Geheugen fraude?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Heb vandaag mijn laatste setje 2x 512 mb Mushkin 4400 binnengehad, of tenminste dat dacht ik..

Had het geheugen geplaatst en niets aan de hand, totdat ik toevallig in Everest zag dat er 2 soorten geheugen stonden.. Ik dacht nog, hmmmm raar hoe kan dat dus besloot de heatspreader eraf te halen en het lijkt me inderdaad ander geheugen te zijn met een Muskin headspreader. WTF is dat voor ongein

De fraude
Het geheugen dat ik gekregen heb MET de juiste heatspreader (echter niet het juiste geheugen eronder. Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/7150/image14id.th.jpg Valt me nu ook op dat de geheugenplaat groen is, en bij me andere setje zwart achtig

Het andere setje die ik een maand eerder besteld had
Zoals je ziet is het hier wel Mushkin geheuhen
Afbeeldingslocatie: http://img464.imageshack.us/img464/8306/image20zm.th.jpg

De heatspreader en verpakking enzo was bij allebij gelijk, dus dit is gewoon een geval van oplichting lijkt mij?
Het is niet 2e hands gekocht, maar nieuw bij *winkel*.
Vorig setje ook daar besteld en dat is dus wel goed gegaan.

Wat moet ik DOEN ?
(ga zowieso even *winkel* mailen dat dit oplichting is (niet persee de winkel) en me geld terug wil, of het juiste geheugen prompt wil ontvangen)

Elk advies welkom.
Dank :'(

[ Voor 40% gewijzigd door mrFoce op 11-11-2005 01:32 . Reden: ff de winkel eruit gehaald ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

offtopic:
Of er is ergens een foutje gemaakt, om ze nou gelijk van fraude en oplichting te betichten zonder dat je zelf zeker van je zaak bent gaat imo wat te ver.

Helaas weet ik te weinig van Mushkin geheugen om te kunnen zeggen of dit normaal is of niet, sowieso verschillen de timings tussen de laatste twee sticks, wat imo niet zou mogen bij een matched pair.
Bel ze eerst eens, confronteer ze met de verschillen, en vraag of je het om mag ruilen voor een goed setje, lijkt me een goede optie.
Oplichting, fraude, etc mag je wmb later noemen als ze pertinent weigeren. Geef de winkel ook een kans. :)

• mrFoce
r0b schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:23:
offtopic:
Of er is ergens een foutje gemaakt, om ze nou gelijk van fraude en oplichting te betichten zonder dat je zelf zeker van je zaak bent gaat imo wat te ver.

Helaas weet ik te weinig van Mushkin geheugen om te kunnen zeggen of dit normaal is of niet, sowieso verschillen de timings tussen de laatste twee sticks, wat imo niet zou mogen bij een matched pair.
Bel ze eerst eens, confronteer ze met de verschillen, en vraag of je het om mag ruilen voor een goed setje, lijkt me een goede optie.
Oplichting, fraude, etc mag je wmb later noemen als ze pertinent weigeren. Geef de winkel ook een kans. :)
PDP is een compleet ander merk !!!!!!!
Hoe komt dat in godsnaam nou in een verpakking van Mushkin, en onder de heatspreaders van Mushkin.. Dat verhaal gaat bij mij niet op.. Dat heeft iemand bewust gedaan :'(

Verwijderd

die geheugen packs zitten toch dicht met een sticker van de fabrikant?

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
gideon82 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:24:
[...]

PDP is een compleet ander merk !!!!!!!
Hoe komt dat in godsnaam nou in een verpakking van Mushkin, en onder de heatspreaders van Mushkin.. Dat verhaal gaat bij mij niet op.. Dat heeft iemand bewust gedaan :'(
Dat kan ongeveer iedereen bewust gedaan hebben van Mushkin tot diverse distributeurs en groothandels tot de winkel zelf. Ik zou uitkijken met ze oplichter te gaan noemen wil je de winkel zover krijgen dat ze dit in goede vrede uitzoeken en nog jou hierover informeren en je vervolgens goed op weg helpen. Als je er op deze manier binnen komt vallen krijg je hooguit je geld terug.

