Toon posts:

@Home: Abboneees hebben geen behoefte aan hogere snelheden.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In een recente post op de frontpage van tweakers was in een topic over de verhoging van ADSL snelheden een reactie van @home te lezen.

Zij beweren de snelheden niet te verhogen omdat de abbonees zogenaamd geen behoefte zouden hebben aan een hogere snelheid. Nu lopen wij kabelaars van @ home qua prijs/snelheid vrij ver achter bij de huidige ADSL verbindingen die er aangeboden worden.

Het leek me dan ook een niet al te slecht idee om een petitie te maken en deze aan @home aan te bieden. Als er genoeg reacties zijn en het publieklijk gemaakt wordt is dat in ieder geval geen geldig excuus meer, en misschien dat de volgende verhoging ons breedband abbonees dan enigzins in de buurt krijgt van ADSL snelheden.

Dit topic op GoT is een animo meting, om in een community van ervaring internetgebruikers te kijken of er veel (serieuze) reacties zijn. Ik heb nog geen voorbeeldmail van de mail die ik aan @home wil aanbieden, maar die komt later.

Gelieve als je mee wilt doen aan deze petitie, en een @home verbinding hebt een mailtje te sturen naar:

Prettystoned [at] gmail [punt] com MET ALS SUBJECT @home snelheid

Alsjeblieft neem dit subject letterlijk over, zo wordt het mooi overzichtelijk voor mij in gmail :) dit mailadres ga ik natuurlijk niet gebruiken voor @home, maar nogmaals het is nog maar een animo meting, en deze had ik nog over.

Goed, ik ben nu voor de rest v/d avond offline helaas, heb me met In real life (bestaat ook nog :+) zaken bezig te houden. Morgenmiddag check ik en geef ik een tussenstand :)

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 13:26
Offtopic:

Tja heb nu een breedband abonnement en die snelheid word nog niet eens gehaald.

Daarbij heeft @home in heel wat regio's momenteel flinke capaciteitsproblemen die nog erger worden omdat alle @home family abbo overgezet gaat worden naar 'breedband'.

Dus @home wil wel maar kan niet. Men moet dus inversteren in het netwerk en voorlopig zijn ze dat niet van plan.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

Shunt

Boe

en in een emailtje dat ik van @home heb gekregen staat duidelijk dat er een upgrade van de breedband abbo's aan zit te komen.
en nee het is ook nutteloos voor de gemiddelde consument om een abbo van 8 of 10 mbit te leveren ze hebben liever eerst 100.000 klanten met een 2 mbit en dat die tevreden zijn.
dan komen die 5000 breedband klanten wel (dit zijn dus geen echte getallen maar gewoon een voorbeeld)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
NEEEE!!!! NIET WEER EEN VERHOGING!!!! VERHOGING IS VERLAGING!!!

Zo dat is er uit. Ik heb alleen maar problemen na een verhoging.
Van 2500kbit --> 4mbit = een en al drama 's avonds, met 70 KB/s, terwijl het daarvoor goed was. Daarna 2x monteur aan de deur gehad, geen problemen, tig keer gebeld geen problemen.
Even later was dit na een netwerkuitbreiding eindelijk verleden tijd, 512KB/s overdag, 470~500KB/s 's avonds met een goede ping, valt mee te leven dus.
Totdat.... die Assholes het moeten "verhogen" naar 5mbit, en hoppa daar begonnen de problemen weer, en ik heb ze nog steeds... Maargoed ik ga nu ook echt mn ouders naar een 10mbit Adsl2+ abo voor 33 euro praten.. :r

De wijzen komen uit het Oosten!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 16:59

Piggen

Lekker bakkie

Ik vind het prima zo. De snelheden zijn prima en ik heb geen zin in een instabiel netwerk omdat anderen zonodig sneller moeten downloaden (want daar zal het wel weer mee te maken hebben).

Bovendien zal die petitie toch geen zak uitmaken, want hoeveel zullen hem nu ondertekenen? 40? 50? Overstappen is een beter signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Piggen op 10-11-2005 20:20 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
You've got mail.

