Set exchange server + mailbox bij inloggen.

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Om maar meteen met vragen te beginnen barst ik maar los ;0

Na een lange tyd van zoeken, ben ik er nog steeds niet achter gekomen, hoe ik het voor elkaar kan krijgen, dat mijn users als ze voor het eerst inloggen op een pc meteen bij hun de mail kunnen.
Technet al geprobeerd.. of ik zie wat over het hoofd.. gooooooogle bied ook niet de uitkomst.. 1 vraag van een ander, maar zonder antwoord..

Nu moeten we altijd eerst de exchangeserver instellen en de user aangeven. ik neem aan dat dit ook via NTLM of iets kan.

Wat heb ik:
ADS site met GPO op Computer niveau.
Exchange server 2003
XP pro sp2 clients

Kan ik ergens in GPO een default Exchange server instellen? Ik kan het namelijk niet vinden.
Voor scripting kan het natuurlijk ook via kicks.. maag alles wat via GPO kan, wil ik graag over gpo.

Bedankt voor je hulp alvast..

Groeten Ronald de Jeu

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je moet doen is de Office Resource Kit installeren, hiermee kan je een settings-file aanmaken. In deze settingsfile geef je aan dat ie %USERNAME% moet gebruiken om te connecten naar Exchange.

Suc6

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Er zijn diverse manieren en als je daadwerkelijk gezocht had (op 'mapi profiles') dan had je die al lang gevonden.

Ik heb zelf de beste ervaringen met het maken van een goede unattended install met de reskit van office, maar dat is alleen interessant voor nieuwe office installaties en met het aloude, maar nog steeds uitstekend functionerende newprof.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Wat lezen sommige mensen toch slecht. De eerste 2 antwoorden zijn niet wat de poster vroeg mannen!

Heb je de office.adm al eens geprobeerd.

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:21:
Wat lezen sommige mensen toch slecht. De eerste 2 antwoorden zijn niet wat de poster vroeg mannen!

Nou, volgens mij lees jij verkeerd: TS wil hebben dat de gebruiker als 'ie de eerste keer inlogt in Outlook geen instellingen meer hoeft te doen om bij z'n mailbox te kunnen. Wat daarvoor nodig is, is een automatisch gegenereerd MAPI profiel met daarin de servernaam; de usernaam wordt aumatisch ingevuld.

Voor dat automatisch gegenereerde MAPI profiel heb je de drie genoemde opties.

Met office.adm kun je niks aan MAPI instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 11-11-2005 08:26 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:21:

Of jij begrijpt het niet goed. Wat de TS wil is automatisch het mapi profiel configueren. Dit kan niet via een GPO. Je moet de je mapi profiel configueren, 'dit kan via de ORK kit, bij de uitrol van office of via een prnfile.

Tips for using Outlook 2002/2003 .prf files to configure profiles
Customizing Profiles with an Outlook Profile File

Verwijderd

Kan ik ergens in GPO een default Exchange server instellen?
Sja.

• StevenK
En wat wil je daarmee zeggen, dat we in plaats van de oplossingen die, hoewel niet met GPO, wel werken alleen maar met 'nee' hadden moeten antwoorden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 11-11-2005 08:38 ]

Verwijderd

Idd, dat wil ik zeggen ja. Of probeer in ieder geval te beantwoorden en daarna een alternatief antwoord aan te dragen. Dan pas ben je compleet in je antwoord. Wellicht heeft de topic starter al deze opties al geprobeerd en is dat voor zijn/haar situatie niet relevant.

Verwijderd

Om het verhaal compleet te maken:

outlook.exe /importprf settingsfile.prf

Die settingsfile.prf moet je dan wel nog even aanmaken.

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:03:
Om het verhaal compleet te maken:

outlook.exe /importprf settingsfile.prf

Die settingsfile.prf moet je dan wel nog even aanmaken.
En wat gebeurt er dan als je meer dan één MAPI profiel op die pc hebt staan ? En heeft TS wel op alle pc's minimaal Office 2002 staan ?

Elke methode heeft zijn eigen voor en nadelen. Outlook gebruiken voor het aanmaken van een MAPI profiel levert in mijn ervaring een minder stabiele oplossing dan newprof, hoewel je met Outlook 2002 en nieuwer wel meer instellingen kunt doen dan met newprof.

Maar ik neem ook aan dat TS eerst de diverse methodes zal uitproberen voor hij een keuze maakt.

Oh, en hadecom.nl, is je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif stuk ?

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 11-11-2005 09:08 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:49:
... Wellicht heeft de topic starter al deze opties al geprobeerd en is dat voor zijn/haar situatie niet relevant.
Als we moeten gaan speculeren over wat de topicstarter wellicht wel en niet gedaan heeft en wat er wellicht al dan niet relevant is, krijgen we nog meer gezwets in dit forum. En dat zouden we niet willen. Dingen die de topic starter niet meldt in z'n topic start heeft-ie dus niet gedaan en/of zijn dus niet relevant. En anders was het een slechte topic start; da's jammer voor de topicstarter, maar geen reden om op andere forumleden te gaan katten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alleaal leuk en aardig, maar dit is dus met en beetje gericht zoeken makkelijk te vinden.
Er zijn lgeio mogelijkheden, van default New User profile tot login scripts tot ModProf en alles wat daar zo'n beetje tussenin valt.

Hadecom : Als de TS niet genoeg info geeft, staat alles open. Volgende keer graag ontopic reageren in plaats van helpende users afzeken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.