Toon posts:

[Debian/KDE] Wat gebruikers features

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zover dat mijn ouders tegenwoordig op Linux werken >:) Hoe doe je dat ? Gewoon de Harddisk eruit halen, andere erin en Debian installeren met KDE, Open Office, FF... heerlijk !

Het bevalt ze allemaal goed moet ik zeggen, ben ik wel trots op voor mensen van bijna 60, maar er zijn een paar zaken waar ik geen oplossing voor heb.

De spellingscontrole in OO en teven de ëéè zijn daar makkelijke manieren voor om dit werken te krijgen ?

Graag willen ze ook een afsluiten knop onder de KDE-button (geen start deze keer ;)).

Natuurlijk heb ik de mogelijkheden al bekeken voor de afsluiten-button. In het configuratiecentrum in gesteld dat iedereen de PC af mag sluiten, een scriptje geprobeerd achter een knop maar dat wil niet helemaal. Iemand een tip ?

OO is een apart verhaal. De ene persoon zegt dat het werkt met spellingscontrole, de andere niet. MS Office zal het nooit worden, maar het werkt over het algemeen beter dus zullen deze functies ook wel moeten kunnen werken. Ook iemand een tip ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:06:
Graag willen ze ook een afsluiten knop onder de KDE-button (geen start deze keer ;)).

Natuurlijk heb ik de mogelijkheden al bekeken voor de afsluiten-button. In het configuratiecentrum in gesteld dat iedereen de PC af mag sluiten, een scriptje geprobeerd achter een knop maar dat wil niet helemaal. Iemand een tip ?
Dat hoeft allemaal niet eens, als je gewoon 'kdm' draait (de loginmanager van KDE) dan krijg je ook binnen KDE vanzelf die optie. Mits inderdaad dat vinkje aan staat waar je het al over hebt.

Als je je ouders niet wilt laten inloggen, kun je kdm ook automatisch op een bepaald account laten inloggen (dus zonder dat ze een password hoeven te geven, ook al staat er wel een password op dat account - want dat wil je sowieso wel!).
OO is een apart verhaal. De ene persoon zegt dat het werkt met spellingscontrole, de andere niet. MS Office zal het nooit worden, maar het werkt over het algemeen beter dus zullen deze functies ook wel moeten kunnen werken. Ook iemand een tip ?
Als al het andere niet lukt kun je MS Office evt. ook prima draaien onder Crossover Office. Maar dat kost wel geld.

Spellingcontrole in OO.org kan denk ik ook wel, maar dat weet ik zo even niet 1-2-3.

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:36:
[...]

Dat hoeft allemaal niet eens, als je gewoon 'kdm' draait (de loginmanager van KDE) dan krijg je ook binnen KDE vanzelf die optie. Mits inderdaad dat vinkje aan staat waar je het al over hebt.

Als je je ouders niet wilt laten inloggen, kun je kdm ook automatisch op een bepaald account laten inloggen (dus zonder dat ze een password hoeven te geven, ook al staat er wel een password op dat account - want dat wil je sowieso wel!).
Het automatisch inloggen werkte ook al niet, ik zal er eens in duiken... moet op te lossen zijn.
[...]

Als al het andere niet lukt kun je MS Office evt. ook prima draaien onder Crossover Office. Maar dat kost wel geld.

Spellingcontrole in OO.org kan denk ik ook wel, maar dat weet ik zo even niet 1-2-3.
Ga ik beide onderzoeken, dank je.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als je in je keyboard settings de Layout variant "intl" kiest, kan je mbv dead keys accenten op letters enzo krijgen. "e = ë enzo.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.