Toon posts:

Problemen met installatie Linux Red Hat 6.2...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ouwe 486 en ik wilde weleens met Linux spelen. Ik mocht van iemand de versie Red Hat 6.2 lenen, maar toen ik hem wilde installeren kwam ik niet verder dan de juiste driver voor m'n cd-rom te vinden:?

Je kunt kiezen: SCSI of Cd-rom --> ikke dus cd-rom kiezen.

Nieuw venster: daaruit moet de juiste driver kiezen, maar ik heb elke driver geprobeerd en hij pakt er geen één!
Ik kom dus niet verder dan dit:'(

Graag enige hulp/oplossing:)

-Broli-

(en nee ik ben idd geen Linux expert)

Verwijderd

Als je een cdrom hebt die gewoon aan de ide interface zit hoef je geen driver te laden.

Verwijderd

Topicstarter
De setup van Red Hat bestaat uit een keuzemenu's.
Hoe sla je die stap dan over??:?
(Cd-rom is idd aan IDE aangesloten)

-Broli-

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, heb even alle images van linux naar de harde schijf gekopieerd onder

c:\1\ (dit is CD1)
c:\2\ (dit is CD2)

Nu heb ik voor installatie van harde schijf gekozen, waar dus de images staat en ingegeven:

/dev/hda1
2/SRPMS/

Vervolgens kan ie de images niet vinden !

Weet iemand wat het goede adres is waar dus de images staan ?

ps. van cd starten is geen optie omdat ie de cd niet vind en in de bios staat ie ook niet !

Verwijderd

Pak een floppy, gooi daar de boot-img van Red Hat op, doe de flop en de cdrom in je computer en starten maar :)

BTW. Als je die cd's naar je hdd hebt gekopieerd, moet je ze wel eerst mounten (als FAT), anders pakt ie em nog niet :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 12:09 schreef CowMike het volgende:
Pak een floppy, gooi daar de boot-img van Red Hat op, doe de flop en de cdrom in je computer en starten maar :)
Ik heb een flop gemaakt met rawrite, maar dan ziet ie nog niet de cd, dus daarom naar HD gekopieerd naar een fat32 partitie.
Op dinsdag 16 april 2002 12:09 schreef CowMike het volgende:
BTW. Als je die cd's naar je hdd hebt gekopieerd, moet je ze wel eerst mounten (als FAT), anders pakt ie em nog niet :)
Hoe mount ik die files?
Pagina: 1