HP 2600n 16MB genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 11:35

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na wat zoekwerk voor een kleuren laser printer ben ik bij de HP Color LaserJet 2600n uitgekomen. Ben namelijk op zoek naar een printer om in een netwerk te plaatsen. Nu is deze Hp voorzien van een 10/100Base-TX aansluiting. Het enige puntje waar ik over twijfel is het geheugen 16MB en deze is ook niet uit te breiden. Nu maakt het voor mij niets uit als de computer wat langer bezet is met een printopdracht. Maar ik zou het wel vervelend vinden al een A4 met een afbeelding er op niet afgedrukt kan worden door te weinig geheugen. Dit probleem heb ik nu met een 10 jaar oude laser printer met 1,5 MB er in. Als die een afbeelding wil afdrukken komt ie met de melding dat ie `t niet aankan door te weinig geheugen.

Er zijn ook wel printers in dezelfde prijsgroep maar dan met een USB aansluiting. Ik denk dat als ik er een USB printerserver aan hang niet alle functie`s beschikbaar zijn. Ik kan me goed voorstellen dat de software naar een USB printer zoekt maar die niet zal vinden.

macOS 26.2

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Ik had eerst ook interesse in deze printer, maar nadat ik de specs bekeek op de HP website schok ik toch een beetje van het volgende:

Print drivers, std.-->
Host-based (Uses the processing power and resources of your computer to process the print job. No PCL or PostScript.)

Dit houdt toch in dat je processor wordt gebruikt voor de printjob?
(hoe langzamer je processor hoe langer het duurt voordat de printer gaat printen??)

Verder vind ik het een beetje vaag en vreemd dat de printer niet meer dan 16MB ram aankan.
Mijn good old Laserjet 4 kan maximaal 60MB aan,terwijl dit beestje gemaakt werd in 1994....

Waar ik nu oog op heb is de Xerox Phaser serie, nu nog ff flink doorsparen :(
Hoewel de Epson Acculaser(color) ook mijn interesse heeft.

Apple iMac 2013

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
zipper schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:57:
Ik had eerst ook interesse in deze printer, maar nadat ik de specs bekeek op de HP website schok ik toch een beetje van het volgende:

Print drivers, std.-->
Host-based (Uses the processing power and resources of your computer to process the print job. No PCL or PostScript.)

Dit houdt toch in dat je processor wordt gebruikt voor de printjob?
(hoe langzamer je processor hoe langer het duurt voordat de printer gaat printen??)

Verder vind ik het een beetje vaag en vreemd dat de printer niet meer dan 16MB ram aankan.
Mijn good old Laserjet 4 kan maximaal 60MB aan,terwijl dit beestje gemaakt werd in 1994....

Waar ik nu oog op heb is de Xerox Phaser serie, nu nog ff flink doorsparen :(
Hoewel de Epson Acculaser(color) ook mijn interesse heeft.
Als de PC de printopracht verwerkt en dan doorstuurd. Zou het dan zo zijn dat er daardoor maar weinig geheugen nodig is in de printer?

De prijs van de HP blijft wel nog aantrekkelijker dan de Xerox of de Epson

Zijn er mensen die in het bezit zijn van deze pinter en er gebruikerservaringen over kunnen delen ?

macOS 26.2

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit is een GDI-type printer.
Blijf er ver van.

Deze printer spreekt alleen GDI, de taal van het interne Windows grafische systeem, en is dus ook alleen onder Windows bruikbaar.
DOS-tooltje ? Jammer, het ding kan niet eens tekst-input aan, er zit geen character-generator in, tekst moet door Windows naar een grafische layout van de pagina worden vertaald.
Ooit van plan Linux, of een andere UNIX-versie te gaan draaien ? Jammer, dat gaat niet werken.
Als je 100 % zeker weet dat je nooit iets anders dan Windows zult draaien, dan kan het.
Deze printer is dus zo goedkoop omdat er geen enkele intelligentie in zit.

16 MByte is dus ook voldoende omdat er geen enkele processing in plaatsvindt. Een LaserJet die wel uitbreidbaar is, is dat meestal omdat deze ook PostScript aankan, en het verwerken van PostScript naar pagina-layout kost een hoop ruimte, zowel om een hele beschrijving van een pagina te laden, en vervolgens de uiteindelijke grafische layout op te bouwen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Hm dat klinkt niet zo veel belovend. Dan maar eens verder kijken naar wat anders

macOS 26.2

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

error33 schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:50:
[...]

Zijn er mensen die in het bezit zijn van deze pinter en er gebruikerservaringen over kunnen delen ?
Ben ik ook wel benieuwd naar of een kleurenlaser printer met netwerk voor niet al te veel geld

Elect a clown, expect a circus.

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Ja, 350 € voor een color laser is ook niet veel.

En een HP Color 3550N ? (wel vanaf 580 €)
http://h20195.www2.hp.com/V2/pdf/5983-2552NLE.pdf

Je kan ook voor een Samsug CLP-550N gaan, goede printkwaliteit en 1 van de goedkoopste in gebruik (volgens het Duitse CHIP). Vanaf 495 € (wel voor de N versie kiezen als je netwerk wilt)
http://www.samsung.com/nl...rinters/color/clp_550.asp

Hier een test van PCmagazine
http://pcmagazine.zdnet.be/dossiers.cfm?id=51255

[ Voor 17% gewijzigd door abusimbal op 14-12-2005 22:16 ]

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Slasher schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:10:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar of een kleurenlaser printer met netwerk voor niet al te veel geld
een collega heeft deze printer aangeschaft. Heb hem gevraagd om een foto af te drukken op a4 formaat. Deze zag er goed uit op gewoon papier nog wel. En hij verbaasde zichzelf over de tijd die hij er over dee.

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Na een beetje huiverig voor de aanschaf te zijn ben ik toch overstag gegaan. Bij Paradigit 349 betaald. Tot 28-2-2006 doet HP een gratis verlengde garantie tot 3 JAAR on site er bij :) . Ik ben zeeeeer tevreden over de aanschaf :) :) . Printer is snel genoeg. Geheugen brengt geen probleem met zich mee. En het gebruik van de processor van de comp is voor mij te verwaarlozen (merk er niks van). Ik gebruik hem via het netwerk. Installeren was zo gepiept.

Ben overgestapt van een canon lbp4lite die jaren goede dienst heeft gedaan (> 10jr) en de HP is er een snelheidsmonster bij

macOS 26.2

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Slasher schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:10:
[...]

HP 4500/4550. Heb ik ook, prima ding. Niet snel, wel werkend en goedkoop. Printer kost 2ehands zo'n 150-200 eur. Onderdelen zijn er bij bosjes voor te krijgen, en kostprijs per pagina een stuk lager dan de nieuwe budgetmodellen.

Ter vergelijking:
HP 2600 Toner 2,5k: 85 eur (0.034 pp per kleur)
HP 4500 Toner 6k: 115 eur (0.0199 pp per kleur)

Scheelt dus bijna de helft.... En voor de 4500 kun je de toners ook nog vaak goedkoper kopen (marktplaats worden er zat aangeboden, 60-70 eur per stuk)

Voor fotowerk heb ik een HP 5550 inktjet, voor DVD/cdhoesjes en andere inkt-zuipende zooi de kleurenlaser. Paar keer inktcartridges kopen en je hebt de hele kleurenlaser er al uit ;)

Bijkomend voordeel: hij hangt direct in t netwerk, en geen goedkope GDI-rommel.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 20-02-2006 20:25 ]

Pagina: 1