[XP] "station A niet afgesloten" melding bij afsluiten *

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-03 21:25
Hallo

Ik krijg steeds een foutmelding bij het afsluiten van windows xp pro sp2.
Hij zegt dat het station A niet goed is afgeloten controleer of er een schijf in station A zit!!!

Ik heb deze melding sinds een paar dagen. weet iemand een oplossing??

MVG

Hans

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Reptile209

- gers -

Zit er een schijfje in je drive? Zit er wellicht een kabeltje los van je drive? Wat staat er precies in de foutmelding (wellicht de naam van je virusscanner? Welke?)?

Zo scherp als een voetbal!

• freakya
Nee sorry ik vergat te melden dat ik geen floppy drive heb!!
Ik gebruik nod32 maar die naam word niet vermeld het is echt een melding van windows als hij afgeloten wordt (zie dus niet mijn bureaublad meer)

gr

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Je hebt geen floppydrive... staat de floppydrive in je BIOS ook netjes uit?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Of gebruik je een programma voor virtuele drives dat niet netjes afsluit/wordt afgesloten?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 14:56

BFS

Rude awakening

Reptile209 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:46:
Zit er een schijfje in je drive? Zit er wellicht een kabeltje los van je drive? Wat staat er precies in de foutmelding (wellicht de naam van je virusscanner? Welke?)?
Norton Antivirus geeft deze melding toch wel eens?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• freakya
XanderH schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:51:
Je hebt geen floppydrive... staat de floppydrive in je BIOS ook netjes uit?
8)7 idd stond niet uit! dank je....

[ Voor 75% gewijzigd door freakya op 10-11-2005 22:27 ]

• Xander
freakya schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:24:
[...]

8)7 idd stond niet uit! dank je....
En dat loste je probleem ook op neem ik aan? :P

• freakya
Jep beetje stom van me....

• freakya
Mijn windows start ook niet echt snel op ene keer wel andere x niet.

Heb handmatig een aantal opstart processen uitgezet. maar gaat niet veel sneller
bootvis of hjjack this werkt dat of zijn er andere progjes die goed werken op windows sneller te laten starten??

MVG

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26
schone install doen

• freakya
Staat er net een week op :'(

• Xander
freakya schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:28:

Heb handmatig een aantal opstart processen uitgezet. maar gaat niet veel sneller
bootvis of hjjack this werkt dat of zijn er andere progjes die goed werken op windows sneller te laten starten??

MVG
Hey, dit is niet ineens jouw eigen "dump hier vragen" topic? :P Het topic ging over "Melding bij afsluiten!!!" (ook niet de meest geniale topictitel, maarok)
Dan... doe je iets verkeerd als het nu al traag draait? ;) Hijackthis is geen tool die je helpt om je pc sneller te laten opstarten. Wel geeft hij mooi aan wat er allemaal mee opgestart wordt en is het een ideale uitgangssituatie om mee te beginnen met opschonen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

freakya schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:28:

MVG
zowel bootvis als hijackthis doen niets om je systeem sneller te maken... maar je kunt er wel de boel grondig mee verkloten als je niet weet wat je doet :X

Draai eens hitmanpro, dat is denk ik meer een oplossing en zorg er voor dat je netwerk goed werkt, eventueel zet je je pc op een vast IP-adres, dat voorkomt het wachten op een time-out van de netwerkkaart tijdens het opstarten

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Programmaatjes om Windows sneller te laten starten zijn er wel (i.c.m. wat handwerk: verkenner, regedit, msconfig, etc ;) )

Maar omdat je er verder niets bij zegt over wat langzaam is, wat zo langzaam gaat, welke processen dan actief zijn (en bijvoorbeeld hoeveel geheugen deze absoluut en relatief in bezit nemen), etc. is het nogal lastig om hier iets zinnigs over te zeggen.

Als je denkt dat het niet de bedoeling is: open gerust even een los topic over deze vraag en geef meer informatie waar we wat mee kunnen: dan is het overzichtelijker en (beter) te beantwoorden :)

offtopic:
Gebruik dan ajb. ook even een topictitel die wat duidelijker is zodat de juiste mensen komen kijken, zie bijvoorbeeld de "sticky" topics bovenaan Windows Operating Systems voor meer hierover. En "schreeuw" niet zo met uitroeptekens, zolang je PC niet in brand staat lijkt dat me ietswat overdreven ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• freakya
XanderH schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:33:
[...]

Hey, dit is niet ineens jouw eigen "dump hier vragen" topic? :P Het topic ging over "Melding bij afsluiten!!!" (ook niet de meest geniale topictitel, maarok)

[...]

Dan... doe je iets verkeerd als het nu al traag draait? ;) Hijackthis is geen tool die je helpt om je pc sneller te laten opstarten. Wel geeft hij mooi aan wat er allemaal mee opgestart wordt en is het een ideale uitgangssituatie om mee te beginnen met opschonen.
Sorry hoor!! :?

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

had dit probleem ook, waarschijnlijk van NOD32.
Foutmelding kwam na het installeren van hitman pro. wat nod 32 installerd

( geen floppy drive, wel aan in bios, nog van sata installeren enzo....*ga ik nu ook maar even disablen scheeld ook weer resources)

http://www.adf-hq.nl

• Xander
kless schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:22:
had dit probleem ook, waarschijnlijk van NOD32.
Foutmelding kwam na het installeren van hitman pro. wat nod 32 installerd

( geen floppy drive, wel aan in bios, nog van sata installeren enzo....*ga ik nu ook maar even disablen scheeld ook weer resources)
Er zijn genoeg virusscanners die even naar je floppydrive kijken bij het afsluiten ja. Doet Symantec bijvoorbeeld ook, NOD32 kennelijk ook.

Maargoed, ik ga er eigenlijk vanuit dat disablen in je BIOS het probleem oplost. Dus wat is je vraag? :)

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

XanderH schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:25:
[...]

Er zijn genoeg virusscanners die even naar je floppydrive kijken bij het afsluiten ja. Doet Symantec bijvoorbeeld ook, NOD32 kennelijk ook.

Maargoed, ik ga er eigenlijk vanuit dat disablen in je BIOS het probleem oplost. Dus wat is je vraag? :)
(nog) meer bevestiging *en schrikt nu van de datum*

http://www.adf-hq.nl

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:+

Toch dank voor de extra info. Het topic zakt verder wel weer weg :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1