Hallo,
ik ben bezig met een pagina waar je nieuwsberichten kan zien, waarbij de user in de goede groep moet zitten om ze te zien.
Ik heb devolgende query hieruit gemaakt:
Probleem:
Als de web_news.group 0 is, dan krijg ik geen records omdat ik geen web_icagroups.id 0 heb.
Het is geen optie om deze aan te maken.
Het idee is dat als de nieuwsgroup 0 is iedereen het mag zien, vandaar de 'AND web_news.group = '0''
Is er een manier dat ik WEL alles zie ondanks dat hij geen naampje bij de groep kan vinden?
ik ben bezig met een pagina waar je nieuwsberichten kan zien, waarbij de user in de goede groep moet zitten om ze te zien.
Ik heb devolgende query hieruit gemaakt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $tmpgroup = $_SESSION["icagroup"]; $tmpid = $_SESSION["userid"]; $query = "SELECT web_news.*,web_users.name,web_users.icagroup as usergroup,web_icagroups.name as groupname FROM web_news,web_users,web_icagroups WHERE web_users.id = web_news.user AND web_icagroups.id = web_news.group AND (web_news.group = '0' OR web_news.group = '$tmpgroup' OR (SELECT icagroup FROM web_users WHERE id = '$tmpid' LIMIT 1) = '0') ORDER BY date DESC"; |
Probleem:
Als de web_news.group 0 is, dan krijg ik geen records omdat ik geen web_icagroups.id 0 heb.
Het is geen optie om deze aan te maken.
Het idee is dat als de nieuwsgroup 0 is iedereen het mag zien, vandaar de 'AND web_news.group = '0''
Is er een manier dat ik WEL alles zie ondanks dat hij geen naampje bij de groep kan vinden?