om een statische arp-entry te maken. Dit zorgt ervoor dat een ip-adres gekoppeld wordt een een MAC-adress (in jouw geval dus het MAC-adres van je switch). Een ip-adress koppellen aan een MAC-adres is R-ARP (Reserve Arp).
  • IP --> MAC = ARP
  • MAC --> IP = R-ARP
Je maakt dus een statische ARP-entry aan en koppelt deze aan een lokaal ip-adres. Het gevolg hiervan is dat als je een sessie naar dit (fake-) ip-adres wil opzetten, je TCP/IP stack niet eerst probeert het MAC-adress te achterhalen. Deze staat immers al in z'n cache. Je protocol stack zal dan keurig IP-pakketten aanmaken met het juiste MAC-adress erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 11-11-2005 19:13 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• tc982
Dus met arp kan ik het niet doen als ik het goed begrijp, want ik wil juist een IP toevoegen aan mijn router via een of ander protocol. Alleen ben ik te lui om de juiste kabel te gaan kopen.

Ik heb wel RS232 connectors liggen, weet iemand de pinning van zo een kabel? Dan kan ik deze solderen...

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 20:08

Arioch

<geek>

Op cisco.com kan je diverse schema's vinden om dat soort connectors te solderen. De schema's die er op staan werken ook gewoon op andere switches.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46

Super_ik

haklust!

null modem cabel:
code:
1
2
3
pin2 -> pin 3
pin3 -> pin 2
pin5 -> pin5

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1