Website blokkeren via router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08
ik zit met een probleem me zusje zit de hele dagen op een website wat me ouders niet zo leuk vinden.
en nu heb ik al gezocht op google hoe ik een website zou moeten blocken via de router zodat ze niet meer naar de site toe kan gaan ..

ik weet het ipadres al wel van die site ...maar ik weet alleen niet hoe ik dat moet instellen in de router
ik heb een speedtouch 510
via telnet dat weet ik maar hoe in ieder geval al bedankt

Anoniem: 20531

Je kunt eventueel je host file ook aanpassen dit is erg makkelijk en de meeste zusjes snappen dat toch niet.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Moet je een outgoing firewall rule toevoegen (hoe dat bij jouw apparaat moet weet ik niet) voor dat IP eventueel alleen voor poort 80.
Vergeet alleen niet dat op veel webservers meer dan 1 website draaien welke dan ook allemaal niet meer beschikbaar zijn :)

• rg-mohwa
Anoniem: 20531 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:55:
Je kunt eventueel je host file ook aanpassen dit is erg makkelijk en de meeste zusjes snappen dat toch niet.
ik doe dit liever via de router

maar wat bdoel je eigenlijk met host file
(n00b B) ) ikweet het

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Anoniem: 20531 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:55:
Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing. Overigens kan je ook gewoon in IE aangeven welke sites er geblokt moeten worden. Dit kan je eventueel ook nog beveiligen met een wachtwoord.

• rg-mohwa
Erkens schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:56:
Moet je een outgoing firewall rule toevoegen (hoe dat bij jouw apparaat moet weet ik niet) voor dat IP eventueel alleen voor poort 80.
Vergeet alleen niet dat op veel webservers meer dan 1 website draaien welke dan ook allemaal niet meer beschikbaar zijn :)
ja zo ver was ik al maar welke commando's moet ik invoeren ... ?
iedergeval alvast bedankt zo ver

Anoniem: 113150

Ik heb zo het vermoeden dat je dat niet met je router kan doen. Mocht je zusje nou niet al te veel verstand van computers hebben, dan is de meest makkelijke oplossing een regel toe te voegen aan je windows hosts bestand (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc onder XP). Open dit bestand in notepad en voeg toe:

127.0.0.1 <insert adres van website>

Maar zoals ik al zei, dit is niet echt een waterdichte beveiliging :)

Anoniem: 154864

theovds schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:57:
[...]

Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing. Overigens kan je ook gewoon in IE aangeven welke sites er geblokt moeten worden. Dit kan je eventueel ook nog beveiligen met een wachtwoord.
maar als het dan een geavanceerd soort zusje is gaat ze firefox of een ander alternatief gebruiken :/

het beste/makkelijkste lijkt me idd om het via de firewall te laten lopen. ik weet niet welke je hebt maar met wat googlen of handleiding lezen moet dit wel te doen zijn lijkt me

Anoniem: 20531

Firefox werkt als het goed is ook niet als je de host file aanpast.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 10-11-2005 16:01 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rg-mohwa schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:57:
[...]

ja zo ver was ik al maar welke commando's moet ik invoeren ... ?
iedergeval alvast bedankt zo ver
handleiding :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Anoniem: 113150 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:59:
Ik heb zo het vermoeden dat je dat niet met je router kan doen.
De speedtouch zal vast wel een ipfilter hebben.
Dat heeft zelfs mijn 5 jaar oude e-tech router.

Gewoon even de handleiding van de router/modem doorlezen, dan weet je snel genoeg hoe het moet.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke site het betreft??

[ Voor 3% gewijzigd door job op 10-11-2005 16:05 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:54
job schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:04:
[...]

De speedtouch zal vast wel een ipfilter hebben.
Dat heeft zelfs mijn 5 jaar oude e-tech router.

