FTP server zonder dll?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een FTP client nodig op mijn werk maar ik heb geen toegang tot de lokale schijven.

Weet iemand een client die te installeren valt zonder dat er een bestand (zoals een dll) lokaal geinstalleerd moet worden? Ik kan het nergens vinden...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Start | Uitvoeren | "cmd"

en dan ftp <enter>.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Internet Explorer en FireFox (ik weet niet wat er op je werk wordt gebruikt) ondersteunen alletwee standaard FTP verkeer. Met IE kan je standaard ook uploaden, bij FF heb je eerst een plugin nodig (bij mijn weten). Gewoon ftp://[gebruikersnaam]:[password]@[servernaam] intypen in de adresbalk. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
the_shadow schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:20:
Internet Explorer en FireFox (ik weet niet wat er op je werk wordt gebruikt) ondersteunen alletwee standaard FTP verkeer. Met IE kan je standaard ook uploaden, bij FF heb je eerst een plugin nodig (bij mijn weten). Gewoon ftp://[gebruikersnaam]:[password]@[servernaam] intypen in de adresbalk. :)
Nooit geweten ;)

Maar hiermee kun je toch enkel downloaden?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Met FireFox kan je inderdaad geloof ik alleen downloaden, maar IE is standaard een volwaardig FTP programma, dus je kan er ook gewoon mee uploaden, nieuwe mappen aanmaken etcetera :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
the_shadow schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:35:
Met FireFox kan je inderdaad geloof ik alleen downloaden, maar IE is standaard een volwaardig FTP programma, dus je kan er ook gewoon mee uploaden, nieuwe mappen aanmaken etcetera :)
Ik heb IE... maar ik kan met geen mogelijkheid iets aanpassen of uploaden...

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:17
kazz1980 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:33:
[...]

Nooit geweten ;)

Maar hiermee kun je toch enkel downloaden?
Probeer eens
code:
1
2
ftp
help

In die volgorde ;)
Put is wat je zoekt.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Purechaos schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:39:
[...]

Probeer eens
code:
1
2
ftp
help

In die volgorde ;)
Put is wat je zoekt.
? Waar moet ik dat intypen?? Volgens mij zie ik niet hetgeen jullie bedoelen in IE...

[ Voor 12% gewijzigd door kazz1980 op 11-11-2005 08:42 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Zoek je nou een server of een client? In de titel staat server, maar in je bericht staat client.
Met IE kun je een bestand uploaden door vanuit een explorer het bestand in het FTP scherm te slepen en te laten vallen. (moet je wel verbonden zijn met de FTP-server natuurlijk).

De commando's hierboven zijn voor de ingebouwde FTP client van Windows.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49

Standeman

Prutser 1e klasse

kazz1980 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:40:
[...]

? Waar moet ik dat intypen?? Volgens mij zie ik niet hetgeen jullie bedoelen in IE...
C:\WINNT\system32\ftp.exe

is een commandline ftp client :).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt dus zowel de standaard client als IE die je kunt proberen. Echter; we zijn niet zo happig in het meehelpen bij omzeilen van restricties; dit is iets wat je gewoon zelf uit zal moeten vinden. Zo zou het goed kunnen dat je nog te maken hebt met een firewall of proxies ed. Zelf even knoeien adhv dit topic lijkt mij de beste oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.