Hallo
ik ben nu druk aan lezen en zoekende voor een nieuwe pc en ben ondertussen al een heel eind gekomen voor de systeemkeuze.
het basissyteem wat ik op het oog heb

Als jullie dit zo zien welke combinatie zouden jullie me dan aanraden? Gezien de goede recensies van de raptor schijf ben ik geneigt voor combinatie 1 te gaan omdat deze schijf erg snel is in het lezen van kleinere bestanden. Daarnaast kan ik (volgens mij) in de toekomst de schijf nog wel bijkopen en er zodoende nog een raid combi van te maken. (alhoewel dan maybe de 76gb schijf betere optie omdat deze vermoedelijk langer te koop zal zijn..)
alvast bedankt voor de adviezen
PS hoop dat ik voldoende uit heb gelegt wat de bedoeling is. ondertussen ben ik nog druk doende recensies te zoeken op internet bij toms hardware guide, got faq's e.d om dergelijke combi systemen te vinden met ervaringen
hmm had wel wat betere topictitel kunnen verzinnen
overige aanmerkingen op basissyteem zijn ook welkom natuurlijk
ik ben nu druk aan lezen en zoekende voor een nieuwe pc en ben ondertussen al een heel eind gekomen voor de systeemkeuze.
het basissyteem wat ik op het oog heb
Deze combi lijkt me heel aardig op elkaar afgestemd. Rest alleen nog de harde schijven configuratie welke ik ook zo mooi aansluitend wil krijgen bij de basis (uiteraard wel prijs-prestatie in ogenschouw houdend)- AMD Athlon 64 3500* (Venice) boxed socket 939
- Asus A8N SLI Premium
- Asus EN6600GT/TD Pci-express
- 2x 1GB Corsair Valueselect PC3200 DDR
en dan nog wat extra's a la dvd brander, 14-1 kaartlezer etc die hier niet interessant zijn om te noemen.
ofHD combinatie 1:
- 1x WD Raptor 10.000RPM Sata 36gb (Operating systeem)
- 2x WD 250GB sata (DATA)
dit alles word zoals eerder genoemd aangesloten op de onboard controller(s) van het ASUS Sli moederbord-2x WD Sata op raid 0/1 (Operating systeem)
-2x WD 250GB Sata (DATA)
Als jullie dit zo zien welke combinatie zouden jullie me dan aanraden? Gezien de goede recensies van de raptor schijf ben ik geneigt voor combinatie 1 te gaan omdat deze schijf erg snel is in het lezen van kleinere bestanden. Daarnaast kan ik (volgens mij) in de toekomst de schijf nog wel bijkopen en er zodoende nog een raid combi van te maken. (alhoewel dan maybe de 76gb schijf betere optie omdat deze vermoedelijk langer te koop zal zijn..)
alvast bedankt voor de adviezen
PS hoop dat ik voldoende uit heb gelegt wat de bedoeling is. ondertussen ben ik nog druk doende recensies te zoeken op internet bij toms hardware guide, got faq's e.d om dergelijke combi systemen te vinden met ervaringen
hmm had wel wat betere topictitel kunnen verzinnen
overige aanmerkingen op basissyteem zijn ook welkom natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door yonexfreak op 11-11-2005 10:44 ]
I don't drive fast, I only fly low!