Nieuw geheugen, resultaat Errors en reboots!

Pagina: 1
Acties:

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Mijn broertje heeft dinsdag nieuw geheugen (512MB PC3200) in zijn pc gezet. Het was oem geheugen wat opzich geen probleem hoord te zijn.

Nadat het er in was gezet deed ik de stroom er weer op en de pc weer aan. Wat er toen gebeurde was voor mij iets totaal nieuws. Het POST scherm knipperde en had rare tekens, het vervolg scherm met je systeem config was een soort van gekleurde cirkel met alle kleuren die je maar kunt verzinnen en vervolgens gebeurde er weinig, nu kreeg het ook niet echt de kans om iets te doen ik heb het ding maar gelijk uitgezet. Dan denk je 'brak geheugen' maar na het er weer uit te hebben gehaald was het probleem niet voorbij.

Ik starte de pc weer op, weer vreemde tekens enzo. Ik dus geen idee waar het aan kon liggen, pc weer uit, ander geheugen erin, niet het nieuwe maar uit mijn vader zijn computer, nog niet normaal. conlusie was dus al snel dat het mem het probleem niet kon zijn maar het wel duidelijk was dat de nieuwe module dus een vreemd geval was.

Na het oude mem er weer in te hebben gezet leuk het ineens opgelost, alles weer normaal, tijdens de post of in de bios zelf niks aan de hand. Dus probleem opgelost denk je, later die avond begon de pc steeds te rebooten. Nu heeft het ding in 2 jaar tijd nog nooit 1 probleem gehad en nu ineens dit.

Ik vandaag appart er maar weer naar kijken, ondertussen was die monsterlijke module omgeruild, hopelijk steken ze die daar niet ook nog eens in een pc want die kun je zeker weten in de container mieteren. Vandaag bleken er nog meer problemen, het USB TB wat altijd de scandisk bij het opstarten van windows kon annuleren wat normaal is kan dit ineens niet meer, maar ook een PS2 TB kan het ook niet, plus windows loopt na de test vast en in de bios waren ondertussen de vreemde tekens ook terug. Nu zit er verder weinig op of aan, een Ti4200 en een DVD speler en een HD verder alles onboard dus veel kun je niet los halen, alles eraf op de videokaart na maar geen resultaat, vreemde tekens blijven. Ook hebben we ondertussen een concert aan vreemde piep tonen gehad, ik weet dat het een error aangeeft, welke niet uit mijn hoofd. Aantal keren een lange piep plus 2 of 3 korte en 1 keer een lange, de eerste is VGA? tweede CPU of Mem? Dat is weer verholpen met een bios update maar hij blijft nu vastlopen en het TB werkt nog steeds niet goed. Videokaart werkte perfect en doet het nog steeds neem ik aan, nieuw geheugen zal je VGA toch wel niet verneuken neem ik aan.

Wat kan het probleem zijn? Moederbord verknalt door de mem module of is er iets anders aan de hand, de geteste modules komen in een andere pc door memtest zonder fouten dus dat is het probleem niet.

Specs:
Athlon XP 2500 (barton)
Asus A7N8X
512MB PC3200 (+ nieuwe 512 MB)
Aopen Ti4200
en een onbekende DVD speler, net nieuw trouwens.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
Check iig of alle stekkertjes en insteekkaarten goed vast zitten, misschien is er bij de installatie wat losgegaan/stukgegaan. Wat je daarna kunt doen is componenten omwisselen voor andere om te kijken waar het probleem ligt. (Als het de videokaart niet is, mag je het mobo aanwijzen denk ik. ) Wissel ook de Ram module van insteekslot, wellicht is het slot van eerste keuze brak geworden.

Verder zou ik het Bios eerst resetten.

Edit: bios was al vernieuwd lees ik, dan is ws idd windows brak geworden, maar de dingen die ik eerder schreef kun je nog steeds proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door Initial G op 10-11-2005 17:32 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Denk niet dat het een hardware probleem is....Eerder besturingssoftware brak geworden.
Als je goed beeld heb en alle hardware werkt na behoren...???

software :)

Re-install windows maar eens....van te voren voor de zekerheid ff memtest draaien
had je al gedaan lees ik

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 10-11-2005 17:30 ]

Tubes....It's what make music music!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Dat is ondertussen gedaan, heb gelijk de nieuwste er maar opgezet maar het probleem is nog niet opgelost, hij blijft vastlopen, verdere problemen weet ik niet, reboots kan ik niet checken omdat ik niet in windows kom, maar alles zit vast voor zover er iets in zit dan.

Mem getest, dan kan ik alleen de videokaart maar testen maar het lijkt mij toch sterk dat een geheugen module je videokaart vernield 8)7

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je MemTest86+ gedraaid, en dan niet tien minutjes maar minstens een paar uur?

Ook even kijken wat die piepjes die je kreeg betekende (zie mobo manual)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
Steffy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:30:
....

Mem getest, dan kan ik alleen de videokaart maar testen maar het lijkt mij toch sterk dat een geheugen module je videokaart vernield 8)7
Statisch geladen vingers? :)

• silitek

silitek

Tubes Only

Steffy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:30:
Dat is ondertussen gedaan, heb gelijk de nieuwste er maar opgezet maar het probleem is nog niet opgelost, hij blijft vastlopen, verdere problemen weet ik niet, reboots kan ik niet checken omdat ik niet in windows kom, maar alles zit vast voor zover er iets in zit dan.

Probeer ff een andere VGA-kaart dan!!...als het verder een kaal systeem is!!
Hoe is je voeding??...probeer die ook ff te ruilen.

Verder als je in de BIOS kan komen..voltage nalopen vga, cpu

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Niet eens aangeraak, daarom juist. En nu doet ie het dus ook wel weer maar vooral de vreemde tekens en kleuren die ik kreeg tijdens de eerste boot en later in de bios geven mij weinig vetrouwen, hoop niet dat mijn gedachte uit komt maar gok erop dat het mobo stuk is, ben nu windows er maar opnieuw aan het opzetten, kijken of ie dan wel wil opstarten.

Op dit moment doet de bios normaal, geen rare tekens etc

• silitek

silitek

Tubes Only

Steffy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:37:
Niet eens aangeraak, daarom juist. En nu doet ie het dus ook wel weer maar vooral de vreemde tekens en kleuren die ik kreeg tijdens de eerste boot en later in de bios geven mij weinig vetrouwen, hoop niet dat mijn gedachte uit komt maar gok erop dat het mobo stuk is, ben nu windows er maar opnieuw aan het opzetten, kijken of ie dan wel wil opstarten.

Op dit moment doet de bios normaal, geen rare tekens etc
ok....horen wel als software geinstalleerd is

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
8)7 je geloofd het niet maar de bios was corrupt geraakt ofzo, vandaag na de nieuwe bios nog geen enkel probleem gehad, geen reboots, geen rara tekens, geluid bleek ook nog eens vaak uit te vallen, ook opgelost. Ik heb ondertussen best wat problemen gezien maar de bios is kennelijk toch de oplossing geweest iets anders heb ik namelijk niet gedaan, ja ander mem, heb de oude module vervangen door een module van mijn vader zijn pc, die had een week of wat terug ook nog ander geheugen gekocht en nu zitten er dus 2 gelijke modules in, geen idee of dat nog effect heeft gehad want toen ik dat eerder probeerde na de crash gaf het nog steeds die problemen dus volgens mij is het de bios geweest die vreemd genoeg een opdonder gekregen heeft ofzo 8)7
Pagina: 1