Toon posts:

[Voeding] Capaciteit neemt in korte tijd, drastisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej mensen!

Ik was even aan het denken over het volgende:

ik draai al enige tijd met een tamelijk zwakke voeding:

Max power
PL-300
max: 180 watt

Hiermee voorzie ik:

2x hdd
1x GF 6800 le ( unlocked, voltage verhoogd & overklokt )
1x P4 2,8 @ 3,2 ghz
*geen* pci-kaarten

Nu is het zo dat dit al enige tijd ( 1,5 jaar ) goed gaat, maar tot op de dag van nu lijkt de voeding te kappen hehehe >:) >:)

Computer valt steeds uit en bij belasten enzo kapt hij ermee hehe >:)

Is het zo dat de capaciteit van een voeding zodanig af kan nemen in korte tijd? de voltages kloppen nog wel, misschien omdat ik de voeding gedurende z'n leventje teveel heb belast? :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Ja, een voeding kan snel slijten als 'ie buiten specificaties (overbelast dus) draait.

Zet de PC daarom voor de zekerheid uit of klok 'm onder. Je loopt nu namelijk het risico dat de voeding kapot gaat, daarbij kan een spanningspiek voorkomen die meteen andere hardware mee kan nemen naar de eeuwige jachtvelden.

Zeker hardeschijven kunnen vrij snel crashen bij een ontoereikende voeding.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Max 180 Watt ?!?!?!
Een 6800 vreet al iets van 70 watt, de CPU ook zeker zoiets, de schijven vreten samen ook wel 20 Watt. Ook nog eens overgeklokt. En dan heb ik de overige apparaten niet meegenomen.

Koop eens een goede A-Merk minimaal 350Watts voeding zou ik zeggenn.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:01:
Max 180 Watt ?!?!?!
Een 6800 vreet al iets van 70 watt, de CPU ook zeker zoiets, de schijven vreten samen ook wel 20 Watt. Ook nog eens overgeklokt. En dan heb ik de overige apparaten niet meegenomen.

haha.. Word wel tijd ja >:)

Ga vandaag of morgen wel ff rondkijken hehehe :P

Als je een voeding 100% belast, neemt dan de levensduur zo snel af? :|

Verwijderd

Topicstarter
Als het dan toch maar geld moet kosten,

een A-merk met een vermogen van zo'n 350 watt moet toch voldoen?
er moet uiteraard wel vermogen overblijven om te overklokken, dit kost veel meer vermogen dan het normaal doet neem ik aan?..

Sorry, edit-knop vergeten ! :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 17:15 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
Als het dan toch maar geld moet kosten,

een A-merk met een vermogen van zo'n 350 watt moet toch voldoen?
er moet uiteraard wel vermogen overblijven om te overklokken, dit kost veel meer vermogen dan het normaal doet neem ik aan?..

Sorry, edit-knop vergeten ! :X
het kan maar ik raad eigenlijk toch minimaal 400 aan, een leuke Tagan ofzo van 420 of 480 watt, zijn goed en relatief goedkoop, overclocken zal met een 350Watt A merk wel lukken maar als je er nog 2 schijven bij hangt word het al krap, daarnaast hoef je op deze manier niet gelijk een nieuwe voeding als je een systeem upgrade doet :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
een voeding bijsteken ? voor je harde schijven alleen ? misschien is dat wel even een tof idee ... maar dan zou ik je wel een vrij grote case aanraden .... en een dremel , en een 12 volt relais ...

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Oude voeding voor hdd's

nieuwe voeding voor p4+ gf 6800 ? ... Zou dat kunnen?
Tagan TG330-U01, 330W (ATX) € 43,80
Tagan TG380-U01, 380W (ATX) € 53,45
Tagan TG420-U0, 420W (ATX) € 70,63
Tagan TG480-U01, 480W (ATX)€ 76,80

Je mag mij zuinig noemen, maar dit is toch best wat geld?..

werkend is werkend zeg maar :p , het hoeft geen 50 kwh over te hebben heehhe :p

ga zeker ff verder kijken naar meer voedingen enzo!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Als ik jou was zou ik voor 71 euro geloof ik.
de CM real power 450 W kopen .. ik heb hem zelf ook, en door de grote fan die een laag toerental maakt is hij lekker stil maar levert toch genoeg stroom.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Nou hetvolgende,

ik heb me computer in een 20mm MDF kist onder het bureau gemonteerd, dit wel een vette 80mm fan in die zich helemaal naar de tering draait hehehe :p .. hoor ik toch niet :D

Geluid maakt dus niets uit!.. Mag liever iets gekoper zijn en veel herrie maken ( klinkt misschien stom, maar waarom betalen voor stil, als je zelfs de luidste niet hoord)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
Flapietoetoe schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:39:
Als ik jou was zou ik voor 71 euro geloof ik.
de CM real power 450 W kopen .. ik heb hem zelf ook, en door de grote fan die een laag toerental maakt is hij lekker stil maar levert toch genoeg stroom.
beetje overkill voor dat systeem. 350watt aopen ofzo is ook prima.