Ik hoop dat ze trouwens ook eens iets gaan doen aan grootte mailbox/webruimte. Overstappen is helaas geen optie ivm rot dekking qua ISP's hier in de buurt

[ Voor 31% gewijzigd door asfaloth_arwen op 10-11-2005 20:22 ]

Specs

• Shunt

Shunt

Boe

ik heb persoonlijk meer vertrouwen in het @home netwerk en de service als die van een willekeurige adsl leverancier.
ik blijf lekker hier bij @home dat netwerk is teminste nog op te krikken naar 100 mbit dat zie ik adsl niet zo snel doen.
en komt er nog eens bij dat een adsl abbo van 3 mbit tot voorkort nog altijd even duur was een 5 mbit abbo van @home ;)
asfaloth_arwen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:22:
You've got mail.

Ik hoop dat ze trouwens ook eens iets gaan doen aan grootte mailbox/webruimte. Overstappen is helaas geen optie ivm rot dekking qua ISP's hier in de buurt
controleer die postcode chekker nog maar eens dan ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Shunt op 10-11-2005 20:36 ]

Game PC

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarschijnlijk zou @home wel de snelheid willen verhogen, alleen zijn grote delen van hun kabel netwerk te oud/verouderd, waardoor snelheids verhoging niet mogelijk is.

Overigens kende ik @home altijd als een goede en stabiele provider, alleen de laatste 1 a 2 jaar maken ze er regelmatig hier een potje van... waardeloos gewoon. Zelf heb ik gelukkig geen @home, zit ik zelf bij XS4ALL.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doet me een beetje aan dit topic denken :)
Het nut van snel, sneller snelst internet (>>1mbit)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Poe hei (yeah tommy stilo :P)

5 reacties tot nu toe :S

/me gaat er niet mee verder, @home heeft het klaarblijkelijk nog bij het rechte eind ook... aah wel, weer n les geleeerd.

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. €29,- in de maand voor een snelheid die je bij een adsl abo krijgt voor €15,- in de maand. Ze geven wel aan het te gaan verhogen, maar echt snel is het dan nogsteeds niet. Het grote voordeel van @home was hier iig altijd een stabiele verbinding, maar het laatste half jaar mag je dat ook doorstrepen. Nu al in totaal 4 dagen geen internet gehad en al ruim 2 weken een zwaar instabiele verbinding. Bij de @home helpdesk zelf krijg je ook niks voor elkaar gezien je eerst allemaal dingen na willen lopen waarna ze uiteindelijk ineens toch inzien dat het probleem bij hun ligt.
Misschien toch maar eens overstappen op een goede ADSL verbinding.

Voor een petitie kan je beter iets aanmaken als: http://www.petitiononline.com/

Het is abonnees

[ Voor 9% gewijzigd door Worldwide op 11-11-2005 14:11 ]

Verwijderd

waarom geen verlaging van je abo prijs ipv verhoging v/d snelheid ?

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:46:
Poe hei (yeah tommy stilo :P)

5 reacties tot nu toe :S

/me gaat er niet mee verder, @home heeft het klaarblijkelijk nog bij het rechte eind ook... aah wel, weer n les geleeerd.
tja een hoge download is voor de meeste mensen gewoon niet super interesant.
ik bedoel ik download best veel maar met 500 tot 600 kbs ben ik heel tevree.
ik zou liever een upload hebben van 1 mbit.

Game PC

Verwijderd

Noem me een mierenneuker, maar dat soort grove schrijffouten in de topic titel zouden toch aangepast mogen worden...

Home: Abboneees hebben geen behoefte aan hogere snelheden.

Abonnee is nog steeds met 1 b en 2 n'en... niet omgekeerd. :/

Verwijderd

Tsjah, zo belangrijk is het nu eenmaal niet voor de meeste mensen. Voor een huis, tuin & keuken computergebruiker zal 60 kb/s of 80 kb/s per seconde geen ene fuck uit maken. Dus ik denk dat @home best een punt heeft. Wat de overige aanbieders doen is overigens ook niet helemaal correct. Mensen worden automatisch opgewaardeerd naar een snellere verbinding (weliswaar voor hetzelfde bedrag). Als ze de klanten zouden vragen wat ze liever hadden: goedkoper de huidige snelheid behouden of voor dezelfde prijs sneller zijn... Dan zou 95% voor goedkoper kiezen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:31:
waarom geen verlaging van je abo prijs ipv verhoging v/d snelheid ?
Inderdaad ook een optie, heeft een keer in de computer!totaal gestaan dacht ik. Ze vergeleken het met de bakker.

