Toon posts:

[Interbase 6.5] Database Langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage hebben ze een Interbase Database Server staan welke ik nu onder mijn beheer heb. Er draait een process op waarbij een query word uitgevoerd, deze mag nooit langer duren dan 2,5 minuut.

Nu is het zo dat de interbase database steeds langzamer word, en de enige manier om dit op te lossen is om de database te backuppen en te restoren ,dit moet 1x per 3 dagen gebeuren en is al een paar maanden de procedure voor het onderhouden van de database server, nu klopt dit natuurlijk niet en is deze oplossing ook niet echt een oplossing voor het probleem, en het is gewoon not done :r

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort problemen bij een interbase server.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoe groot is je DB, hoe staan de indexen, wat voor een query wordt er uit gevoerd etc..?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ook niet onbelangrijk: wat voor server hebben we het hier over en hoeveel users werken er op. Kan het niet zo zijn dat de load door andere users de laatste tijd gewoon hoger is geworden? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:22:
Ook niet onbelangrijk: wat voor server hebben we het hier over en hoeveel users werken er op. Kan het niet zo zijn dat de load door andere users de laatste tijd gewoon hoger is geworden? :)
hey ik heb hier op mijn stage ook hetzelfde probleem, een nieuw pakket is geïnstalleerd wat draait op Interbase en die loopt ook in de loop van de dag steeds trager tot onwerkbaar. De database werkt via Terminal Server niveau en er loggen ongeveer 60 gebruikers in per dag van verschillende vestigingen.

Weet iemand msschien wat dit kan zijn ;( alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:40:
Op mijn stage hebben ze een Interbase Database Server staan welke ik nu onder mijn beheer heb. Er draait een process op waarbij een query word uitgevoerd, deze mag nooit langer duren dan 2,5 minuut.

Nu is het zo dat de interbase database steeds langzamer word, en de enige manier om dit op te lossen is om de database te backuppen en te restoren ,dit moet 1x per 3 dagen gebeuren en is al een paar maanden de procedure voor het onderhouden van de database server, nu klopt dit natuurlijk niet en is deze oplossing ook niet echt een oplossing voor het probleem, en het is gewoon not done :r

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort problemen bij een interbase server.
Overigens werken wij hier met Interbase 7.5, we hebben hier ook met 6.5 zulke problemen meegemaakt en dat heeft waarschijnlijk met een bepaalde bug te maken die onder versie 7.0 zit, updaten naar versie 7.1 zou een oplossing kunnen geven msschien.

Verwijderd

Niemand hier die er iets vanaf weet of die verder kan helpen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Indexen op de databank ?
Statistieken die up to date zijn ?

Draait die database soms op een computer die hyperthreading heeft ? Zoja, schakel hyperthreading eens uit. IB heeft daar problemen mee.

Of als je IB 7.5.1 gebruikt:
When you enable hyper-threading on an InterBase 7.5.1 server, you need to make one additional tweak to ibconfig:

There is a known problem with InterBase 7.5.1 where when Hyperthreading is enabled in the ibconfig file, and maxthreads in the ibconfig file is 1,000,000 or unchanged, connections are slow. To resolve the problem change maxthreads in ibconfig to value other than 1,000,000 and restart the InterBase server process.

[ Voor 76% gewijzigd door whoami op 21-11-2005 10:26 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Thnx voor de reactie, het probleem met HT was idd al ontdekt daar zijn ze iets op aan het verzinnen. De andere dingen ga ik eens achteraan. B)

@ TS waar loop je stage? Mijn begeleider heeft wel intresse in contact om jullie probleem te bespreken, msschien dat ze elkaar kunnen helpen. Enfin ik hoor het wel, alvast bedankt!!!
Pagina: 1