Aopen 12x / plextor 12x

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:14
Wie heb die 12x aopen brander al... die met die ene bijna gelijke/ beter? techniek als burnproof... lijkt me namelijk wel wat dat brandertje... plextor 12x ken ik krijgen voor 649,-

Wie heb ervaringen met die Aopen... die plextor is goed da weet ik :)

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iig lite-on 12x heeft hetzelfde binnenwerk (sanyo) als de plextor 12x scheelt ook weer 170 piek :(

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

ik heb gewoon de oude 12x4x32 scsi en die bevalt prima van plextor maarja scsi bevalt mij dan ook beter dan ide.

• Dezjay
Ja maar scsi geld heb ik nou ff nie... moet gewoon ff ide zijn ben _echt_ een brander nodig

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 12:17 schreef dr.nld het volgende:
iig lite-on 12x heeft hetzelfde binnenwerk (sanyo) als de plextor 12x scheelt ook weer 170 piek :(
Nee nee nee!! Wie is er nu toch begonnen met die onzin? Plextor gebruikt inderdaad componenten van Sanyo (LSI chipset en de laser unit), maar al de rest (PCB, mechanisme, firmware, electronica,...) wordt in-huis bij Plextor ontwikkeld en gemaakt of uitbesteed aan andere firma's. Net hier zit 'm de extra kwaliteit van een Plextor. De firmware bijvoorbeeld heeft een zeer grote invloed op de prestaties van de drive. Een Plextor is dus geen Sanyo!! Je Sony TV is toch ook geen Philips omdat er Philips chips inzitten?

Verder is de Lite-On zeker geen Plextor. Mogelijk is het een OEM Sanyo, ofwel maakt Lite-On net als Plextor zelf hun eigen drives en gebruiken ze gewoon enkele componenten van Sanyo (de LSI chipset al zeker, anders kunnen ze geen BURN-Proof aanbieden).

• Dezjay
Moau... zie wle in V&A staat een 12x4 scsi met scsi cdrom extern als'k die ken krijg met scsi kaartje neem ik die wel :)
Pagina: 1