Jij gaat naar de bakker, en haalt altijd een halfje tarwe voor €1. Nu krijg je opeens een heel brood tarwe voor €1, die je moet afnemen, terwijl je maar een halfje wilt. In die situatie wil je dan liever een halfje voor €0,50.

De wijzen komen uit het Oosten!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25

defiant

Moderator General Chat
Zo'n actie kan je het best organiseren in verband met troublesathome, eigen iniatief vergt enorme inzet en doorzettingsvermogen, @home zal niks ondernemen bij minder dan 1000 petities.

Het hele "de gebruikers hebben geen behoefte aan meer snelheid" verhaal gaat ook maar ten dele op. In het westen is er een felle concurrentie tussen kabel en adsl providers, dit komt omdat mensen in het westen makkelijk tussen 2 of 4 adsl providers kunnen kiezen die ook nog eens een goede prijs/kwaliteit verhouding bieden. In het @home gebied is vaak @home de enige geschikte provider voor internet, mensen die sneller willen, kunnen meestal niet sneller vanwege lagere adsl dekking en grotere afstanden tot adsl centrales. De prijs/kwaliteit verhouding speelt hier ook in mee, 5 mbit voor 47,95 wordt aan dure kant gezien de kpn snelheidsverhogingen, laat staan de andere adsl aanbieders.

Ook zou @home, technisch gezien, zonder problemen 10 of 20mbit kunnen aanbieden. Maar zoals ook al opgemerkt is het grootste probleem van @home het capaciteitsprobleem. Ik vraag me daarom ook af hoe de volgende snelheidsverhoging zal gaan, zonder structurele verbeteringen is het een herhaling van gebeurtenissen ben ik bang.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Wie zegt dat, ook gewone mensen hebben behoefte aan een fatsoenlijke upload en pingtijd aangezien dat ten goede komt aan de snelheid van het laden van webpagina's. Je kunt immers je verzoeken sneller versturen.

@home boekt teveel over, en heeft veel oude com21tjes nog draaien die dat niet zo best trekken. verder is het abonnement in verhouding nu absurd duur. 1 december einde @home hier. voor 28 euro 10 mbit adsl met een goede service

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Klippy

Still Game

En toch heeft @home een groot aantal tevreden gebruikers en dat "zogenaamd" van jou is denk ik zeker niet onderbouwd.
Durf te wedden dat in een enquete de meeste mensen zullen zeggen dat hun internet snel genoeg is.

En daar ben ik het zelf ook wel mee eens. Veel sneller heb ik voorlopig niet nodig. Zou het fijn vinden als er een verhoging kwam, maar ik zit er echt niet nu op te wachten.
Ik heb nu al jaren @Home en altijd een super stabiele verbinding, kan me de laatste storing niet meer herinneren en ik haal elk uur van de dag die 5MBit. Daarnaast ben ik toen er een keer problemen waren echt super goed geholpen.
Ik sluit regelmatig bij mensen ook ADSL dingetjes aan, maar die werken ook lang niet altijd zoals het hoort. Mag dan maar 29.95 kosten, maar elk uur geen internet per maand is bij mij al 10 euro waard. Elke provider heeft tevreden en ontevreden klanten en goede en slechte dingen. Zal ook afhankleijk zijn van waar je woont. Maar dat ze nou vreselijk achter lopen kan je niet beweren.

In het begin had ik 300KB/s en dat was snel voor die tijd, nu zitten we al op het dubbele dus ik vind dat ze met hun tijd mee gaan. Over een paar jaar hebben we allemaal 10MBit en hoger, prima toch. Waarom dingen overhaast gaan invoeren. Liever een beetje later een fatsoenlijke verbinding dan nu meteen zo'n cheape 20MBit lijn waartbij je max 4Mbit haalt 's avonds en in het weekend.

