[iPod 3G] Krijg films er niet meer af

Pagina: 1
Acties:

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 14:58
Ik dacht misschien kan ik me iPod als draagbare HD gebruiken. Dus ik pleur er een paar films op. Maar als ik hem dan weer in een andere computer stop, open ik hem als schijf, staat er niks op. Dus ik een beetje teleur gesteld ;( maar dacht, jammer dan. Dus ik stop hem weer terug in me computer (is btw gewoon een mac) en iTunes ziet hem ook helemaal vol zitten (5GB) O-)), maar als ik ze er weer afhaal, en zijn niet meer te vinden als schijf, blijft zowel mijn iTunes als mijn iPod zelf zeggen dat hij nog voor 5GB vol zit. Weet iemand een programma/ manier om hem te formatteren? Ook al is dit niet een ipod technisch legale manier :Y) }) ?

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:31
Als ik met niet vergis kun je je ipod gewoon fromatteren met de apple firmware update. Tenminte als je daar de optie back to factory settings neemt, dan staat er dat alles wordt verwijderd en alle instellingen terug worden gezet

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Builder N00b schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:49:
Ik dacht misschien kan ik me iPod als draagbare HD gebruiken. Dus ik pleur er een paar films op. Maar als ik hem dan weer in een andere computer stop, open ik hem als schijf, staat er niks op. Dus ik een beetje teleur gesteld ;( maar dacht, jammer dan. Dus ik stop hem weer terug in me computer (is btw gewoon een mac) en iTunes ziet hem ook helemaal vol zitten (5GB) O-)), maar als ik ze er weer afhaal, en zijn niet meer te vinden als schijf, blijft zowel mijn iTunes als mijn iPod zelf zeggen dat hij nog voor 5GB vol zit. Weet iemand een programma/ manier om hem te formatteren? Ook al is dit niet een ipod technisch legale manier :Y) }) ?
Uit jouw post krijg ik het idee dat je de films via iTunes op je iPod hebt gezet. De iTunes muziek (en dus film) bibliotheek staat op de iPod (die in feite niets meer is dan een externe harddisk met afspeel mogelijkheid) in een hidden directory. Je moet dus zorgen dat je dat foldertje in kan; ik weet ff niet hoe dat met OSX moet (nog nooit geprobeerd maar via Terminal zou wel moeten lukken) en onder windows moet je dan gewoon hidden files tonen (in file explorer --> tools --> folder options --> view --> selecteer 'show hidden files and folders'). Bestandsnamen en indeling in dat foldertje zijn overigens niet echt leesbaar (numeriek en in diverse sub-folders) dus ik kan je niet echt aanraden deze methode te gebruiken.

Logischer zou zijn om gewoon een foldertje aan te maken op je iPod en daar de films in te zetten; dan kan je gewoon op elke pc er bij waar je je iPod aanprikt...

Het is zoals je zelf zegt, je wil de iPod als externe harddisk gebruiken. Dat doe je dus door hem op de 2e manier en niet op de 1e manier...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:14 ]