Toon posts:

Planet email via Chello netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de laptop van een vriendin van mij die normaal aan een planet netwerk hangt ook emails kan sturen als ze bij mij thuis op het chello netwerk zit. Op dit moment krijgt ze een error als ze emails wil versturen, iets in de trant van: "cannot relay email".

Deinstellingen van outlook zou ik het liefst ongemoeid laten, maar volgens mij ontkom ik er niet aan om een 2e account toe te voegen dat gebruikt maakt van de chello instellingen.

Nog een andere oplossing???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, een ander account maken dat de instellingen exact heeft als de andere, maar de smtp van chello. Helaas kan je bij ongeveer 0 providers inloggen op de smtp, dus moet je altijd gebruik maken van de smtp van de ISP zelf.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Wat dacht je gewoon van webmail, via de planet site inloggen. Dat gebruik ik altijd wanneer ik op vakantie ben ofzo. Werkt prima, ook voor het versturen van (kleinere) files

Verwijderd

bij sommige smtp servers kun je verficatie gebruiken voor de smtp server... met je gebruikersnaam en wachtwoord die je van je provider hebt gekregen, weet de smtp server dat jij toch klant bent bij ze (ook al zit je via een andere provider op dat moment)
bij mijn eigen domeinnaam werkt dat prima voor de smtp server, maar ik heb het voor een klant toevallig eergister geprobeerd via planet maar dat kreeg ik ook niet werkend
precies hetzelfde met dat "cannot relay"

je moet daarvoor dus geluk hebben dat de smtp server van je provider verificatie ondersteunt en dat doen ze helaas niet allemaal

het enige wat je dan kan doen is inderdaad een tweede account aanmaken in outlook (express) en dan bij het verzenden van e-mail moet er aangegeven worden via welke account er verstuurd moet worden

Verwijderd

Of lokaal een SMTP servertje installeren. Werkt het altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik zal eens een mailtje naar planet versturen of zij verficatie ondersteunen, wat op zich wel de meest elegante oplossing is voor haar.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:31

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:20:
Bedankt voor de reacties,

Ik zal eens een mailtje naar planet versturen of zij verficatie ondersteunen, wat op zich wel de meest elegante oplossing is voor haar.
Planet ondersteund geen verificatie :) dus dat hoef je niet te proberen. ENige oplossingen zoals hier al aangedragen: nieuw account maar dan met chello smtp of een eigen mailserver. Er is helaas geen weg omheen.
Pagina: 1