Gewoon even de handleiding van de router/modem doorlezen, dan weet je snel genoeg hoe het moet.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke site het betreft??
offtopic:
zal wel habbo zijn ofzo., of zo'n cam chat site zoals solomio.. :'(

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10
De Speedtouch 510 CLI Reference Manual lezen zal je al een heel eind op weg helpen :)

En dan een firewall rule schrijven :)
firewall rule create www.cu2.nl action=deny

^^ klopt niet, maar dan weet je in welke sectie van de manual je het zoeken moet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Anoniem: 30485

Ga gewoon via de verkenner naar de host file welke te vinden is op windows\system32\drivers\etc en pas deze aan door deze d.m.v. kladblok te openen en plaats er een regel bij zoals deze

127.0.0.1 dateservices.com

Sla de hostfile op leeg je cache en dan is de site niet meer te benaderen

127.0.0.1 verwijst naar de localhost en in mijn voorbeeld staat dateservices.com voor de website die jij wilt blokkeren en op deze manier dus stuurt naar je localhost en niet gaat zoeken via internet.

Probeer het maar

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 08:20
Ik weet trouwens niet om wat voor site het gaat, maar als de site niet meer te bereiken is kijkt ze hem wel bij vriendinnen of op school lijkt me zo...

Sign here please

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts ( heeft niks achter . staan )

Hier is bijvoorbeeld een voorbeeld daarvan met allemaal advertentie servers.
download

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Ik zou ook graag site blokkeren via de router aangezien dat we meerdere pc's hier gebruiken.
Ik ben al bezig met firewall rule, maar dat wil niet echt lukken.
Invald option: www.dezesite.nl ;)

• Paul
welke router? Speedtouch 510?
Lees de CLI Reference Manual: je moet een ip opgeven, geen FQDN. Dit blokkeert overigens meteen alle websites op die webserver...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

T-Junkie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:22:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts ( heeft niks achter . staan )

Hier is bijvoorbeeld een voorbeeld daarvan met allemaal advertentie servers.
download
127.0.0.1 adserver.tweakers.net
:/

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Misschien slightly offtopic en zeikerig, maar is het wel verstandig dit op deze manier op te lossen? Je ouders vinden dat ze daar niet mag komen en vragen jou dit te regelen. Kunnen ze niet beter hier met haar over praten? Bovendien plaats jij je zo tussen je ouders en je zus, wat je in een moeilijke positie brengt.

Zoals hierboven aangegegeven zal ze die website toch wel weten te vinden via andere PCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Cpt.Morgan schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:06:
Misschien slightly offtopic en zeikerig, maar is het wel verstandig dit op deze manier op te lossen? Je ouders vinden dat ze daar niet mag komen en vragen jou dit te regelen. Kunnen ze niet beter hier met haar over praten? Bovendien plaats jij je zo tussen je ouders en je zus, wat je in een moeilijke positie brengt.

Zoals hierboven aangegegeven zal ze die website toch wel weten te vinden via andere PCs.
*met stom zijn is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:01
Cpt.Morgan schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:06:

nouja, als dat zusje ergens tussen de 14 en 18 is, en je gebruikt een paar vooroordelen, dan weet je dat ze toch niet zal luisteren :7

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118138

rg-mohwa schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:53:
ik zit met een probleem me zusje zit de hele dagen op een website wat me ouders niet zo leuk vinden.
en nu heb ik al gezocht op google hoe ik een website zou moeten blocken via de router zodat ze niet meer naar de site toe kan gaan ..

ik weet het ipadres al wel van die site ...maar ik weet alleen niet hoe ik dat moet instellen in de router
ik heb een speedtouch 510
via telnet dat weet ik maar hoe in ieder geval al bedankt
Heb je inmiddels al een oplossing of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het ip van de server waar de website op staat blocken in je firewall is niet goed genoeg?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:27:
Het ip van de server waar de website op staat blocken in je firewall is niet goed genoeg?
Ik kom er niet uit met dat chain gedoe nadat ik ingelogd ben met telnet dan firewall -> rule -> create gaat ie vragen om een chain heb al van alles geprobeert maar kom niet verder zal wel niet zo moeilijk zijn maar moet het maar net ff weten

tot zover ben ik inmiddels maar dit werkt dus niet

action = deny
:firewall rule create chain=source src=xxx.xxx.xxx.xxx action=deny
[firewall]=>

