Toon posts:

port forward met twee routers

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier 's mijn situatie:

ik heb een sinds kort een nieuw modem, de speedtouch 716, die ook als router fungeert, althans zo heb ik het in de setup aangegeven. Op deze speedtouch zit een andere Sweex router (boven) die al de computers in mijn huis bedient van internet. Dit wil ik zo houden. Echter ik krijg het niet voor elkaar om een bepaalde poort te forwarden.

De speedtouch heb ik zo ingesteld dat deze de router die poort moet doorgeven, en de router heb ik vervolgens mijn pc, die intern IP 192.168.2.100 heeft, dezelfde poort toegestaan. De firewall op de Speedtouch staat uit, de firewall op de Sweex aan. Mijn pc heb ik 192.168.2.100 als vast ip gegeven, plus vaste dns-servers. Dit werkte eerder wel op mijn oude modem (die geen routerfunctie had), maar nu dus niet meer.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals de Speedtouch bridge te maken, en de Sweex bridge, zonder succes.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58
Waarom de Sweex als router blijven gebruiken? DHCP-server uit, kabel uit de WAN in een LAN-poort en de Sweex alleen nog maar als switch gebruiken is het simpelste.

Wil je per se nat over nat dan moet je de Sweex een vast ip-adres geven op de range waar de Speedtouch ook op zit (en dit moet een andere zijn als de Sweex uitdeelt) en de Sweex in de Speedtouch als DMZ opgeven.

[ Voor 40% gewijzigd door Paul op 10-11-2005 20:36 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik alle vier de lan poorten op de sweex nodig heb, plus de firewall wil aanhouden
de sweex heb ik al een vaste ip gegeven in de speedtouch. Maar hoe kan ik die DMZ instellen op de speedtouch? Via Game & Application sharing?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 21:00 ]

• Paul
Web-admin -> Advanced - > NAPT -> Default server :)

Ik noem het wel DMZ (aangezien er een aantal nat-routers zijn die dat ook doen) maar een (echt) DMZ is uiteraard iets anders :)

[ Voor 61% gewijzigd door Paul op 10-11-2005 21:11 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het niet echt voor elkaar
moet ik de sweex het statische ip geven van mijn provider (dus wat buiten te zien is), of degene die de speedtouch m geeft (in dit geval 192.168.1.64)
ik probeer in de speedtouch de sweex het publieke ip adres te 'assignen', maar daar krijg ik een error te zien dat ie de sweex niet herkent (deze staat op generic device, in de settings)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

de modem (speedtouch) laat je met default server naar je sweex forwarden (10.0.0.150 denk ik) en je sweex laat je poorten naar je pc wijzen ( 192.168.2.100)

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Paul
Nat-over-nat == problemen, dat zie je nu wel :P

Speedtouch: standaard NAT, deelt intern 10.0.0/24-adressen uit en heeft zelf 10.0.0.138. "In laten bellen" bij je provider, heeft zelf het externe IP.

Sweex: standaard NAT, geen idee wat deze intern uitdeelt maar moet iets anders zijn dan 10.0.0/24. Geef de WAN-interface een ip-adres in 10.0.0/24, bij voorkeur buiten de DHCP-scope van de ST (of zet de DHCP-server van de ST uit).Geef als gateway en DNS het adres van de Speedtouch op.

Stel in de ST nu als default server het ip van de SWEEX in en draaien maar.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
en nog steeds lukt het me niet:

dit krijg ik te zien in de help file mbt DMZ:
This page allows you to assign the public IP address of your Internet Connection(s) to a specific device on your local network. You might want to do this if:

You do not want to use the Network Address Translation engine of your SpeedTouch™.

This device is running server applications (web server,...) and you want it to be accessible from the Internet.

You can also achieve this by creating a port mapping for the specified server, as described in Game & Application Sharing.

This device has to be considered as the unique access point to your local network (DMZ).

It is not recommended to use this feature as this device will loose all security offered by the SpeedTouch™.
want alle opties die jullie noemen gaan over oudere types speedtouches, deze interface van de 716 is geheel anders

dit zijn de ranges die de Speedtouch geeft
Interface - LocalNetwork

Interface Information

Interface Group: lan

TCP/IP Configuration

SpeedTouch Address: 192.168.1.254/24
DHCP First Address: 192.168.1.64
DHCP Last Address: 192.168.1.253
DHCP Lease Time: 1 day, 0:00:00
Auto-IP: Disabled
DHCP Server: Enabled
de sweex router staat op 192.168.1.65 als static ip, de dns, etc. staat op het speedtouch adress. Mij lijkt dat alles dan goed staat, maar blijkbaar dus niet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 23:00 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die DMZ stel je dus in, zodat je voortaan alleen specifieke port forward dingetjes bij de Sweex hoeft toe te voegen. Je speedtouch stuur al het inkomende verkeer dus richting het WAN IP van je Sweex.

Als je DMZ geregeld hebt met goede IP en het IP van de Sweex statisch is, hoef je niet meer naar de speedtouch om te kijken. Als er dan iets niet lukt, moet je toch echt wat meer zeggen als 'lukt me niet'.

{signature}

Pagina: 1