P.S. Indien Muskin dit zelf gedaan heeft, mag je er toch vanuit gaan dat de timings en de prestaties binnen hun normen vallen. Je schrijft niet of je daarbij tegen problemen aanliep.

[ Voor 23% gewijzigd door mae-t.net op 11-11-2005 01:32 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
PDP Systems is de fabrikant van Patriot-geheugen. En dat is niet echt Mushkin... Maar misschien maakt PDP Systems wel Mushkin-geheugen en is er daar een foutje gebeurd?

Ik stel voor dat je eens een berichtje plaatst op http://forums.mushkin.com/phpbb2/index.php
Er zijn daar Mushkin-medewerkers aanwezig en meestal krijg je er redelijk snel een antwoord. Al moet je wel rekening houden met het tijdsverschil :)

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 11-11-2005 01:32 ]

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:25:
die geheugen packs zitten toch dicht met een sticker van de fabrikant?
Niet dat ik weet, het zat op dezelfde manier verpakt als de vorige keer, het zit vast met soort van aanelkaar gesmolten stukjes. Zie foto (links midden)
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/7373/dsc001219fc.th.jpg

Het geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/2910/dsc001209jt.th.jpg

• mrFoce
mae-t.net schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:27:
[...]

Dat kan ongeveer iedereen bewust gedaan hebben van Mushkin tot diverse distributeurs en groothandels tot de winkel zelf. Ik zou uitkijken met ze oplichter te gaan noemen wil je de winkel zover krijgen dat ze dit in goede vrede uitzoeken en nog jou hierover informeren en je vervolgens goed op weg helpen. Als je er op deze manier binnen komt vallen krijg je hooguit je geld terug.
Ja dat weet ik, ik beschuldig *winkel* niet (direct) want het kan overal gedaan zijn, maar het is toch oplichting door iemand.

[ Voor 1% gewijzigd door mrFoce op 11-11-2005 01:32 . Reden: *winkel* ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Vooral niet met oplichter dit dat beginnen anders kan de pcgate misschien weleens dicht gaan :P
Als ze oplichters zijn zal het ze niet ineens brave verkopers maken en als ze van niks weten verspil je hun goede wil om je te helpen. Gewoon even beleefd je bevindingen mailen.

• mrFoce
BARACUS schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:31:
Vooral niet met oplichter dit dat beginnen anders kan de pcgate misschien weleens dicht gaan :P
Als ze oplichters zijn zal het ze niet ineens brave verkopers maken en als ze van niks weten verspil je hun goede wil om je te helpen. Gewoon even beleefd je bevindingen mailen.
Heb vandaag het geheugen ontvangen, ben alleen achter een schokkende ontdekking gekomen en dat is dat het geheugen niet het 'echte' geheugen is.
Het is van een compleet ander merk en niet eens van Mushkin. Het enige wat van Mushkin is, is de heatspreader en de verpakking.

Het geheugen:
http://img206.imageshack.us/my.php?image=image14id.jpg

Heatspreader:
http://img185.imageshack.us/my.php?image=dsc001209jt.jpg

Verpakking:
http://img185.imageshack.us/my.php?image=dsc001219fc.jpg

Ik ben dus eigenlijk opgelicht, en wijs niet gelijk met de vinger naar jullie. Maar iemand heeft dus waarschijnlijk zijn eigen geheugen verwisseld met het geheugen van Mushkin. Waar en wie dat is waarschijnlijk niet te achterhalen want dat kan overal geweest zijn.

Ik ben dus zwaar teleurgesteld en wil graag of mijn geld terug, of het juiste geheugen zo spoedig mogelijk ontvangen.
Als ik eerlijk ben zie ik nog eens 3 weken wachten niet zitten.

