Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb een Abit VA-10 mobo (goedkope brol) en daarbij een Sempron 2600+. Maar ik heb geen beeld, de post errors kan ik niet horen, want één van de pinnetjes van de speaker is afgebroken :s
De cpu wordt wel warm en de chipset, en videokaart ook.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heeft het wel gewerkt?
Andere videokaart/geheugen/processor?

En welk pinnetje van de speaker is afgebroken? Als het op je mobo is, dan is er misschien nog wel meer kapot gegaan toen dat pinnetje afgebroken is?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• shadowrazor
Ik heb alle componenten die jij hebt opgenoemd vervangen dus: geheugen, videokaart (onboard en 9600se) en processor (athlon xp 2800 en sempron 2600)

• Dani007
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 18:37
Dan zit er een dikke kans in dat die het begeven heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Lees deze eens door, dan kun je vast wel achterhalen waar het probleem zit.

• shadowrazor
Bedankt voor de link ff bekijken :)

• shadowrazor
Kheb er nie echt gevonden wat ik zoek :(

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Misschien een vaag antwoord maar toch.
Heeft het met deze opstelling ooit gewerkt? Zo nee, ga dan eens na of het moederboard de processor wel aankan. Mijn broertje had het ook. Die had een Intel Celeron 2,0 en heeft nu een Intel Pentium 4 3,0 GhZ gekocht. Uiteindelijk bleek dat de huidige bios de processor niet aan kon dus hebben we die geflashed maar we kregen nog steeds geen beeld. Het zat hem dus in het feit dat die serie van het type moederboard maar tot max 512kb L2 Cache ging, en de Pentium heeft 1mb dus dat ondersteunde ie niet. Het is maar een suggestie ;)

• shadowrazor
Dat zou inderdaad kunnen, alleen heb ik het probleem dat ik de bios niet kan flashen omdat ik hem niet opgestart krijg :(

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
shadowrazor schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:45:
Dat zou inderdaad kunnen, alleen heb ik het probleem dat ik de bios niet kan flashen omdat ik hem niet opgestart krijg :(
Batterijtje mobo erin en eruit geprobeert?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

(Edit: Aan de mensen die het gedaan hebben: hulde voor de grote hoeeelheid TRs en de weinige hoeveelheid loze replies :) )

@TS: Leuk verhaaltje: basically is alles wat je ons kan vertellen dattie 'stuk' is, en dan verwacht je dat wij in onze magische bol kijken om dan spontaan met het goede antwoord aan te komen? Dat werkt dus niet zo. Bovendien post je ook nog es in het verkeerde topic: als een stuk mobo onder casemodding & electronica hoort, kunnen we beter meteen de hele HW-subgroep opdoeken en alles in CME zetten. Daar komt bij dat je ook nog eens niet (laat blijken dat je) gezocht hebt of op een andere manier zelf initiatief getoond hebt.

Al met al genoeg reden om dit te doen:
Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/tmp/slotjes.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 11-11-2005 01:44 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.