[Laptop batterij / accu] Nieuwe batterij goed bewaren

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02
Ik heb een gloednieuwe laptop via mijn werk gekregen. Bij deze laptop zitten 2 accu's. In feite heb ik die tweede accu niet of bijna nooit nodig. (Dell Battery Module Rechargeable Li-ion Battery rating 11.1 V, 4700 mAh 53 WH)

Bij levering zat er in bijde batterijen ongeveer 20% stroom.

• Is het verstandig om die tweede reserve batterij op te laten of met de afgeleverde 20% stroom te bewaren?

• Is het verder verstandig deze batterijen regelmatig op te laden en te ontladen of om er beter niets mee te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door BovenHond op 11-11-2005 09:01 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
2e accu leeg laten lopen door em te gebruiken, dan opladen tot 100% en dan verbruiken tot ie op 50% zit
bij 50% zitten ze het lekkerste

maar misschien wil je em iets vaker gebruiken zodat ie wat 'getrained' wordt

PSN: djmurcielago

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
batterijen worden tegenwoordig steeds beter naarmate je ze gebruikt? las eerst dat ze pas na een paar jaar op hun max zitten en dan pas weer slechter worden. misschien dus niet eens zo slecht idee af en toe van accu te wisselen.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04
Op 40% in de koelkast was het kan ik me herinneren.

wat djmurcielago zegt; ik weet niet of het uitmaakt of je ze eerst moet opladen, maar kwaad kan het niet.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02
Duidelijke taal, ik hoop dat meer mensen er wat aan hebben. Die extra batterij wordt in elk geval niet opgeladen. Er zit immers 40% afleveringsstroom in.

De gebruikersaccu waar ik nu heerlijk van zit te wifi-en. moet het voorlopig in z'n eentje doen. over 2 jaar is z'n goed bewaarde broertje aan de beurt en mag hij in de machine.

Gelukkig is het een pentium-m laptop dus ik kan wel even voor met de batterij.

edit:
@ Tha_bulldog

Het is een Lattitude 610 uit mijn hoofd

[ Voor 10% gewijzigd door BovenHond op 14-11-2005 19:06 ]

Verwijderd

de kans bestaat wel dat je de 2e accu eenmalig, langdurig moet opladen. (denk aan een dag, soms zelfs 2) het schijnt bij accu van na 2004 niet nodig te zijn maar dat is natuurlijk makkelijk praten als er nog geen oude accus zijn ; )

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:15
Laat me raden.. Lattitude D505 of Inspiron 510m? :P

Meestal zo rond de 40 procent is het beste, Pixal kan je het het beste vertellen qua dell accu's, hij werkt bij Dell :)
Pagina: 1