Hoop dat ik zeer spoedig van jullie een reply krijg.

Mvg

beleefd genoeg toch :'(
en ik denk niet dat hun dit hebben gedaan, want mijn 1ste setje wat wel goed.. Denk dat hun distribiteur er meer van weet of zelfs nog verder door.. Maar jah dat is speculatie.. zeker is dat dit geen ongelukje was van 'iemand'

[ Voor 8% gewijzigd door mrFoce op 11-11-2005 01:41 ]

• mrFoce
Laagvliegerke schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:28:
PDP Systems is de fabrikant van Patriot-geheugen. En dat is niet echt Mushkin... Maar misschien maakt PDP Systems wel Mushkin-geheugen en is er daar een foutje gebeurd?

Ik stel voor dat je eens een berichtje plaatst op http://forums.mushkin.com/phpbb2/index.php
Er zijn daar Mushkin-medewerkers aanwezig en meestal krijg je er redelijk snel een antwoord. Al moet je wel rekening houden met het tijdsverschil :)
_/-\o_
http://forums.mushkin.com/phpbb2/viewtopic.php?p=11678#11678

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Haal dat oplichten nu uit de brief :'( en die hele "theorieen wat er gebeurd kan zijn" alinea weg :)
Dat "geld terug" klinkt meer alsof jij de boel aan het belazeren bent, gewoon de bevindingen en dat je snel goed geheugen wilt hebben etc.

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 11-11-2005 01:56 ]

Verwijderd

idd baracus.

'Note that the memory stick is green, my other dualpack was black '

een memory stick heet ook in het engels gewoon PCB hoor. :P

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Die brief kan wat beter:
- vertelt dat je vroeger met de 1ste bestelling goeie ram gekregen hebt en nu ziet de 2de ram bestelling nogal anders eruit. Is dat normaal? (en zien welke verantwoording de winkel zal geven)
- "oplichten" eruit laten

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 11-11-2005 02:03 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:58:
idd baracus.

'Note that the memory stick is green, my other dualpack was black '

offtopic:
PCB is wat anders. ;)
Nouja, in essentie is het een stukje PCB natuurlijk, maar de term is gewoon 'a memory stick', aangezien PCB alles kan zijn, van geheugen tot je videokaart, je wekkerradio en je GSM. :)
PCB is gewoon een 'printed circuit board'.

Vertal die forumpost eens naar het Nederlands en verstuur dat naar de shop, dat komt al beter over dan "oplichting" en "ik wil m'n geld terug!!". :)

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 11-11-2005 02:04 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:58:
Volgens mij is "memory stick" in het engels gewoon "memory stick" ;) PCB is de afkorting voor Printed Circuit Board of met andere woorden pintplaat.

Trouwens, dat de kleur verschillend is, wil niet echt iets zeggen. Dat kan gebeuren, het gebeurt ook soms dat de kleur van de heatspreader anders is.

edit:
Ok ja, ex was me voor :p

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 11-11-2005 02:08 ]

Verwijderd

Een Memory Stick is zo'n klein ding van Sony met geheugen erin. In het Engels wordt meestal gesproken van Memory module of RAM module ;-)

Je hebt trouwens best kans dat Muskin misschien bij een andere fabrikant heeft ingekocht omdat ze zelf niet genoeg meer op voorraad hadden, gebeurt wel vaker in die kringen...

Hoe zit het nou met de prestaties? Voldoet dat nieuwe geheugen aan de specs die Muskin op de verpakking/datasheet heeft staan? Doe 's een memtest met je oude geheugen en daarna met alleen het nieuwe geheugen, wat zijn de resultaten?

