Nieuw TFT monitor, out of range bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 13:38
Sinds vandaag eindelijk een TFTje
BenQ FP71G+

Volle moed ik dat ding aangesloten. Eerste melding op ut scherm was: Out of range!
Dit probleem is bekend dat weet ik. Heb al een search gedaan maar daar had het meestal met een tv-out kabeltje te maken. Maar daar heb ik niet mee te maken.

Het beeld komt pas met het Welkom scherm. 1x heeft die het gedaan(ik blij) Maar na 1 reboot was alles weer terug bij af. Instellingen die ik had ingesteld stonden er nog: 1280x1024 @ 60hz.

Maar ik kan maar geen fatsoenlijke oplossing vinden.
Google en GoT search waren geen positief resultaat.

Specs:
AMD 64 3000+
Gigabyte K8NS-Ultra 939
Asus Radeon 9600XT

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Als je XP hebt druk dan F8 tijdens het opstarten en start in veilige modus op
Of start in "VGA modus" op dan kan je de resolutie of refresh rate veranderen

De meeste TFTtjes moetten wel 1280x1024 @ 60 hz aan kunnen :?

• Fuske
Hmm denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
TFTje doet het perfect! Alleen met opstarten krijg ik geen beeld(out of range) totdat het welkomscherm verschijnt.

Het heeft iets te maken met fixed / multisync frequency monitoren...Zoiets heb ik gelezen, maar een duidelijke oplossing heb ik nog niet gevonden

• Fuske
Net nog een keer de vga-drivers opnieuw geinstalleerd, wat me op viel was dat zonder drivers alles perfect werkt...

[ Voor 4% gewijzigd door Fuske op 11-11-2005 18:26 ]

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Dus het is alleen bij het gedeelte waar anders wit op zwart tekst zou komen te staan?
Als ik me niet vergis dan wordt dat met 72Hz uitgezonden, mischien heeft je monitor daar problemen mee...

• Fuske
Opgelost, ofja opgelost opeens doet die het nu wel. Catalyst 5.11 geinstalleerd en toen deed die het opeens :S.

*Slotje*

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mijn ervaring is dat tijdens het booten, er een paar keer opnieuw een initialisatie van het beeld plaats vindt. Mijn NEC is vrij snel in het omschakelen, geeft dus redelijk snel weer beeld, waardoor ik daarop meestal nog wel ff een paar seconden het laadscherm van XP zie, maar mijn 2e monitor, een Acer AL718, heeft er meer moeite mee. Die geeft dus inderdaad vaak pas beeld als Windows is opgestart. Wazig dat het met een driver opgelost is, maar goed, het is opgelost.
Pagina: 1