Binary driver voor FreeBSD 5.3 gebruiken op FreeBSD 6.0?

Pagina: 1
Acties:

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op het moment gebruik ik FreeBSD 5.3 voor mijn fileserver omdat de binary driver voor mijn RAID-kaart alleen tot die versie wordt ondersteund.

Nou wil ik graag overstappen naar FreeBSD 6.0, maar ik weet niet of dat zonder problemen kan?

BVD

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
Nee, helaas. Drivers zijn in principe niet compatible tussen kernelversies. Zeker met zoiets belangrijks als RAID drivers wil je dat ook niet op de gok doen, lijkt me. Misschien kun je contact opnemen met je leverancier? En weet je zeker dat FreeBSD jouw RAID-controller al niet out-of-the-box ondersteunt?

• El Cid
  • Niet online
Soultaker schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:27:
En weet je zeker dat FreeBSD jouw RAID-controller al niet out-of-the-box ondersteunt?
Volgens mij niet. Vreemd genoeg bieden ze voor linux wel gewoon de broncode aan, zodat je zelf de driver kunt compileren.

Het is deze kaart:

http://www.highpoint-tech.com/USA/rr454.htm

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
Helaas dan. :) Dan zou ik maar bij de producent gaan zeuren; ze zeggen dat ze FreeBSD ondersteunen en FreeBSD 6 is een production release.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een ook maar twee weken oud :)
Waarom wil je eigenlijk upgraden? Als het een fileserver is, gewoon lekker laten draaien toch? Volgens mij draait de helft van de FBSD-servers nog 4.11 :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• El Cid
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:08:

Waarom wil je eigenlijk upgraden?
Omdat 5.* nogal last heeft van brakke NIC-drivers. Waar ik dus ook last van heb.

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 19:22
Welke drivers bedoel je dan precies? En ik neem aan dat de fixes daarvoor ook terug te vinden zijn in 5-STABLE.
Pagina: 1