[testcase] pstwo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
Ik ben net begonnen met een beetje macro foto's en vanmiddag ging ik meteen even mn zelfgemaakte afstandsbediening testen, hier een paar resultaatjes. Graag commentaar

1.
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d36/krijn1984/27-01.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d36/krijn1984/27-02.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d36/krijn1984/27-03.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d36/krijn1984/27-04.jpg

Verwijderd

ik heb toch niet echt het idee dat ze retestrak zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:03:
ik heb toch niet echt het idee dat ze retestrak zijn...
HAHAHAHAH

geniaal _/-\o_

maar toch is je mening slecht onderbouwd :+

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je mist het een en ander in de OP:
* Beschrijving van situatie (welke cam/lens, welk licht etc.)
* Geef zelf commentaar op je foto
* Vertel of de foto al wel of niet bewerkt is en wat je ermee wil doen

Verder zie ik wat zooi op je controller zitten, had je beter even schoon kunnen maken.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38

Zoefff

❤ 

Tsja, technisch zijn ze wel in orde, maar verder zijn het niet echt interessante platen. Gewoon een paar closeups van een willekeurig product, niet echt spannend dus :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• krijnvanleeuwen
boppert schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:10:
Je mist het een en ander in de OP:
* Beschrijving van situatie (welke cam/lens, welk licht etc.)
* Geef zelf commentaar op je foto
* Vertel of de foto al wel of niet bewerkt is en wat je ermee wil doen

Verder zie ik wat zooi op je controller zitten, had je beter even schoon kunnen maken.
tja die zooi zag ik ook pas toen ik het op de pc zette.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ben het eens met Zoefff, gewoon nogal saaie platen. Bij 1 vind ik de bokeh ook enorm storend (lijkt net alsof het aan het trillen is, geeft nou niet echt een rustig effect). Leuk om die remote mee te testen, maar om het met de mensen hier te delen? Niet echt...

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

Tarin

Just plain weird.

Bij plaat 1 vroeg ik me eerlijk gezegd direct af waarom je op "Reset" gefocussed hebt. Loopt dat ding zo vaak vast? ;).

Verder zijn het op zich qua scherptediepte leuke platen, maar ze zeggen me niet heel erg veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 10-11-2005 18:21 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Met de rest, de belichting vind ik ook niet echt super, de kleuren zijn wat saai en tja, het is op deze manier "gewoon" een apparaat :) Wel goed met de scherptediepte gespeeld overigens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:26 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
Probeer ze de volgende keer toch iets spannender te maken. Misschien door niet meteen duidelijk te maken wat je ziet ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tonio schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:39:
[...]Bij 1 vind ik de bokeh ook enorm storend (lijkt net alsof het aan het trillen is, geeft nou niet echt een rustig effect).[...]
Ik kreeg er bijna een epileptische aanval van toen ik langer keek! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Inderdaad, er is wel heel erg weinig scherps te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

1. Macrofoto's? Dit is gewoon een beetje close-up met een korte DOF, verder niks.
2. Je afstandsbediening testen... waar zien we dat terug?
3. Wat voor apparatuur heb je gebruikt? Cam/body/lens enzo

Daarnaast: dat grijs maakt het vrij saaie foto's, waarnaast de 1e foto echt een vreselijk lelijk bokeh heeft. Ik begrijp dat je het wilt proberen en het vinden van een onderwerp is soms erg moeilijk, maar in dit geval is het mijns inziens geen juiste keuze geweest. Je had bij wijze van oefening wellicht beter voor iets kleurrijkers kunnen kiezen dat bovendien niet direct herkenbaar is, zoals eten ofzo. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
Floris schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:37:
1. Macrofoto's? Dit is gewoon een beetje close-up met een korte DOF, verder niks.
2. Je afstandsbediening testen... waar zien we dat terug?
3. Wat voor apparatuur heb je gebruikt? Cam/body/lens enzo

Daarnaast: dat grijs maakt het vrij saaie foto's, waarnaast de 1e foto echt een vreselijk lelijk bokeh heeft. Ik begrijp dat je het wilt proberen en het vinden van een onderwerp is soms erg moeilijk, maar in dit geval is het mijns inziens geen juiste keuze geweest. Je had bij wijze van oefening wellicht beter voor iets kleurrijkers kunnen kiezen dat bovendien niet direct herkenbaar is, zoals eten ofzo. :)
1. macrofoto's? ja macro foto's tis een zoomlens met 1:2 macro.
2. Het was in eerste instantie bedoelt om mn zapper te testen maar daar kwamen leuke foto's uit (vond ik) dus wel ff lezen!
3. Eos 300D met 70-300 tamron lens, maar moet ik dat echt elke keer erbij gaan vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

krijnvanleeuwen schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:07:
[...]

2. Het was in eerste instantie bedoelt om mn zapper te testen maar daar kwamen leuke foto's uit (vond ik) dus wel ff lezen!
3. Eos 300D met 70-300 tamron lens, maar moet ik dat echt elke keer erbij gaan vermelden!
Niet iedereen weet uit zijn hoofd wie welke camera heeft... je komt een beetje flamerig over, hopelijk is dat niet zo bedoeld. Enig idee hoeveel gebruikers GOT telt? Een minderheid maakt foto's natuurlijk, maar dat zijn er nog een hoop.

Ik vind de foto's ook niet echt bijzonder, ze missen iets. Onscherp en niet spannend (zoals al vermeld is). Hoe kan je zulke foto's eigenlijk 'spannender' maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
ok ik was beetje kort door de bocht, beetje sjago geworden van mn fiets die net zo ongeveer uit elkaar pleurde. maar excuus je hebt helemaal gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

krijnvanleeuwen schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:07:
[...]

Ad. 1. Ah een zoomlens 8)7
Ad. 2. Ik heb gelezen, gaf jou mijn visie op het geheel, dacht dat dat duidelijk was.
Ad. 3. 300D is prima, lens is aardig voor het geld, maar feitelijk geen macro. Maar ik zal er verder niet over zeuren.

Je plaatjes zijn saai omdat er kleur mist, het geeft geen beeld dat we zelf niet eenvoudig naar voren kunnen halen. Ik mag dan geen PS2 hebben, maar een vieze xbox-controller heb ik zelf ook nog wel... Daarom: gebruik kleuren, trek iets uit het geheel naar voren en heb lef!

Bericht hierboven

Pagina: 1