Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Te vertrouwen? Nieuwe Zen Touch 20GB voor 100 eur

Pagina: 1
Acties:

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een Creative Zen Touch MP3-speler. Na een searchje op marktplaats kwam ik op de volgende advertentie:

http://koopjes.marktplaat...X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1

100 euro is wel een heel mooie prijs voor een product dat voor minimaal 170 in de PW staat. Ik vraag me dan ook af of dit te vertrouwen is.

Na een meeltje waarin ik vroeg naar de verzendkosten kreeg ik de volgende reactie:

Goedendag,

Uiteraard heb ik ze nog liggen, normalitair is ophalen wel de
bedoeling, maar ik heb nu met teveel afnemers te maken om met iedereen
apart af te spreken (dit ivm tijd). Mocht u nog geïnteresseerd zijn in
dit prachtige aanbod, het gaat als volgt in zijn werking:

Wanneer het juiste volledige bedrag binnen is bij mij, zal ik het
pakketje dezelfde dag nog op de post doen. Hierna mail ik u om te
bevestigen dat het pakketje opgestuurd is en heeft u het binnen 1 a 2
werkdagen op uw mat.

Rekeningnummer: **.**.**.***;
Ten name van: Rietveld.

Ik hoop dat met deze mail alles duidelijk is.

p.s al onze produkten zijn nieuw met garantie van 3 jaar

Met vriendelijke groet,

Rietveld

Ik heb nog geen enkele adresgegevens gegeven en ik weet dus nog steeds niet hoe het met de verzendkosten zit. Het lijkt een beetje een standaardreactie. Ook het mailadres (rietveld01 at gmail punt com) geeft mij niet veel vertrouwen.

Het kan best zijn dat het wel te vertrouwen is en de meel zo standaard is omdat er veel vraag naar het product is. Ik ben er alleen niet zeker van.
Is er een goede manier om mezelf in te dekken tegen oplichting? Kan ik bijvoorbeeld het geld terug laten boeken als er niet geleverd wordt, of moet ik om een kopie van ID vragen? of moet ik helemaal niet aan deze deal beginnen?

Ik hoop dat ik in het goede forum gepost heb, zoniet verplaatst u dit topic gerust ;)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Het klinkt als of hij een hele voorraad heeft, ik denk dat het een beschadigde partij is. en dat hij ze daarom zo goed koop verkoopt ik zou het niet doen tenzij je hem kan afhalen

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Ik weet het niet... hij verkoopt ook Corsair XMS 1GB Dualchannel kits voor 50 euro, das ver beneden de inkoopsprijs.

Aan de andere kant heb je wel een rekeningnummer, en bij de bank zijn zijn gegevens uiteraard bekend.

Je zou eens kunnen vragen hoe hij er zo goedkoop aankomt.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

ik zou dan direct vragen hoe het dan met de garantie zit.....
vaak als het een beschadigde voorraad is, kan het zo zijn dat ze eerder kappot gaan, en als je dan geen garantie meer krijgt zou zonde zijn.(en van het geld, en van de speler)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
Lammert schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:29:
Ik weet het niet... hij verkoopt ook Corsair XMS 1GB Dualchannel kits voor 50 euro, das ver beneden de inkoopsprijs.

Aan de andere kant heb je wel een rekeningnummer, en bij de bank zijn zijn gegevens uiteraard bekend.

Je zou eens kunnen vragen hoe hij er zo goedkoop aankomt.
De bank zal zijn gegevens niet aan je geven. Ik namelijk pas zelf met oplichting te maken gehad. Maar via een winkel die ook door de persoon is opgelicht ben ik uiteindelijk aan zijn adres gegevens gekomen. Ik heb hier enigzins geluk mee gehad. Maar bovenstaande zou ik na mijn ervaring niet vertrouwen, ik ga tegenwoordig alles zelf halen, en anders niet. Maar dit is puur mijn ervaring, in het verleden is het ook vaak zat goed gegaan.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Mail vanaf een ander adres en zeg dat je in Zwolle woont en wilt afhalen...

• SqnLdr
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb maar even teruggemeeld:

Hallo,

Het is inderdaad een prachtige aanbieding. Graag zou ik willen weten waarom de speler voor een prijs zo ver onder de winkelprijzen verkocht kan worden.
Voor de overboeking heb ik volgens mijn bankprogramma volledige naam + adresgegevens nodig om over te kunnen boeken. Zou u mij deze kunnen e-mailen?
Ook zou ik graag vernemen of de 100 euro inclusief verzenden is.

