Gezocht: GPS software met simpele trackingfunctie *

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justleen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-03-2025

justleen

fortyfukkingtwo

Topicstarter
Hallo Tweakerts..

Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen. Ik ben namelijk op zoek naar een GPS pakket (*nix of windows) met de specifieke bedoeling om "zoekpatronen" te kunnen maken - zodat ik bijv. een cirkel met waypoints kan uitzetten op de kaart, en vervolgens hierin steeds kleinere cirkels kan gaan varen, met behulp van de tracking kan ik dan zien of ik al op een plek geweest ben, en of ik binnen het geplande gebied blijf. Het gebied kan behoorlijk klein zijn, 1 km2 zelfs.
Ik maakt dus helemaal niet uit wat voor kaart het is, en route/lokatie functionaliteit is geheel overbodig. Het gaat puur om de mogelijkheid een gebied te kunnen afbakenen, en een goede tracking. Zelfs een heel leeg wit vlak met de mogelijkheid waypoints te maken en te tracken zou al voldoende zijn.
Momenteel heb ik Garmin Mapsource. dit werkt op zich wel, maar het is redelijk omslachtig in gebruik (hiervoor) en de tracking laat altijd een punt (vierkantje) achter bij een meetpunt, wat het erg onoverzichtelijk maakt (zeker in een klein gebied) en een "proffesioneel"pakket wat gebruikt wordt in de zeevaart/visserij (kzit op mn werk, kom even niet op de naam |:( ) maar het probleem daarmee is dat er teveel info op de kaarten zelf staat (alle beboeiing) - erg handig, maar niet voor ons doel..
Momenteel test ik nog met een GPS, maar dit wordt een DGPS, vanwege de nauwkeurigheid.

Iemand hier tips, of hints over wat voor pakket ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Alvast heel erg bedankt!

Knowing you're one hell of a guy is one thing, actually being told so by a machine is another.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wel een interessante vraag; maar lastig te omschrijven. Als ik het goed begrijp wil bijvoorbeeld met een metaaldetector een gebied gaan scannen van 1 KM2 met een laptop in je rugtas; en dan na 2 uur kijken welke plekken je nog niet gehad hebt? Ik pas je topictitel nog even aan; wellicht is deze software beschikbaar :) Zou je hier niet iets mee kunnen? http://gpsdrive.kraftvoll.at/

GPS software voor een laptop > Gezocht: GPS software met simpele trackingfunctie *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• justleen

justleen

fortyfukkingtwo

Topicstarter
dat is inderdaad t idee ongeveer ja. alleen dan op t water zoeken met een dreg, das een stuk lastiger omdat je minder referrentie punten hebt..

Ik heb inmiddels trouwens t shareware pakket GPSUtils gevonden, dis doet aardig wat ik wil, alleen is t zo instabiel als de ^*(^& als de laptop op standby springt moet ik rebooten...

Voor nu lijkt Mapsource nog t beste te werken, maar dat is gewoon lastiger in gebruik..
Dus als iemand alsnog een tip heeft, ik hou me warm aanbevolen

Knowing you're one hell of a guy is one thing, actually being told so by a machine is another.

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 12:25
misschien dat http://gpsdash.com/ deze functionaliteit ook heeft?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 02:51

DinX

Motormuis

GPSDash kan inderdaad tracken. Mar dan moet je zelf maps toevoegen en jiken adhv gps coordinaten. Dus kaart toevoegen, 2 of meer punen daarop markerenm et een gps locatie die je kent. Daarna kan hji daarop laten zien waar je al geweest bent.

Maar je kan niet zomaar zeggen: laat die km² zien.
Vrij omslachtig dus.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Memory-map Navigator?

• justleen

justleen

fortyfukkingtwo

Topicstarter
Ik hoef ook niet perse een kaart, een “wit vlak” met evt. een grid waar ik waypoints in kan zetten volstaat al.

Ik ga die GPSdash eens testen. GPSdash is voor pocketpcm dus die vlieger gaat niet op..

Bedankt zover iig!

[ Voor 18% gewijzigd door justleen op 14-11-2005 13:49 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten komt er uit zo'n beetje alle GPS apparaten gewoon "platte ASCII" volgens een bepaald formaat (ben even de naam kwijt). Als je verder geen kaart-functionaliteit e.d. nodig hebt, zou het nog best wel eens haalbaar kunnen zijn om 't gewoon zelf te devven. Kwestie van coordinaten binnen je "cirkel" of afgebakende gebied aftekenen. Toch? Moet je uiteraard wel kunnen devven, of minimaal iemand kennen die het voor je wil devven ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 14-11-2005 13:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• justleen

justleen

fortyfukkingtwo

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:45:
Bij mijn weten komt er uit zo'n beetje alle GPS apparaten gewoon "platte ASCII" volgens een bepaald formaat (ben even de naam kwijt). Als je verder geen kaart-functionaliteit e.d. nodig hebt, zou het nog best wel eens haalbaar kunnen zijn om 't gewoon zelf te devven. Kwestie van coordinaten binnen je "cirkel" of afgebakende gebied aftekenen. Toch? Moet je uiteraard wel kunnen devven, of minimaal iemand kennen die het voor je wil devven ;)
voor een beetje devver is dat vast geen probleem.. ik heb alleen andere kwaliteiten, zullen we maar zeggen :z

Pagina: 1