Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VHDL/Xilinx] hoogste en laagste waarde teruggeven

Pagina: 1
Acties:

• frenque
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 20:43
ik kan met behulp van een comperator opvragen welke van twee waarden de hoogste en laagste is. ik krijg dan een 1 terug. maar ik wil nu de hoogste waarde terugkrijgen. heb al barstens lang lopen zoeken maar ik kom er niet uit.
http://toolbox.xilinx.com...ib/dsgnelcd43.html#231138

met die comperator krijg je dus alleen een 0 of een 1, maar niet de waarde!
weet iemand hoe je zoiets kan versieren

• frenque
wellicht moet ik het probleem even duidelijker uitleggen

er zijn twee waarden, waarvan ik de hoogste en laagste wil weten.
ik kan daarvoor een comparator gebruiken, deze
Afbeeldingslocatie: http://toolbox.xilinx.com/docsan/xilinx4/data/docs/lib/images/x4127n.gif
maar die geeft enkel aan of een waarde hoger is of lager. die geeft niet de hoogste waarde terug of de laagste waarde, maar enkel of een waarde hoger of lager is.

hoe kan ik de hoogste waarde en laagste waarde opvragen heeft iemand daar logica voor ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit neigt meer naar electronica dan naar programmeren dus ga ik je topic verplaatsen naar Casemodding & Elektronica.

De comperator die je nu gebruikt geeft puur en alleen aan of iets groter is of niet. Het lijkt me vrij eenvoudig om aan de hand van dat signaal alleen de A pinnen of alleen de B pinnen uit te lezen. De waarde staat namelijk al op die pinnen dus die hoeft helemaal niet teruggegeven te worden.

En tip: gebruik liever even de Edit knop als je een toevoeging hebt, zo voorkom je twee posts van jezelf onder elkaar ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 10-11-2005 17:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• frenque
bedankt voor je tip.
ik kan de ingangen niet op die manier uitlezen, ik hoop wellicht wel dat ik hiervoor een stukje VHDL code kan gebruiken.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm... je hangt aan je comparator een 2-to-1-mux die afhankelijk van het GT-signaal A of B op z'n uitgang zet?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
Je kan ook een ADC gebruiken, dan kan je de waarde uitlezen vergelijken en weet je ook meteen hoe hoog de waardes zijn. Zeker als je een micro controller met ADC gebruikt is dat best makkelijk.

• frenque
Sprite_tm schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:13:
Errm... je hangt aan je comparator een 2-to-1-mux die afhankelijk van het GT-signaal A of B op z'n uitgang zet?
jij krijgt van mij een hele grote pot pils als ik je ooit nog eens tegenkom _/-\o_ , dat was waar ik de hele halve dag naar op zoek ben. het topic mag dicht en het feest kan morgenmiddag beginnen
Pagina: 1