Toon posts:

[Batch file] Auto E-mail versturen?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een batch file te maken om office te installeren en vervolgens moeten alle PC's een respons geven zodat we weten dat het goed is gegaan. Dit hoeft niet per sé per e-mail (als er een betere manier is hoor ik het graag). De batch file om Office te gaan installeren is nu zo goed als af (zie onder).

Aangezien ik vrij nieuw ben met batch files hoor ik het graag als er fouten in staan of het beter kan (dit is eigenlijk mijn eerste echte batch file).

De file is nu als volgt:

@echo off

cls

@echo *
@echo *
@echo *Heeft u een momentje, er komt een upgrade van office
@echo *
@echo * De installatie duurt ongeveer 10 min
@echo *
@echo *
@echo *
@echo *
@echo *
@echo *
@echo *

@echo off
<server name>\<office plaats>\pro11.msi /q

Verwijderd

Misschien messenger service op 1 pc aanzetten en via "net send" een berichtje sturen?
Je krijgt dan op de pc waar de messenger service aanstaat wel een aantal pop-up van het aantal pc's, maar is wel duidelijk welke klaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:18:
Misschien messenger service op 1 pc aanzetten en via "net send" een berichtje sturen?
Je krijgt dan op de pc waar de messenger service aanstaat wel een aantal pop-up van het aantal pc's, maar is wel duidelijk welke klaar zijn.
Het gaat om 200 PC's ;). Wordt dan dus een 'beetje' onoverzichtelijk helaas.

Daarnaast staat de messenger service standaard uit. Dus dan zouden we die voor alle PC's aan moeten gaan zetten, in die tijd kan ik eventueel ook al die PC's na lopen of het goed is gegaan :).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 10:24 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

met bmail kun je vanaf de command prompt emails versturen. lijkt mij dat het mogelijk moet zijn om de PC naam op een of andere manier in het onderwerp te zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 11-11-2005 10:24 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 16:50

nIghtorius

Poef!

wat dacht je van deze?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
@echo off

cls

echo. 
echo. 
echo Heeft u een momentje, er komt een upgrade van office 
echo. 
echo De installatie duurt ongeveer 10 min 
echo. 
echo. 
echo. 
echo. 
echo. 
echo. 
echo. 

\\<server name>\<office plaats>\pro11.msi /q
echo computer: %computername% heeft upgrade office uitgevoerd. >> \\<server name>\<dir-met-write-rechten>\off-install-log.txt

krijg je een off-install.log bestand waar elke computer die de batchfile uitvoert z'n computernaam registreert..

ten eerste hoeft er geen @ voor elke echo.. want je hebt als eerste regel al @echo off gebruikt.. dus de batchfile zal niet meer elke opdracht op het beeld tonen met of zonder @

voor de rest is het hetzelfde.. in elke NT/2000/XP omgeving heb je de environment var %computername% die dus de computernaam bevat. typ maar eens in de command line interface het volgende regel: echo %computername% en je zult zien dat je de computernaam van de computer ziet waar deze opdracht is uitgevoerd.

de echo computer: %computernaam%....... >> \\<server>\.......

deze opdracht zorgt ervoor dat alle computers die de batch uitvoeren een regel wegschrijven met hun computernaam + wat tekst.. de >> betekend APPEND TO (toevoegen dus) en een > betekend altijd een nieuw leeg bestand met de regel. en bij een niet bestaand bestand met APPEND TO word die altijd automatisch aangemaakt.

hopelijk genoeg uitleg :)

[ Voor 55% gewijzigd door nIghtorius op 11-11-2005 11:30 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een idee thnx, als ik er niet uitkom dan meld ik het wel weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:22:
[...]

Het gaat om 200 PC's ;). Wordt dan dus een 'beetje' onoverzichtelijk helaas.

Daarnaast staat de messenger service standaard uit. Dus dan zouden we die voor alle PC's aan moeten gaan zetten, in die tijd kan ik eventueel ook al die PC's na lopen of het goed is gegaan :).
Tjah dat het om 200 pc's gaat kan ik ook niet ruiken :Y)

Alleen de pc waar je net send heen stuurt hoeft de messenger service te draaien volgens mij, maar idd dit is geen oplossing voor 200 pc's.

De oplossing van hierboven van een txt bestand met computernaam bijv is een stuk overzichtelijker.
Pagina: 1