Zullen vast mensen zijn met andere meningen, maar de gemiddelde tweaker zal wat veeleisender zijn dan de gemiddelde Nederlander dus je zal hier wel meer mensen vinden die het met je eens zijn. Wil niet zeggen dat de gemiddelde mens tevreden is met z'n snelheid (ook al is dat omdat die niet vergelijkt of zich helemaal niet met internet bezig houdt).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ik denk dat het voornaamste probleem ook niet zozeer ligt in de stabiliteit en snelheid ( met een grote klantengroep van 500.000 is het aantal klagers natuurlijk ook groter en hoorbaarder), maar vooral in de prijsstelling. De prijs van @home breedband ( 47,95) is gewoon niet meer concurrerend te noemen ten opzichte van ADSL. en de communicatie vanuit @home naar de klanten is ook belabberd. Er is op dit moment geen enkel zicht op de ontwikkelingen die zich bij @home zullen gaan afspelen, waar ze naar streven, en de directie houdt zich gewoon stil.Ik denk dat velen met mij ( ben ook ex-@homer) het geduld zullen verliezen omdat je niet meer weet waar het met @home naar toe gaat en omdat de prijs te hoog is

• Shunt

Shunt

Boe

alleen de tweakers die @home hebben vinden het gebrek aan info over het hoe wie wat waar natuurlijk minder fijn. een standaard gebruiker intereseert het echt geen kont die hebben internet en als ze een probleem hebben komt er een monteur (GRATIS) langs en vervangt indien nodig (GRATIS) modem of aansluiting. dit zijn dingen die de standaard gebruiker (de mensen waar @home op richt) het belangrijkste vinden.

Game PC

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 22:46
Ach ja... Snelheden.... Tja ik vind het prima zo.
Ik haal constant 600 KB/s en een prima upload.

Beloofde snelheden. Heb een poos ADSL gehad maar dit bevalt net zo goed!
Ze komen vanzelf wel met capaciteitsuitbreidingen. Immers ze hebben ik weet niet hoeveel klanten en als die gaan schuiven moeten ze vanzelf wel met een antwoord komen.

1 ding mogen ze wat mij betreft wel gaan doen:

1: Dat @Home Telefonie (1 aansluiting) voor breedband abbo's gratis maken
2: De gesprekkosten naar vaste aansluitingen gratis maken (in ieder geval in het weekend en na 20.00 uur).

Dit zou ik tegenwoordig wel redelijk vinden en kunnen ze potentiele verschuivingen qua klanten tegenhouden. Zeker in de gebieden waar alleen KPN wordt aangeboden (zoals hieroo).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik vind 0.5MB/s down wel best. Maar die 90k upload.... Die mag van mij wel wat hoger.
En dan die prijsverschillen met adsl en glasvezel. Nog even (geen idee wanneer) en ik heb hier voor dezelfe prijs als @homeBB een 10MBit symmetrisch lijntje liggen. Maar dan pas als hier glasvezel wordt aangelegd. 2 straten verder ligt het er al, maar hier nog nie :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-02-2006 18:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik had wel graag een verhoging gehad.

Ik betaal nu 45 euro voor 5mbit down en vanaf maandag heb ik TweakDSL, 24mbit voor 50 euro per maand.
Na 5 jaar is het einde @Home voor mij :)

Alle proemn in n drek

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Shunt schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:11:
en in een emailtje dat ik van @home heb gekregen staat duidelijk dat er een upgrade van de breedband abbo's aan zit te komen.
en nee het is ook nutteloos voor de gemiddelde consument om een abbo van 8 of 10 mbit te leveren ze hebben liever eerst 100.000 klanten met een 2 mbit en dat die tevreden zijn.
dan komen die 5000 breedband klanten wel (dit zijn dus geen echte getallen maar gewoon een voorbeeld)
welk emailtje?
kun je dat pasten hier? Ik krijg altijd een ontwijkend antwoord

• Shunt

Shunt

Boe

sander815 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:37:
[...]

welk emailtje?
sommige mensen ruimen hun email box van tijd tot tijd op :P.
nu is de vraag of ik daar ook toe behoor maar ik ga even zoeken :D

Game PC

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:38
sander815 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:37:
[...]

welk emailtje?
Jup ik krijg ook alleen maar zulke teksten:

P.S. De naam van de medewerker heb ik weg gelaten.

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij kunnen u nu nog niet vertellen of wij de snelheid gaan verhogen. Als
het moment daar is brengen wij u hiervan op de hoogte.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

iemand
Manager Klantenservice

Behandeld door: iemand

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
@Home: Abonnees hebben geen behoefte aan hogere snelheden.

