Poorten willen niet meer geforward worden

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 08:22
Hoi hoi
Ik heb nu een Linksys54 G routeren probeer om de poorten van O.a Azureus te forwarden maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb de volgende link bekeken waar het precies opstaat hoe je het in moet stellen :
http://www.portforward.co(...)s/WRT54G/Azureus.htm

Ik heb deze router aangeschaft omdat ik bij m'n vorige router ook ineens niet meer de poorten kon forarden terwijl het wel heeft gewerkt.
Ik heb bij die Edimax de software geupdate, en dacht dat het waarschijnlijk daardoor kwam, Maar nu heb ik een nieuwe Router en werkt het nog niet.
Wie kan mij uit de brand helpen ?

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 22:22

skate master

Autodesk Educator Expert

Weet je zeker dat je de firewall op je pc goed geconfigureerd hebt?
Soms wil de firewall op je pc en in je router wel een conflicten, schakel een van
de twee eens uit en probeer het dan op nieuw.

• Henkpaulus
Ik heb beide firewall's uitgeschakeld.

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 00:28
Ik heb zelf hetzelfde probleem gehad met de Linksys WRT54G router.

Na contact met Linksys blijkt dus dat de routers van Linksys helaas geen portforwarding mogelijkheid hebben waarbij je een andere interne poort gebruikt dan de externe poort.

Je kunt wel b.v. poort 2525 open zetten, maar niet poort 2525 aan de buitenzijde koppelen aan poort 25 van een intern IP adres.
Ook port triggering kan dit niet.

Advies: een ander merk router :|

Verwijderd

lekker makkelijk dan zo'n router :/

• Henkpaulus
Ik heb dus nu de router er tussen uitgehaald, Maar het probleem is er nog steeds.
Ik heb net een online firewall test gedaan en alleen poort 21 staat open ivm FTP server.

Kan het zijn dat Chello de poorten aan het dichtzetten is ?
Ik krijg nu nog steeds de melding bij Azureus : Testen van poort 21 ... NAT-Fout .

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik denk niet dat chello poorten aan het blokken is.
geef me 1 goede reden waarom. (port 25 snap k ergens nog wel, maar anders dan dat _niet_).

ik denk toch dat er op welke manier dan ook of een firewall dienst doet of je service voor Azureus draait gewoon weg niet.
Pagina: 1