camera batterij in was

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik ben zo dom geweest een batterij van mijn digitale camera met een jas mee te wassen. De camera start nog wel op als ik de gewassen batterij gebruik, maar sluit direct weer af. Ik krijg nog net een 'lege batterij'afbeelding te zien.

Het betreft een Sony fc10/11 batterij.

In eerste instantie kreeg ik een alleen officiële batterijen gebruiken achtige melding te zien. Na een paar pogingen verdween dat bericht.

Ik heb geprobeerd de batterij te herladen, maar dit maakt geen verschil.

Iemand een tip mbt het alsnog kunnen gebruiken van de batterij?

[ Voor 19% gewijzigd door merrlin op 11-11-2005 00:26 ]

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 16:27
merrlin schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:25:
Ik ben zo dom geweest een batterij van mijn digitale camera met een jas mee te wassen. De camera start nog wel op als ik de gewassen batterij gebruik, maar sluit direct weer af. Ik krijg nog net een 'lege batterij'afbeelding te zien.

Het betreft een Sony fc10/11 batterij.

In eerste instantie kreeg ik een alleen officiële batterijen gebruiken achtige melding te zien. Na een paar pogingen verdween dat bericht.

Ik heb geprobeerd de batterij te herladen, maar dit maakt geen verschil.

Iemand een tip mbt het alsnog kunnen gebruiken van de batterij?
Ik zou niet zo snel zo'n batterij in m'n cam stoppen...Je weet niet wat de interne schade is.
Is het geen optie om een namaak-batterij te kopen?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-01 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

er zal wel vocht in zitten waardoor hij niet meer op te laden is. Leg hem een paar dagen op een warme plek maar ik betwijfel of hij nog te redden is...

This too shall pass

Verwijderd

zo'n accu kan niet tegen langdurige koortsluiting, als ie vrijwel hermetisch dicht zit (Wat de meeste batterijen zijn) heeft drogen ook geen zin.

(je kan het op z'n minst proberen, maar ik zou zeggen kloot er niet teveel mee voordat zo ook je camera stuk is

Verwijderd

ik zou een nieuwe accu te kopen, je weet maar nooit wat er allemaal mis mee is
ik zou het niet vertrouwen
zonde van je camera als die door deze accu kapot zou gaan

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Ik zou inderdaad die accu niet meer gebruiken. De kans bestaat dat de accu vanwege langdurige kortsluiting intern gewoon helemaal verrot is, dus ook al heb je geen externe beschadigingen, niet meer gebruiken!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
het is mischien niet vestandig maar het kan ook goed uitpakken, ik had mijn telefoon meegewassen en na een paar dagen deed mn telefoon het weer een beetje nog wat later deed ie het helemaal goed alleen het opladen niet. maar na een week ofzo deed ie het weer helemaal (nou ja soms heeft ie kleine haperingen maar het is dan ook een samsung)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn zusjes telefoon heeft ook een douche van warme chocomel overleeft, maar ik zou dus echt geen gewassen accu in m'n camera doen. Die €10 ofzow zou het mij niet waard zijn om m'n camera te slopen!
Pagina: 1