[Access 2003] Etiketten printen

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo allemaal

Ik wil via de Wizard adresetiketten labels printen. Aangezien ik labelvellen heb die Access zelf niet kent (10,5 cm breed, 3,7 cm hoog, geen ruimte ertussen, 16 etiketten per vel (2x8)), heb ik deze zelf aangemaakt. Maar als ik dan ga printen, dan slaat deze de onderste twee etiketten over.

Ik denk dat dit komt door de pagina marges, omdat ik zeg maar aangeef echt het volle a4tje te printen, terwijl de printer minimaal aan iedere kant 5,5mm afstand houdt. Maar, ik blijf het vreemd vinden, want de tekstvelden die ik in de etiketten plaats, vallen niet buiten die marges.

Ik heb bij de eigenschappen van het etiketvel al eengegeven dat ik nergens marges wil. Ik heb bij de pagina instelling aangegeven dat ik 0 mm marge wil, maar deze springt automatisch weer terug op 5.5 mm aan iedere kant.

Weet iemand hoe ik het zo maak dat ie wél alle 16 etiketten pakt ?

Alvast bedankt

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Dark Wanderer
Weet echt niemand hier een antwoord op ?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Workaround: definieer de etiketten als 3,1 hoog met 6 mm tussenruimte?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Dark Wanderer
dat werkt dus ook niet

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit schiet niet op zo. Wat heb je verder zelf geprobeerd om te troubleshooten?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Dark Wanderer
Hmm ik heb geprobeerd de stickers in het algemeen iets kleiner te maken, ik heb geprobeerd de pagina liggend te printen, maar dat werkt ook niet. Ik snap het niet, je kan wel aangeven hoeveel je er horizontaal wil, maar niet verticaal, dat is ook al zo raar.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een adresetikettenrapport is niet anders dan een gewoon rapport met wat aangepaste kolominstellingen. (bestand, paginainstellingen). Bij het afdrukken van een rapport wordt de detailsectie gewoon herhaald tot de bladzijde vol is, m.a.w. aantal verticaal is nooit instelbaar.

Iig: (de hoogte van de detailsectie) * Aantal Verticaal + (tussenruimte * (Aantal Verticaal-1)) moet kleiner of gelijk zijn dan het bedrukbare oppervlak (hoogte papier minus marges).

• Dark Wanderer
Niesje schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:20:
Een adresetikettenrapport is niet anders dan een gewoon rapport met wat aangepaste kolominstellingen. (bestand, paginainstellingen). Bij het afdrukken van een rapport wordt de detailsectie gewoon herhaald tot de bladzijde vol is, m.a.w. aantal verticaal is nooit instelbaar.

Iig: (de hoogte van de detailsectie) * Aantal Verticaal + (tussenruimte * (Aantal Verticaal-1)) moet kleiner of gelijk zijn dan het bedrukbare oppervlak (hoogte papier minus marges).
Kan ik access niet voor de gek houden door een groter papierformaat aan te geven? Of pakt de printer dat niet ?

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kan. Je kunt ook de etikethoogte instellen op 2,8 met een tussenruimte van 0,9. Dan komt het met boven en ondermarge van 5,5 mm precies uit.

• Dark Wanderer
Ook dat werkt niet
Het blijft maar 7 etiketten hoog. Hij geeft ook een melding van dat de etiketten buiten de paginamarges vallen of zo :S

Pagina: 1