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 118138 op 14-12-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Het valt toch echt wel te vinden in de reference guide en op internet :)

firewall rule create chain=forward index=0 dst=!w.x.y.z prot=tcp dstport=80 action=reject

eventueel nog uitbreiden met een intfgrp ofzo (heb er de ref. guide momenteel zelf niet bij, deze komt (aangepast) uit mijn eigen setup) als je het wat losser wilt zetten maar deze zou al moeten voldoen :)
w.x.y.z is dus het ip van de webserver ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:50:
Het valt toch echt wel te vinden in de reference guide en op internet :)

firewall rule create chain=forward index=0 dst=!w.x.y.z prot=tcp dstport=80 action=reject

eventueel nog uitbreiden met een intfgrp ofzo (heb er de ref. guide momenteel zelf niet bij, deze komt (aangepast) uit mijn eigen setup) als je het wat losser wilt zetten maar deze zou al moeten voldoen :)
w.x.y.z is dus het ip van de webserver ;)
Ben bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb eerst alle chains gewist (flush) waarna ik nieuwe aangemaakt heb met de naam forward. Aan de chain forward heb ik dus die rule gezet. Daarna heb ik via assign hook forward gekoppelt aan chain forward ( ik weet niet of ik het goed vertel allemaal) in eerste instantie leek het erop of het ip adres geblokt was maar 10 a 15 seconden wachten kwam de pagina alsnog te voor schijn

Heb het inmiddels al zovor dat ik niet meer met telnet kan inloggen op de router, poort 23 geblokt?! :| ideeen? iemand?

nou ik knooi nog wel ff wat verder

• Paul
Okee, het moest dus deny ipv reject zijn (reject is ongeldig schijnbaar :P) maar met "firewall rule create chain=forward index=0 dst=83.98.131.31 prot=tcp dstport=80 action=deny" blokkeer ik hier perfect circuitsonline.net :P Nu alleen nog even zoeken hoe ik het weer wegkrijg |:( :+

Dit overigens zonder allemaal onzin als flushen, hooken en weet ik het allemaal, gewoon ingetikt na de login mbv telnet...

Ik zou de backup die je in de webadmin hebt gemaakt (die .ini) voordat je ging prutsen weer terugzetten :) Als je ook niet meer in de webadmin kunt: resetten naar factory defaults, zorgen dat je erbij kunt (als je het IP hebt aangepast) en dan die ini weer uploaden :)

Edit:
"firewall rule list" -> kijken welke ik hebben moet -> "firewall rule delete chain=forward index=###" en ik heb co weer terug :P

[ Voor 40% gewijzigd door Paul op 15-12-2005 20:59 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:53:
Okee, het moest dus deny ipv reject zijn (reject is ongeldig schijnbaar :P) maar met "firewall rule create chain=forward index=0 dst=83.98.131.31 prot=tcp dstport=80 action=deny" blokkeer ik hier perfect circuitsonline.net :P Nu alleen nog even zoeken hoe ik het weer wegkrijg |:( :+

Dit overigens zonder allemaal onzin als flushen, hooken en weet ik het allemaal, gewoon ingetikt na de login mbv telnet...

Ik zou de backup die je in de webadmin hebt gemaakt (die .ini) voordat je ging prutsen weer terugzetten :) Als je ook niet meer in de webadmin kunt: resetten naar factory defaults, zorgen dat je erbij kunt (als je het IP hebt aangepast) en dan die ini weer uploaden :)

Edit:
"firewall rule list" -> kijken welke ik hebben moet -> "firewall rule delete chain=forward index=###" en ik heb co weer terug :P
Welke speedtouch gebruik heb jij dan? 510? deny ipv reject was ik al.... Vul jij de firewall rule gelijk in nadat je bent ingelogt? of ga je eerst na de firewall alvorens je de rule opgeeft...

bij mij geeft ie nou weer aan dat de chain forward niet bestaat :? nou maar ff verder puzzelen als ik wat meer weet post ik t wel!