Daar ben ik het volkomen mee eens. De meeste mensen hebben zat aan 512, alleen weten ze dat zelf niet. En de prijzen zijn inderdaad wat hoger dan de GOEDKOOPSTE adsl abo's, maar lang niet ALLE adsl abo's zijn goedkoop.

Ik hoop wel voor ze dat ze binnenkort met voip (flatfee bellen) komen, dat gaat ze anders meer klanten kosten dan de snelheid, gok ik.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

BHQ

Mwah, vroeger toen haalde je als 8 mbitter van bijna elke host je volle snelheid en daar betaalde je dan ook voor. Nu is het met al die verdomde snelheidsverhogingen wel anders.

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 20:47
hmmm , hier net ADSL besteld want ik heb er toch duidelijk genoeg van om voor een "breedband" abonnement te betalen en vervolgens de hele dag onder de 70kbyte (zeg 600 kbs) te zitten waar dit zo'n 600 (5000Kbps) zou mogen zijn. Hiermee dus onder de snelheid van het goedkoopste abonnement.
Tenzij je 's nacht gaat kijken dan draait het rond de 450Kbyte, een duidelijk capaciteitsprobleem dus.

Bij de helpdesk hang je rustig een uur in de wacht a 10 cent per minuut.
Ach we wachten wel af hoe het "internetplusbellen" van de KPN gaat bevallen.
(toch wel jammer na 7 jaar klant van @Home te zijn geweest)

[ Voor 9% gewijzigd door Ekner op 24-02-2006 14:22 ]

C'est moi.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb ook net ADSL besteld, ik heb nu de langzaamste verbinding bij @home en heb weinig zin weer terug te stappen naar het hoogste omdat je dan weer een jaar vast zit.

Wel jammer, nooit echt problemen gehad met @home, maar de verbinding die we nu hebben (mijn ouders hebben het verlaagd) is bar slecht en langzaam.

Maar ze lopen idd behoorlijk achter vergeleken met ADSL aanbieders.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

flink schopje :D

De verhoging is nu aangekondigd en breedband gaat nu naar 8mbit dacht ik.
Het is zo dat de specs van sommige andere aanbieders beter zijn. Praktijk soms ook hogere snelheden, qua mbits/sec......maar ik heb ALTIJD, maar dan ook ALTIJD de laagste ping is spelletjes...en ik zit dus bij @home breedband....en of ik nu 4mbit per sec heb of 8 mbit...daar merk ik weinig van, maar die steady ping is heerlijk.
gemiddelde ping: 10 ms (css)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Shunt

Shunt

Boe

wel weet niet hoe ze in gods naam hier in de buurt 8 mbit aan willen gaan bieden bij 1 mbit up
ik haal amper 4mbit bij 400kbit up weet niet waar ze mee bezig zijn maar ik ben blij als ik straks bij KPN zit.

Game PC

Verwijderd

Mensen, hou toch op woorden vuil te maken aan @sloom. Ik ben 5 jaar bezig geweest die snelheid te krijgen die ik inkocht. Wat een ellende, ik wil best veel geld betalen voor een abbo maar dan wil ik ook snel aan het werk kunnen.

Zit nu een half jaar bij een ADSL provider, voor de helft van het bedrag en slechts één avond een niet stabiele verbinding.

Ik maak dus (bijna) geen woorden meer vuil aan @home

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben nu 3 jaar Teverden gebruiker van @HOME, 2 acounts en nooit problemen gehad. Nu sinds 3 maanden begint het gezeik. Elke dag zo elk half uur een pingjam van 800/900. Ofwel geen onlinegames. Ik heb nu 5 a 6 keer gebeld met de techniche dienst en nu ben ik he beu. Ik stop met @HOME!. Geen fatsoenlijke helpdesk te bekkenen daar. Ik stond zelfs op het punt naar hun server ruimte te gaan om zelf te chekken wat er aan de hand was (mocht niet hor :) )

Ik heb ook alteid veel "normale huis, tuin en keuken" gebruikers @HOME aangeraden. Ook bij ons in de PC Winkel, nu niet meer....

FreeReef.nl

Pagina: 1