Ik was een keer een site opgegaan met een hele zooi spyware die zichzelf installeerde. O.a spyagent, en allemaal overige zooi waar ik de namen niet meer precies van weet. Ik ben gelijk hierna in de veilige modus gegaan van windows en heb met Lavasoft AdAware en Spybots S&D een volledige scan laten uitvoeren en alles verwijderd wat gevonden was. Verder heb ik die programma's die geinstalleerd waren ook verwijderd via add/remove. Daarna heb ik even in het register gekeken bij HKLM>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Run en daar dingen verwijderd die niet horen op te starten. (Ook spyware dus).
Zelfs me desktop had een geforceerde activedesktop, en ik kon ook niks veranderen aan de wallpaper. Leuke registry entries die aangemaakt waren. "NoWallpaperChange" bijvoorbeeld.
Nadit gefixt te hebben leek alles toch wel weg te zijn. Niks vaags stond meer op te starten. Maar opeens krijg ik gewoon zomaar uit het niets ladingen popups. Ik heb alles nog een keer nagekeken maar kan nog steeds niks vinden. Zelfs hijackthis vindt niks vreemds ofzo. Alles staat gewoon normaal.
Wat kan nou precies nog verborgen zitten en waar?
Er staat niks te runnen op de achtergrond voor zover ik weet, dus ik vraag me af waar ik nu nog moet zoeken.
Misschien is er nog een beter programma voor diepere spyware als deze, dan Spybots S&D en Adaware??
Zelfs me desktop had een geforceerde activedesktop, en ik kon ook niks veranderen aan de wallpaper. Leuke registry entries die aangemaakt waren. "NoWallpaperChange" bijvoorbeeld.
Nadit gefixt te hebben leek alles toch wel weg te zijn. Niks vaags stond meer op te starten. Maar opeens krijg ik gewoon zomaar uit het niets ladingen popups. Ik heb alles nog een keer nagekeken maar kan nog steeds niks vinden. Zelfs hijackthis vindt niks vreemds ofzo. Alles staat gewoon normaal.
Wat kan nou precies nog verborgen zitten en waar?
Er staat niks te runnen op de achtergrond voor zover ik weet, dus ik vraag me af waar ik nu nog moet zoeken.
Misschien is er nog een beter programma voor diepere spyware als deze, dan Spybots S&D en Adaware??