• Paul
Je hebt alles geflushed, dus die chain zal hij wel niet meer kennen nee :P

Ik heb een 510 ja.

Zet nu eerst die backup maar terug, daarna zal alles wel weer werken. Daarna inderdaad gewoon na het inloggen die regel inkloppen of copy/pasten.

Eerst firewall (enter) kan ook, maar dan moet in die regel het eerste woordje (firewall) weglaten :)

Aangezien ik zo gok dat je geen backup hebt gemaakt :+ Als je nu een backup maakt dan zie je dat daarin allemaal CLI-commando's staan, onderverdeeld in groepjes, met een header erboven.
Je kunt hier gewoon in gaan typen :)

In de sectie [pfirewall.ini] zal niet zoveel meer staan. De standaard settings daar zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[ pfirewall.ini ]
chain create chain=sink
chain create chain=forward
chain create chain=source
rule create chain=sink index=0 srcintf=eth0 prot=udp dstport=tftp action=drop
rule create chain=sink index=1 srcintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=sink index=2 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=sink index=3 prot=udp dstport=bootpc action=accept
rule create chain=sink index=4 action=drop
rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan dstintfgrp=wan action=drop
rule create chain=source index=0 dstintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=source index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=source index=2 prot=udp dstport=bootps action=accept
rule create chain=source index=3 action=drop
assign  hook=sink chain=sink
assign  hook=forward chain=forward
assign  hook=source chain=source

Als je dit in je backup plaatst (en dus de huidige sectie vervangt, opletten of er niets tussen staat dat je wilt houden) weet je zeker dat je firewall-regels weer goed staan :)

Als je zelf erg weinig veranderd hebt (paar NAT-regels waarschijnlijk) is het slimmer om te backuppen, restore to defaults, inlognamen etc goedzetten, backuppen naar ander bestand en dan in de nieuwe backup de sectie nat.ini van de oude backup zetten, waarna je deze bewerkte versie weer upload :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217106

Stumper!!! Wat ben jij nou voorn ICTér. Damn gozer, ga terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 19:45

BHQ

Anoniem: 217106 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:50:
Stumper!!! Wat ben jij nou voorn ICTér. Damn gozer, ga terug naar de basisschool!
Fuck man, wat een lage reactie. De TS is idd. niet geweldig, maar je hebt wel te maken met verschillende kennisniveaus. Buiten dat komt er zelfs een voor TS bruikbare oplossing uit voor zover ik lees, wat is je hele probleem?

Dan nog niet te spreken over je eigen post die in bold staat wat niet bepaald gewenst is, 'voorn', 'ICTér' zou ik altijd nog als 'ICT'er' schrijven..
trolleystad schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:14:
[...]

Psst, reageer nou niet, daar hoopt ie op. Dit draadje is al meer dan 2,5 jaar oud. Laat em maar weer wegzakken. Gewoon negeren die losers.
Eeerrrr.. woeps :X

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 25-04-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:39
Yapser schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:20:
[...]

Fuck man, wat een lage reactie. De TS is idd. niet geweldig, maar je hebt wel te maken met verschillende kennisniveaus. Buiten dat komt er zelfs een voor TS bruikbare oplossing uit voor zover ik lees, wat is je hele probleem?

Dan nog niet te spreken over je eigen post die in bold staat wat niet bepaald gewenst is, 'voorn', 'ICTér' zou ik altijd nog als 'ICT'er' schrijven..

Psst, reageer nou niet, daar hoopt ie op. Dit draadje is al meer dan 2,5 jaar oud. Laat em maar weer wegzakken. Gewoon negeren die losers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Anoniem: 113150 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:59:
Ik heb zo het vermoeden dat je dat niet met je router kan doen. Mocht je zusje nou niet al te veel verstand van computers hebben, dan is de meest makkelijke oplossing een regel toe te voegen aan je windows hosts bestand (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc onder XP). Open dit bestand in notepad en voeg toe:

127.0.0.1 <insert adres van website>

Maar zoals ik al zei, dit is niet echt een waterdichte beveiliging :)
Redirect die URL dan naar het Barbieforum ofzo :P

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1