Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[performance] virusscanner op webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een giga performance issue bij een van onze asp.net applicaties. In eerste instantie zijn we natuurlijk gaan kijken naar onze applicatie, maar daar hebben we weinig aan issues kunnen vinden.

Toen ging ik op de server kijken en kwam erachter dat McAfee virusscan enterprise 8.0 staat, en dat de "On-Access Scanner" aan staat. Deze scant dus bij iedere schrijf en lees actie het betreffende bestand.

Onze applicatie gooit nogal wat files heen en weer omdat het een grafisch georienteerde webapplicatie is, en daarnaast worden er veel bestanden e.d. in opgeslagen.

Mijn vraag is nu, is het nodig om een virusscanner bij iedere read en write actie de file te scannen? En drukt dit zwaar op de performance?

Ik kan me namelijk voor stellen dat het genoeg is om alleen de write acties te scannen, of zelfs alleen 1x per nacht alles te scannen.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Wij hebben die VS ook. Zeker weten dat alles trager gaat, moet je voor de grap eens een zooi bestanden kopieren van de ene naar de andere map. Je zult in taskmanager zien, dat het proces McShield dan constant op 80>% staat. Het kopieren gaat dan zeer traag; set je de On-Acces scanner uit, dan gaat het wel normaal. (sneller dus :P)

Verwijderd

Topicstarter
theovds schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:46:
Wij hebben die VS ook. Zeker weten dat alles trager gaat, moet je voor de grap eens een zooi bestanden kopieren van de ene naar de andere map. Je zult in taskmanager zien, dat het proces McShield dan constant op 80>% staat. Het kopieren gaat dan zeer traag; set je de On-Acces scanner uit, dan gaat het wel normaal. (sneller dus :P)
En zie jij daar geen security issues?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:47:
[...]

En zie jij daar geen security issues?
Op onze servers draaid ook die VS. Maar op onze servers is niet zo veel data verkeer. Dus we hebben de On-Acces scanner gewoon aanstaan (r/w).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kan je die type grafische files niet excluden van je on access scanner, want dat zal dan al een stuk schelen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Deze vraag hoort meer thuis in Beveiliging & Virussen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1