Toon posts:

[XP] Soms werkt toets op toetsenbord niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd en vaag probleem maar sinds een week merk ik soms dat als ik de PC heb opgestart en in Windows zit een bepaalde toets van mijn keybord het helemaal niet doet, de ene keer is dat bijv de letter T de andere keer de . toets, ik moet dan eerst rebooten en dan werkt die bepaalde toets het weer maar soms doet een andere het dan weer niet. Ik heb al getest in het BIOS en daar werken ze allemaal altijd, dat is het vreemde eraan.

Een virus is het niet, want ik weet 100% zeker dat alles virusvrij is, wat het wel is weet ik niet maar ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn toetsenbord zelf ligt want die doet het prima, nooit hapert er een toets, ze werken allemaal prima. Ik heb alle windows updates geinstalleerd en ik ben er zwaar geirriteerd van wat het is.

Hopelijk kan iemand me helpen? Oja, meestal werken ze allemaal wel maar het komt steeds vaker voor dat als ik later mijn PC reboot en weer windows inkom dat er weer een bepaalde toets (soms een paar) het niet doen, ik snap er helemaal niets van :?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Al getest met een ander toetsenbord :?

Kan je een conclusie trekken of het aan je windows xp ligt of dat je keyboard stuk is. Hoe heb je hem aangesloten, middels PS2 of USB :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:23:
Al getest met een ander toetsenbord :?

Kan je een conclusie trekken of het aan je windows xp ligt of dat je keyboard stuk is. Hoe heb je hem aangesloten, middels PS2 of USB :?
Ik denk dat het niet aan mijn keybord ligt want in de BIOS doet hij het altijd goed, ander toetsenbord heb ik op dit moment helaas niet, maar ik weet bijna zeker dat deze het prima doet, anders zou het ook moeten gebeuren in het BIOS lijkt mij. Oja hij is aangesloten op PS2 :)

Verwijderd

sluit hem anders eens aan op usb

en maak de snelheid waarmee je typt iets uit?

Verwijderd

Topicstarter
Even een update :)

Het gebeurd dus nooit in het BIOS en DOS, heb mijn systeem gescand op spyware en virussen niets gevonden.

Meestal gebeurd het plotseling en kan zowel gebeuren bij het aanmeld scherm als dat ik gewoon in Windows bezig ben (dus al aangemeld)

Het gebeurd niet elke keer, en meestal verschilt per keer welke toetsen het niet doen, ook gebeurd het op een ander toetsenbord maar ik heb wel iets ontdekt en dat is dat de toets niets lijkt te doen maar als ik bijvoorbeeld in Windows mediaplayer fullscreen een stream zit te kijken en ik druk op die toets dan zie je wel dat de menu opties komen dus de toets reageert nog wel alleen als ik de bewuste letter of cijfer wil typen dan reageert ie niet, dat is het vreemde eraan :)

Misschien is het nu iets duidelijker :)

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Klinkt als een hangende Alt-toets of Win-toets. Waarschijnlijk het laatste, omdat die niet in je BIOS en DOS gescand worden. Waarschijnlijk is dus je toetsenbord een beetje gaar / goor.
Je kunt het testen als het weer eens zover is door eens een e te typen (win-e start de verkenner)
of een andere hotkey combinatie (f, d, r, enzovoort)

500 "The server made a boo boo"

Verwijderd

Topicstarter
Vaan_Banaan schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:24:
Klinkt als een hangende Alt-toets of Win-toets. Waarschijnlijk het laatste, omdat die niet in je BIOS en DOS gescand worden. Waarschijnlijk is dus je toetsenbord een beetje gaar / goor.
Je kunt het testen als het weer eens zover is door eens een e te typen (win-e start de verkenner)
of een andere hotkey combinatie (f, d, r, enzovoort)
Hmm...laatste keer dat het gebeurde heb ik eens heel goed opgelet en op dat moment was de Q ineens een backspace toets, nummerieke 1 toets op het nummerieke pad deed een + ipv een 1 en de andere 1 toets (de normale) die deed niets.....

Dit gebeurde volgens mij plotseling en nogmaals, ik heb toen het gebeurde een ander keyboard eropgezet en daar was het precies hetzelfde, dus ik denk zelf niet dat het 123 met een defect keyboard te maken heeft of een hangende toets oid, toch bedankt voor je hulp :)

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel :)
Pagina: 1