[VB] [Excel2003] focus vasthouden

Pagina: 1
Acties:

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Hoi allemaal,

op mijn werk ben ik enkele macro's e.d. aan het maken, die best veel bewerkingen achter elkaar moet uitvoeren. De bestanden waarin dit gebeurt zijn behoorlijk uitgebreid waardoor het scherm gedurende enkele 10tallen seconden heel erg nerveus loopt te knipperen. Er wordt tussen verschillende bestanden en verschillende tabs geswitcht, je wordt er behoorlijk gek van.
Is er een manier om er voor te zorgen dat de macro wordt uitgevoerd zonder dit geknipper?
M.a.w. dat de focus gewoon op de sheet blijft staan waar de macro wordt geactiveerd (d.m.v. een button)

Ik heb op Google en de rest van GoT geprobeerd iets dergelijks te vinden, maar daar vind ik eigenlijk alleen antwoorden op vragen die gaan over zelf gemaakte programma's buiten Excel, gewoon in Windows die op de achtergrond moeten draaien, of juist niet...
Als iemand me kan helpen, graag dus :)
TIA _/-\o_

*Gulf_5 is sinds eergisteren verslaafd aan VB :+

iets met foto's...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Dan moet je misschien je code anders schrijven, want om bijvoorbeeld iets op een ander sheet te doen, hoef je niet eerst dan andere sheet te activeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat is wel het beste, ja. Tot die tijd kun je dat geknipper uitschakelen met
code:
1
application.screenupdating=false

Screenupdating schakelt niet automatisch weer in, dus neem aan het einde van de macro en je foutafhandeling ook weer screen.updating=true op.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Dit is VB for Applications, en dat hoort thuis in Office-suites.

P&W -> OFF

https://fgheysels.github.io/

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Topicstarter
Kijk eens aan, dat is nog eens lekker snel een oplossing voorgeschoteld krijgen. _/-\o_
Ga het gelijk uitproberen !
Thanks ! :)

iets met foto's...