Toon posts:

hidden recovery installatie partitie maken

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb laatst mijn dell laptop gerecovered naar de toestand waarop ik hem kreeg, dit gebeurd dan via ctrl F11 bij het opstartscherm en je krijgt dan de keuze om de laptop te recoveren of te repareren. Dit schijnt allemaal te gebeuren via een image op een verborgen partitie op je harde schijf. Nou is mijn vraag, zou ik dit ook zelf kunnen maken en zo ja, welke programma's moeten daarvor gebruikt worden?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
De eerste vraag die we stellen bij PNS, wat heb je hier zelf al over gevonden? B)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
en de 2de vraag, is het daadwerkelijk het goede subforum.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En bij twijfel plaats je een topicreport, en ga je geen nutteloze post maken.

@TS:
Natuurlijk kan jij met wat kunst en vliegwerk dergelijk dingen maken.

Zo'n verborgen partitie zou je met fdisk moeten kunnen zien, dus ik denk dat het iets anders is. (stukje flash mem of wat dan ook)
Het restoren is gewoon op laag niveau data kopieren, en dat gebuert waarschijnlijk op een vrij lowlevel stokje software wat specifiek daarvoor geschreven is.

Ten laatste: De heren hierboven hebben wel gelijk. Je zou op google misschien wel wat kunnen vinden hierover.
En misschien is het meer eentopic voor SA (Software Algemeen)

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

mycom gebruikt dit tegenwoordig ook, je krijgt geen xp cd meer, maar alle software staat op zo'n hidden partitie, ze noemen het "clarity" ik heb die partitie er met partition magic 8 af gegooit.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HElaas, dit heeft weinig met PNS te maken, en je hebt ook al dit topic : Installatie windows via hidden partitie

Basicly komt het hier op neer :

- De laptop bouwer maakt in het BIOS een speciale functie die reageerd op F11
- Via die toets wordt een stukje OS geladen (evt. via die partitie)
- Het OSje leid je door het image verhaal (vaak gebeurt dat met een crippled Ghost achtig programma).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.