Toon posts:

CD'tje blijft ronddraaien in VDO Dayton autoradio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn automobiel zit een VDO Dayton 1404 met cd-speler die tevens MP3 kan afspelen. Tot vandaag speelde hij moeiteloos audio-cd's af. Vanmiddag wilde ik eens (voor de eerste keer) een MP3-cd afdraaien. Dit ging prima, maar bij het 3e of 4e nummer bleef de radio hangen. Hierdoor moest ik de radio uit en weer aan doen. Nu is het probleem dat de autoradio geen enkele cd meer pakt, zowel een normale audio-cd als een MP3-cd pakt hij niet. De cd blijft ronddraaien in de speler, en geeft na een tijdje een foutmelding 'error 1' op het display. Ook de reset-knop biedt geen uitkomst. De radio functioneert wel normaal.

In de search kon ik niets vinden, dus ik ben bang dat dit een onbekend probleem is. VDO-Dayton meld niets over deze foutmelding in de handleiding of op de website. Het enigste wat zij melden is dat hij mogelijk te warm geworden is. Na twee uur wachten doet hij het echter nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:38 ]

Verwijderd

ik ben bang voor je dat de laser deffect is. Om daar achter te komen is het makkelijkste het toestel los trekken om te kijken of de cd sneller draaid dan normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:08:
ik ben bang voor je dat de laser deffect is. Om daar achter te komen is het makkelijkste het toestel los trekken om te kijken of de cd sneller draaid dan normaal.
Heb hm net van de iso-stekkertjes gehaald en daarna weer aangesloten. Daarna deed hij het eventjes, maar na het terugplaatsen van de radio weer het zelfde verhaaltje. De cd draait bij het laden veel sneller rond dan normaal, tenminste dat valt te horen. Het vreemde is dat dit gebeurd is na het draaien van een mp3-cdtje. Even een klein detail: deze nieuwe radio is pas twee dagen in mijn bezit...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 21:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:40:
[...]
Even een klein detail: deze nieuwe radio is pas twee dagen in mijn bezit...
Dus heb je garantie: terugbrengen naar de winkel.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:21:
[...]

Dus heb je garantie: terugbrengen naar de winkel.
ja :P
misschien dat de software erop wel wat knakerig is geschreven en na je mp3-cd'tje volledig over de zeik is... heb t ook wel eens gehad met een sony mp3-speler. Ook opgestuurd, nieuwe firmware erin gemikt, en hoppa, geen enkel probleem meer :)

iRacing Profiel