Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enorm probleem met spyware.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een keer een site opgegaan met een hele zooi spyware die zichzelf installeerde. O.a spyagent, en allemaal overige zooi waar ik de namen niet meer precies van weet. Ik ben gelijk hierna in de veilige modus gegaan van windows en heb met Lavasoft AdAware en Spybots S&D een volledige scan laten uitvoeren en alles verwijderd wat gevonden was. Verder heb ik die programma's die geinstalleerd waren ook verwijderd via add/remove. Daarna heb ik even in het register gekeken bij HKLM>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Run en daar dingen verwijderd die niet horen op te starten. (Ook spyware dus).

Zelfs me desktop had een geforceerde activedesktop, en ik kon ook niks veranderen aan de wallpaper. Leuke registry entries die aangemaakt waren. "NoWallpaperChange" bijvoorbeeld.
Nadit gefixt te hebben leek alles toch wel weg te zijn. Niks vaags stond meer op te starten. Maar opeens krijg ik gewoon zomaar uit het niets ladingen popups. Ik heb alles nog een keer nagekeken maar kan nog steeds niks vinden. Zelfs hijackthis vindt niks vreemds ofzo. Alles staat gewoon normaal.

Wat kan nou precies nog verborgen zitten en waar?
Er staat niks te runnen op de achtergrond voor zover ik weet, dus ik vraag me af waar ik nu nog moet zoeken.

Misschien is er nog een beter programma voor diepere spyware als deze, dan Spybots S&D en Adaware??

Verwijderd

Hitman Pro, Microsoft Antispyware.

En post je hijack log eens.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 10:01

neanderthaler

Are friends electric?

Google een op 'super trick' en/of 'host file'. Ik kan me nog herinneren dat een paar jaar terug ik dit wel eens heb geinstalleerd en dit blokkeerde allerlei bekende sites met spyware/marketing/andere bagger. Dit deed het door in je host file veranderingen aan te brengen in de url van deze websites.

Check hier eens: http://www.outpostfirewall.com/forum/showthread.php?t=15357

Dit is niet de oplossing voor je probleem, maar kan je misschien wel even uit de brand helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door neanderthaler op 11-11-2005 09:19 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum; let hier in het vervolg zelf even op :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Post inderdaad je log eens van Hijackthis en draait er niks vreemds in je Taskmanager?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:08:
Hitman Pro, Microsoft Antispyware.

En post je hijack log eens.
Ik zal vanmiddag wanneer ik terugkom van me werk ff een log maken en die hier posten voor je.
En ik zal ook gelijk dat Hitman Pro proberen.

Sorry van verkeerde forumgedeelte Spider. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net toevallig eens te kijken naar dat Look2Me thread. En ik heb ook zo'n soort entry erin staan. (Die O20). Nu weet ik dus waarschijnlijk waar die popups vandaan komen, en waarom de spyware er nog steeds inzit. Of noem het maar gerust malware.

Ik heb dus best veel te doen wanneer ik vanmiddag thuis kom :P
Pagina: 1