DNS-naam redirect naar Router

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:58

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Als ik vanaf een pc van buiten mijn netwerk inlog, (bijvoorbeeld school of stage of elke andere willekeurige PC) dan kom ik netjes waar ik zijn moet.

Maar als ik van binnen mijn netwerk bijvoorbeeld ftp://captainm.myftp.org of http://captainm.speedxs.nl intoets dan wordt ik naar mijn eigen router geredirect. Ik zou absoluut niet weten waar dit aan zou moeten liggen. Het is denk ik een instelling in mijn router want als ik vanaf mijn server hetzelfde doe krijg ik hetzelfde probleem.

Specs:

Workstation:
WinXP Pro NL SP2

Server:
Windows 2003 Enterprise Server SP1 UK

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

dat heb ik ook, je kan niet lokaal "via buitenaf" op die manier inloggen

internet <-> WAN [router <internet ip>/<router ip>] LAN <-> pc's

en aangezien er verbinding wordt gemaakt aan de "LAN" kant naar het <internet ip/dns> word je doorgestuurd naar de router waar het standaard is om in de Router Webconfig ect. te komen @ poort 80

[ Voor 52% gewijzigd door ThaHandy op 11-11-2005 00:57 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
http://captainm.speedxs.nl draait helemaal niet in mijn LAN maar op een server van mijn ISP. Ik had eerst het probleem niet, tenminste bij http://captainm.speedxs.nl, ftp://captainm.myftp.org heb ik pas vandaag geregistreerd.

Forever raver!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer die hostnames eens te resolven op je clients in je LAN? Want blijkbaar resolven ze naar je router's IP, anders kun je daar uiteraard niet uitkomen...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:01:
Probeer die hostnames eens te resolven op je clients in je LAN? Want blijkbaar resolven ze naar je router's IP, anders kun je daar uiteraard niet uitkomen...
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Zou je misschien wat beter uit kunnen leggen??

Forever raver!

Verwijderd

Probeer die namen te resolven (het bijbehorende IP-adres te achterhalen) op een van de clients in je LAN. Oftewel: nslookup captainm.speedxs.nl of ping captainm.speedxs.nl en dan kijken naar het IP-adres.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:29:
Probeer die namen te resolven (het bijbehorende IP-adres te achterhalen) op een van de clients in je LAN. Oftewel: nslookup captainm.speedxs.nl of ping captainm.speedxs.nl en dan kijken naar het IP-adres.
nslookup:
Server: athena.speedxs.net
Address: 83.98.255.11

Name: captainm.speedxs.nl
Address: 83.98.xxx.xx mijn IP

Als ik ping krijg ik ook mijn eigen IP. Waar moet ik nu dan achterkomen nadat ik dit gedaan heb??

Forever raver!

Pagina: 1