Sinds vanmorgen dit probleem;
Ik heb 2 monitoren. Een CRT 19" en een TFT 15"
Beiden draaien op mijn GF FX5700LE.
De CRT ging vanomorgen tijdens de boot geen beeld geven.
Het groene lapmje brandt, wat duidt op een signaal vanaf de videokaart toch?
Opeens kom het beeld vanuit het midden tevoorschijn en is weer beeldvullend zoals het hoort.
Na een kleine 5 minuutjes viel het beeld opeens weg. Het beeld komt naar je toe zo lijkt het, en opeens weer zwart.
Ik rammel een keer aan de stroomkabel, waarna het beeld er weer was.
Daarna viel het weer weg, en rammelen aan stroomkabel hielp niet meer. Enige wat ervoor zorgde dat het beeld even tijdelijk terugkwam, was een klap op de monitor te geven.
Mijn TFT werkt gewoon uitstekend.
Dit is neem ik aan een probleem van de monitor zelf? Want videokaart kan het niet zijn denk ik zo, aangezien het lampje van het scherm dan oranje moet gaan branden toch? En dat is het niet, blijft gewoon groen. Beeld wordt alleen zwart.
Toch een andere stroomkabel geprobeerd, maar dit geeft zelfde effect.
Wat kan ik zelf eventueel doen?
Het is een Packard Bell monitor, 19" CRT van 5 jaar oud.
Ik heb 2 monitoren. Een CRT 19" en een TFT 15"
Beiden draaien op mijn GF FX5700LE.
De CRT ging vanomorgen tijdens de boot geen beeld geven.
Het groene lapmje brandt, wat duidt op een signaal vanaf de videokaart toch?
Opeens kom het beeld vanuit het midden tevoorschijn en is weer beeldvullend zoals het hoort.
Na een kleine 5 minuutjes viel het beeld opeens weg. Het beeld komt naar je toe zo lijkt het, en opeens weer zwart.
Ik rammel een keer aan de stroomkabel, waarna het beeld er weer was.
Daarna viel het weer weg, en rammelen aan stroomkabel hielp niet meer. Enige wat ervoor zorgde dat het beeld even tijdelijk terugkwam, was een klap op de monitor te geven.
Mijn TFT werkt gewoon uitstekend.
Dit is neem ik aan een probleem van de monitor zelf? Want videokaart kan het niet zijn denk ik zo, aangezien het lampje van het scherm dan oranje moet gaan branden toch? En dat is het niet, blijft gewoon groen. Beeld wordt alleen zwart.
Toch een andere stroomkabel geprobeerd, maar dit geeft zelfde effect.
Wat kan ik zelf eventueel doen?
Het is een Packard Bell monitor, 19" CRT van 5 jaar oud.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200