• mrFoce
mail heb ik al verstuurd zoals bovenstaand.. Maar het is toch logisch dat ik of me geld terug wil, of het juiste setje z.s.m wil ontvangen..Had het misschien beter iets anders kunnen formuleren maar hoe ik het ook zeg, in feite ben ik opgelicht.. En waarschijnlijk is die winkel ook gewoon opgelicht door weer iemand anders.
Maar als ik niets zeg ga ik namelijk stil zwijgend akkoord, en dat wil ik dus voorkomen. 8)7

Maar heb op het Mushkin forum ff de stick PCB genoemd.. Op zich weet ik dat de heatspreader kleur kan verschillen en zelfs de PCB een andere kleur kan hebben, maar in dit geval

The Mushkin Extreme Performance Black Series (XP)- This line of modules delivers superlative performance for the hardcore PC enthusiast, and has been THE essential ingredient in extreme rigs for over a decade. Whether you are looking for low latencies to pull the highest frame-rates from the most challenging games or overclocking your machine well past industry standards - the Mushkin Extreme Performance Black is your module! All Mushkin Extreme Performance memory modules come with an installed heat spreader to eliminate localized hotspots, further enhancing lifetime and overclockability. Mushkin modules are tested and carry a limited lifetime warranty upon product registration.

http://www.mushkin.com/doc/products/memory_detail.asp?ID=154

[ Voor 11% gewijzigd door mrFoce op 11-11-2005 02:18 ]

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 02:13:
Een Memory Stick is zo'n klein ding van Sony met geheugen erin. In het Engels wordt meestal gesproken van Memory module of RAM module ;-)

Je hebt trouwens best kans dat Muskin misschien bij een andere fabrikant heeft ingekocht omdat ze zelf niet genoeg meer op voorraad hadden, gebeurt wel vaker in die kringen...

Hoe zit het nou met de prestaties? Voldoet dat nieuwe geheugen aan de specs die Muskin op de verpakking/datasheet heeft staan? Doe 's een memtest met je oude geheugen en daarna met alleen het nieuwe geheugen, wat zijn de resultaten?
Het geheugen is ten eerste in prijs 40 tot 50$ goedkoper, het gaat niet tot 550 mhz maar tot 500 mhz. De timings zijn niet gelijk, op 550mhz zou het geheugen nog timings moeten hebben van CAS 2.5.. Dit geheugen moet bij 500mhz op CAS 3 draaien..

Het geheugen draait wel gewoon goed met mijn systeem, maar toch wil ik mijn 'goede' setje hebben :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

gideon82, doe eens ff normaal :o

- fraude is strafbaar. Als je een ander daarvan wilt beschuldigen, moet je wel verdomd goede bewijzen hebben dat iets met kwade opzet gedaan is. Daar is hier natuurlijk geen sprake van.
- het is voorbarig om hoog van de toren te blazen met een topic als dit als je niet eens de moeite gedaan hebt contact op te nemen met de leverancier :Z

En dan technisch:

- je hele verhaal is gebaseerd op de uitdraai van een willekeurig stuk software ipv enigszins in de hardware zelf gefundeerd te zijn. Totaal loos dus :X
- Mushkin maakt zelf geen geheugenchips. Er zijn maar een paar fabrieken ter wereld die dat maken, die van Infineon, Nanya, Hynix, Samsung en TwinMos bijvoorbeeld. Alle andere merken, of het nu om dure merken als Mushkin of Corsair gaat danwel om de meest goedkope 'naamloze' troep kopen chips in bulk van die chipbakkers. Zij plakken die chips op DIMMs en doen er een sticker hier of een heatspreader daar erop. Wie weet heeft je geweldige programma de ene keer de naam van de DIMM fabrikant en de andere keer van de chipbakker gevonden...

Kortom, je verhaal is technisch volstrekt ononderbouwd en gebaseerd op foute aannames en loze informatie - maar al zou dat geklopt hebben gebruik je onzinnige taal en doe je niet datgene wat een weldenkend mens zou doen als hij twijfels heeft over het geleverde, namelijk gewoon contact opnemen met leverancier |:(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.