Toon posts:

Bmp half zwart geworden

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren met paint (jawel, ik ben een pro), wat dingetjes veranderd in een foto en die als bmp opgeslagen. Alles zag er prima uit, en heb het oude bestand maar verwijderd. Als ik nu echter de foto weer open, is 3/4 foto gewoon zwart, in paint en ook in photoshop. Kan ik dit herstellen en heeft iemand enig idee hoe dit kan?

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
kijk ff in je prullebak voor het origineel want die bmp kun je niks meer mee doen

Maar hoe VERZIN je het om in paint foto's te gaan bewerken als je ook PS hebt?

Als je je prullenbak al hebt geleegd zijn er ook nog software matige dingen te doen om je foto terug te halen maar ik weer uit ervaring dat dat erg veel werk is en mischien niet de moeite waard

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:28
krijnvanleeuwen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:10:
kijk ff in je prullebak voor het origineel want die bmp kun je niks meer mee doen

Maar hoe VERZIN je het om in paint foto's te gaan bewerken als je ook PS hebt?

Als je je prullenbak al hebt geleegd zijn er ook nog software matige dingen te doen om je foto terug te halen maar ik weer uit ervaring dat dat erg veel werk is en mischien niet de moeite waard
Misschien wou hij in Paint alleen even een simpele aanpassing maken en had hij een foutje gemaakt waardoor de foto nu brak is...doe ik ook vaakt zat ;)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Hoe VERZIN je het om met BMP's te werken?
Simpelste wat ik kan verzinnen: kopietje maken, laatste pixel voor het zwarte stuk veranderen, en een diff doen. Kan je kijken waar de fout in het bmp'tje zit.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

FG -> W&G

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Prullenbak is al leeg, en met recovery programma kon het ook niet meer. Volgende keer een paar backups maken denk ik :(

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:17:
Hoe VERZIN je het om met BMP's te werken?
Simpelste wat ik kan verzinnen: kopietje maken, laatste pixel voor het zwarte stuk veranderen, en een diff doen. Kan je kijken waar de fout in het bmp'tje zit.
Nu wordt het wel heel technisch, kun je het uitleggen in wat simpeler nederlands?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 21:08
Wat ie bedoeld is express de laatste pixel voor de zwarte een andere kleur geven en dan beide bestanden met elkaar vergelijken (in de code, dus met boel gekke getalletjes). Diff is de gebruikelijke naam onder tweakers voor 'Zoek de verschillen', zijn diverse programma's voor, bijvoorbeeld Beyond Compare.
Aangezien alleen die pixel afwijkt zal een diff programma meteen naar dit punt toespringen. En net erachter ging het blijkbaar fout, dus mogelijk dat je daar iets kan vinden waardoor je de boel kan herstellen (al is de kans niet groot).

[ Voor 30% gewijzigd door Savantas op 11-11-2005 09:55 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Het spijt me echt. Maar dit is echt te gek voor woorden. :)
Al-tijd met backups werken, en BMP's zijn uit het jaar kruik.

Lesje geleerd, nu gewoon een normaal foto-bewerkings programma gebruiken en je bestanden als JPG, TIFF, EPS of iets dergelijks opslaan. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.