heb zelf ook die coolermaster gehaald voor in mn sig staande systeem, idle 100watt, stressed 150watt :D maar goed, over niet te lange tijd komt er wat anders in

Verwijderd

Koop gewoon een A-Open 350 W met 12 cm fan, dan heb je een mooie en stille voeding voor een redelijk prijsje. En dat is iets waar we allemaal toch om moeten lachen, heheh :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:51:
Koop gewoon een A-Open 350 W met 12 cm fan, dan heb je een mooie en stille voeding voor een redelijk prijsje. En dat is iets waar we allemaal toch om moeten lachen, heheh :P
haha.. Hoezo dat nou weer? :p

Hoef geen rekening te houden met de toekomst, het moet nu werken.. Aangezien het verbruik onwijs stijgt ga ik geen 1 kWh voeding kopen .. Beetje stabiel, geluid maakt niets uit, liefst iets cheaper en meer geluid :p

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 19:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Kerel.. betaal jij je eigen stroom rekening? gezien je leeftijd en en het feit dat je scholier bent niet.. (ik kan er naast zitten)

En dan ff lost van het feit dat een wat duurdere voeding van een goed A-merk veel zuiniger met jouw duurbetaalde stroom omspringt! En dan vergeten we ook maar ff het feitje dat stabieler volt lijnen ook nogal wat beter voor je hardware is, wat je op het einde van het verhaal ook weer geld scheelt omdat je hardware langer "leeft"

Ben ik sarcastische genoeg? 8)7

Verwijderd

Daarom heb ik een tagan 530 watt voeding besteld gister, alleen was ik zo dom om geen geld bij de hand te hebben om de rembours te betalen :P dus moet ik wachten tot maandag.

Maar ik ga waarschijnlijk een 7800 gtx kaart draaien, maar in jou geval zal idd de 350 watt genoeg moeten zijn :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:03:
haha.. Word wel tijd ja >:)

Ga vandaag of morgen wel ff rondkijken hehehe :P

Als je een voeding 100% belast, neemt dan de levensduur zo snel af? :|
euh tis een wonder dat ie dat zo lang volhield :X Als op een voeding staat 300watt, is dat vaak piekvermogen, het normale vermogen is vaak tussen de 290 en 220 watt, dan kan ie heel lang mee, maar las je er 300+ op zet zijn ze in no time dood....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:41:
Is het zo dat de capaciteit van een voeding zodanig af kan nemen in korte tijd?
Wat bedoel je met in korte tijd drastisch afnemen van de capaciteit?
Je hebt gewoon een kritische grens overschreden en dat heeft niks met korte tijd en drastisch afnemen te maken volgens mij.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kawaii schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:01:
Max 180 Watt ?!?!?!
2x 70 + 20 = 160.
Zit daar nog een berekening achter of wordt dat allemaal uit de losse duim gezogen?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De voeding neemt de laatste tijd de rol over in hype van cpu's in vroegere dagen.
Er worden peperdure voedingen verkocht met allerlei kleurtjes belletjes en andere nutteloze toevoegingen voor grof geld.

Draai zelf al tijden met een standaard 350watt voeding en mijn kast zit helemaal vol :
p4p800 - p4-3ghz - 4x256mb ram - 6800gt - 2 harddisks, 2 dvd-writers - floppy, audigy card, bergen usb devices, en dan ook nog 2 kast ventilatoren.

Helemaal zonder problemen. Voor een goed idee wat je nodig hebt staat hier een bijzonder mooie online calculator voor je pc : http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Bij uns im Deutschland wordt heel veel de lcd blue-star met 420watt coba-king voeding ingezet. De kast + voeding kost bij vobis 59,95 meer dan zat watt. Kijk maar eens bij www.qtron.de wat ze allemaal in deze kast stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 11-11-2005 15:21 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:17:
Bij uns im Deutschland wordt heel veel de lcd blue-star met 420watt coba-king voeding ingezet. De kast + voeding kost bij vobis 59,95 meer dan zat watt. Kijk maar eens bij www.qtron.de wat ze allemaal in deze kast stoppen.
Hoe stil is die voeding?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

OlafvdSpek schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:36:
Zit daar nog een berekening achter of wordt dat allemaal uit de losse duim gezogen?
Er word hier zoveel uit de duim gezogen. Als je 180W voeding kapot is heb je ineens een 450W model nodig. Yeah right. :Z

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:36:
[...]

2x 70 + 20 = 160.

[...]

In mijngeval is het wel minimaal nodig voor een 7800 kaart dit word tevens ook aangeraden op de website van de fabrikant(350watt). daarnaast is het investeren naar een 450watt toch wel toekomst gericht een goeie investering... Stel hij wilt straks overstappen naar een sli opstelling dan zou hij straks weer een nieuwe voeding moeten kopen omdat de huidige voeding het net aankan

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

350W A-merk is ruim voldoende en nooit weggegooid geld, handig als je later nog wat aan je configuratie aanpast en toch nog net wat meer watts nodig hebt. 450W is misschien wat overdreven.

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1