kan mijn zalman op mijn "nieuw" P4 3,0GHZ

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:31
Ik heb een kleine CPU upgrade gedaan, ik heb een P4 2,53 Ghz northwood 533Mhz 512kb geupgrade naar een P4 3,0 Ghz HT northwood 800MB Fsb 512kb.

Nu had ik op mijn vorige P4 een Zalman cooler die lijkt op de CNPS7000 alleen dan helemaal van Aluminium ipv het Koper gedeelte erbij in? kan ik deze veilig plaatsen op mijn nieuwe CPU want ik kan dat ding helemaal nergens vinden op de site van zalman, toen de tijd was deze wel OEM dus misschien dat het hier wat mee te maken heeft dat deze niet op de site staat vermeld.

Ik wil niet overclocken ofzo dus daar hoeft geen rekening mee te worden houden in de reacties _/-\o_

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Zalman site

Er staat dus wel degelijk iets op de zalman site ;) gewoon even een minuutje verder zoeken.

• iceme
WillemJanJansen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:35:
Zalman site

Er staat dus wel degelijk iets op de zalman site ;) gewoon even een minuutje verder zoeken.
Ik zal mezelf maar even quoten
die lijkt op de CNPS7000 alleen dan helemaal van Aluminium ipv het Koper gedeelte erbij in
O-)

• WillemJanJansen
iceme schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:44:
[...]

Ik zal mezelf maar even quoten

[...]

O-)
Heel leuk maar het enige verschil is het gewicht en het materiaal. Het model is hetzelfde. Ze zetten niet voor niks er achter van welke materiaal het ding gemaakt is. Anders kunnen ze die dingen ook wel de :
Zalman Cupper 1
Zalman Aluminium 1
" 2

en ga zo maar door noemen.

• iceme
Volgens mij is het zo dat kopen beter warmte opneemt dan aluminium waarom zou je ander koper gebruiken aangezien aluminium goedkoper is? :? Of zit ik er ver naast?

• WillemJanJansen
iceme schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:55:
Volgens mij is het zo dat kopen beter warmte opneemt dan aluminium waarom zou je ander koper gebruiken aangezien aluminium goedkoper is? :? Of zit ik er ver naast?
Aluminium geleidt de warmte iets minder goed MAARRR,
Alles is beter dan die Intel Boxed Coolers. Dus kwa Koelprestaties zit je wel goed en kwa pasvorm ook.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Om het simpel te houden, ja je kan je Zalman gewoon gebruiken. De kopere koelt beter maar is ook duurder dan de alu versie. Bij de kopere versie scheelt het vaak niet meer als 5C.

De koeler van Intel maakt meer geluid maar er zijn nieuwe koelers van Intel die beter koelen dan jouw Zalman maar aangezien deze naar mijn weet alleen bij de nieuwste CPUs worden geleverd is de kans klein dat jij deze hebt.

De niewere koelers van Intel worden geleverd bij de Dualcore en 3,4Ghz modelen

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Een NW wordt stukje minder warm dan een Prescott dus ja het kan zolang je niet gaat oc'en.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat is er mis met simpelweg even proberen? cpu-behuizing is hetzelfde, dus de koeler past gewoon.
Daarna is het gewoon een kwestie van even monteren en kijken of de temperatuur niet te hoog oploopt. Het is niet zo dat je cpu meteen zal doorbranden als de koeler niet geschikt is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.