Toon posts:

Speedtouch 716 + ADSL Direct verbinding valt na 1 minuut weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds enkele weken een Speedtouch 716 wireless modem gekregen. Gisteravond heb ik mijn oude ethernet modem vervangen voor deze nieuwe. Ik heb alle instellingen overgenomen van mijn oude ethernet modem en deze ook gecontroleerd samen met KPN. Je weet het maar nooit. Nu valt mijn verbinding na 1 minuut weg, gewoon geen DSL link meer. Deze komt pas weer terug na een herstart. Dan is de link er weer 1 minuut en dan valt hij weer weg.

Inmiddels storing aangemeld bij mijn grote vrienden. Alleen dit gaat 72 uur duren. Weten jullie misschien iets? Wat zou het kunnen zijn? Ik heb internet gewoon nodig en heb een serieus probleem?

Misschien weten jullie iets? voor meer info vraag maar.

Grtz Arjan

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nieuwste firmware erop staan? Wat zijn de modemwaarden? Mocht de link naar de modemwaarden niet werken, dan zijn die ook via de webinterface bereikbaar onder Broadband Connection > DSL Connection.

Verwijderd

Topicstarter
De modemwaarden al gecontroleerd met een KPN helpdeskmedewerker. Ik moest zeggen wat er moest staan :'(

Modem ook al direct op de buitenlijn aangesloten en hij valt ook weg na 1 minuut. Modem is net nieuw binnen, met nieuwe firmware wacht ik totdat KPN dit zegt i.v.b. met garantie. Heb met mijn speedtouch 510 al een keer problemen gehad, ik had toen geen garantie omdat KPN mijn geen opdracht gegeven had om de firmware te upgraden van dat ding. Het ging fout en ik kon mijn modem dus weggooien dat wil ik niet nog een keer meemaken.

Kent één van jullie een ander KPN nummer dan 0900-0244. Want de mensen die ik daar aan de lijn krijg geven waardeloze support en wimpelen me af met dat ik terug wordt gebeld binnen 72 uur. :(

Grtz Arhab

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kent één van jullie een ander KPN nummer dan 0900-0244. Want de mensen die ik daar aan de lijn krijg geven waardeloze support en wimpelen me af met dat ik terug wordt gebeld binnen 72 uur. :(
Zij wimpelen je helemaal niet af, zij registreren het probleem en maken een storing aan die onderzocht en waarschijnlijk wel opgelost wordt.

Dat is al gebeurd, dus het is niet nodig dat je nog zelf gaat bellen, dat versnelt het proces niet. Het is niet nodig dat iemand met jou door de telefoon praat om het probleem te verhelpen of in behandeling te nemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Nu valt mijn verbinding na 1 minuut weg, gewoon geen DSL link meer. Deze komt pas weer terug na een herstart. Dan is de link er weer 1 minuut en dan valt hij weer weg.
Als die alleen terug komt na een hardware herstart klinkt het als een defect modem. Soms is dat alleen software matig en is opnieuw (of nieuwere) firmware flashen al voldoende. Daarna even naar de fabrieks instellingen resetten en alle instellingen handmatig terug plaatsen.

Soms is alleen een reset naar fabrieks instellingen al voldoende.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad mijn kritiek aan KPN was niet gegrond en ook onzinnig want die mensen doen ook hun werk. Alleen als je internet niet werkt wil je wel eens meer.

Ik ben vanavond aan het testen geweest en de verbinding valt weg zodra er een minuut geen internetverkeer wordt veroorzaakt door een pc. Zet ik dus een ping aan naar een website blijft de verbinding dus gewoon up. Even in het modem nagekeken maar de optie always-on staat aan. Nu dus tijdens het internetten maar gewoon een ping aanzetten en dan blijft de DSL Link gewoon UP. Waarschijnlijk wijst dit op een defect modem. Dit ook doorgegeven aan de KPN en de storingsdienst zal nu wel een nieuw modem op gaan sturen. _/-\o_

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

* Schopje *

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Speedtouch 716 en XS4all.
Het werkt even goed en dan is de verbinding pleite.
Het DSL ledje knippert even en gaat dan steady branden maar de data throughput is om te huilen (enkele bits hooguit). Een tiental seconden later knippert het weer.

Zodra ik mijn oude Alcatel 510 Home er weer in zet werkt alles 100%.

Firmware updaten kan ik ook al niet, bij stap 3 detecteert hij de modem niet...

mijn modem data:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:00:21

Modulation: G.992.3 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.151

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 6,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,5 / 17,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 20,0 / 6,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 217 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 642

HEC Errors (Up/Down): 0 / 584

Moet je die errors zien.... tsss.... En die up-time staat dus op 21 seconden, een van de hoogste die ik gezien heb. Wat betekent dit volgens jullie?

Edit:
Modem omgeruild = probleem opgelost.

[ Voor 56% gewijzigd door Tijgert op 27-02-2006 08:12 . Reden: Nieuwe modem ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1