Ik ben in het bezit van een Asus x700 le 128 mb en wil deze overklokken, ik zie dat mijn core op 400Mhz staat en mijn memory op 250 Mhz (in atitool te zien) Nou is dat overklokken op zich niet zo'n probleem, maar ik kan de temperatuur niet meten van me videokaart, omdat die sensoren op dit type er simpel weg niet opzitten. Ik kan wel gaan voelen maar dat is niet erg nauwkeurig, een thermo meter is ook niet echt nauwkeurig. Heeft iemand dit type overgeklokt en tot hoever kan je veilig gaan?
*zucht*
Hoe vaak moet het nog gezegd worden? Dit is voor elke kaart anders! Klok gewoon telkens 5-10 MHz over en draai een test (bijv. 3DMark 2k5). Krijg je artifacts, dan klok je een paar MHz terug.
Moeilijk he?
Hoe vaak moet het nog gezegd worden? Dit is voor elke kaart anders! Klok gewoon telkens 5-10 MHz over en draai een test (bijv. 3DMark 2k5). Krijg je artifacts, dan klok je een paar MHz terug.
Moeilijk he?
ok, dat begrijp ik, maar ik zit met mijn temperatuur hoe weet ik dat die niet te warm wordt, of is dit niet het geval bij videokaartenJanssen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:39:
*zucht*
Moeilijk he?
Verwijderd
ja daar heb je wel een punt mee....
1ding is zeker, bij artifacts - corruptie van dingen / bsod's etc. ga je te ver
1ding is zeker, bij artifacts - corruptie van dingen / bsod's etc. ga je te ver
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:50 ]
Verwijderd
Als je tehoog klokt krijg je strepen en arti's , als de zooi te warm word krijg je hetzelfde...
Dus gewoon klokken tot je streepjes ziet, dan ietsjes terug..
Blijkt dat je na een uurtje gamen overal strepen krijgt, gewoon kaart weer iets terug schroeven..
Gewoon beetje mee experimenteren, uiteraard wel beetje oppassen
Blijkt dat je na een uurtje gamen overal strepen krijgt, gewoon kaart weer iets terug schroeven..
ok ga ik dat proberenVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:52:
Als je tehoog klokt krijg je strepen en arti's , als de zooi te warm word krijg je hetzelfde...
Edit:
Heb hem nu op 450 Mhz core staan en 320 Mhz Memory
[ Voor 8% gewijzigd door silencedead op 11-11-2005 11:35 ]
Nou heb ik mijn videokaart overgeklokt, maar in 3 maark 2001 gaat mijn score van 16.000 naar nog geen 10.000.
Draai ik pcmark 2005 en kijk ik naar de results dan scoort die op 3d vlak ook langzamer terwijl mijn videokaart toch echt hoger staat, iemand enig idee hoe dit dan komt??
Draai ik pcmark 2005 en kijk ik naar de results dan scoort die op 3d vlak ook langzamer terwijl mijn videokaart toch echt hoger staat, iemand enig idee hoe dit dan komt??
misschien omdat de kaart zich terugklokt , misschien door een te hoge temperatuur
Out of the box? What box? There is no box.
Nee ik heb hem zojuist weer terug gezet naar standaard en dan geeft die een nog lagere score aan, ergens iets anders wat het probleem is waarschijnlijk.successor schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:32:
misschien omdat de kaart zich terugklokt , misschien door een te hoge temperatuur
edit:
Had aa en af hoger gezet nu weer terug gezet en alles klopt weer.
Ben van 15248 naar 18878 gegaan met 3d mark2001.
Door cpu van 2000 naar 2620 mhz te zetten en me videokaart van 400 naar 451 Mhz core en 250 naar 320 mhz ram
[ Voor 26% gewijzigd door silencedead op 11-11-2005 13:04 ]
Pagina: 1