Met vriendelijke groet,
P.C. van Heereveld

Eventuele reactie zal ik zsm posten.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

Een tijdje geleden was er een stuk op televisie van een jongen die op deze manier honderden mensen heeft opgelicht. Zet een nette website op, laat alles vooraf betalen op je bankrekening en stuur gewoon nooit wat op.... Na enige tijd werden mensen wantrouwend en heeft hij een nieuwe bankrekening geopend, nieuwe website opgezet en nogmaals hetzelfde gedaan.... Ook hij vroeg overigens belachelijk lage prijzen voor zijn "spullen". Zo'n 2 ton later is hij naar belgië verhuisd en opnieuw begonnen... Aangezien er maar heel weinig mensen aangifte hebben gedaan, én internet fraude heel laag op de prioriteitenlijst van de politie staat is deze jongen nooit aangepakt. In een interview vertelde hij "Als je dat soort lage prijzen ziet, én je gaat dan ook nog vooruit betalen dan wíl je gewoon opgelicht worden"...

Ofwel: "If it sounds too good to be true, it probably isn't... (true that is...)"

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 21:42
Ik zou het niet vertrouwen. Je hebt geen enkele garantie dat hij na betaling jou het product op zal sturen. Bovendien weet je verder ook niets van die persoon.

Ik zou alleen bij hem bestellen als je heel zeker weet dat hij te vertrouwen is en zijn adresgegevens hebt, en zeker weet dat die kloppen. Dat hij het druk heeft en weinig tijd klinkt mij in de oren als een stom excuus. Vind dat soort uitspraken sowieso al iets om te wantrouwen, want zoveel tijd kan het nu ook weer niet in beslag nemen.

Mijn advies zou zijn, ga het ophalen zonder vooraf te betalen dan loop je het minste risico. Mocht je het toch op willen laten sturen dan zou ik adviseren heel zeker te weten dat je met een betrouwbare persoon te maken hebt, want wie zegt dat hij het gaat opsturen.

N.B.: Ik ben zelf nooit een voorstander van vooraf betalen en op laten sturen via marktplaats, e bay en dat soort sites, omdat je nooit weet wat je krijgt en of je wat krijgt. Ben zelf erg huiverg met dat soort dingen.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Het is al duidelijk dat dit niet te vertrouwen is. Het feit dat hij niet wil dat je langskomt is meestal de clue.
Iemand die veel mensen verwacht om iets af te halen maar niet allemaal afspraken wil maken kan zo zeggen "door de weeks ben ik van 19:00 tot 22:00 thuis en zou je het kunnen afhalen"

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik vertrouw dit ook niet. Lijkt ten eerste al dat ie er ontzettend veel heeft, hetgeen me sterk zou verwonderen. Hij heeft heel veel mensen die hem contacteren en willen hebben. heh...als ik iets wil verkopen, dan zeg ik gewoon de hoogste bieder heeft hem....Hij doet dit blijkbaar niet op die manier. Die zegt gewoon van: betaal maar....HOE weet je dan dat jij die Zen kan krijgen?

Stel, morgen zijn er 10 mensen die de betaling doorvoeren? Gaat die er dan 10 verzenden?? :?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:18

Polycom

Poes van goud

Vraag zn adres en bel hem op op zn huis nummer en confronteer hem met de lage prijzen en vraag hoe het zit.

Neem het desnoodsop en nooit vooruit betalen. Zeg dat je hem wilt ophalen en ter plekke wilt testen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Piggen

Lekker bakkie

fragfreak schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:07:
N.B.: Ik ben zelf nooit een voorstander van vooraf betalen en op laten sturen via marktplaats, e bay en dat soort sites, omdat je nooit weet wat je krijgt en of je wat krijgt. Ben zelf erg huiverg met dat soort dingen.
Och, handelen via eBay is zeker wel veilig, vooral als je met PayPal betaalt. Marktplaats vertrouw ik niet, en vooral niet dit soort aanbiedingen.

Ik zou hier verder geen aandacht meer aan besteden, de conclusie moge duidelijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 10-11-2005 16:58 ]

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 21:42
MPmad schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:56:
[...]

Och, handelen via eBay is zeker wel veilig, vooral als je met PayPal betaalt. Marktplaats vertrouw ik niet, en vooral niet dit soort aanbiedingen.
Ik scheerde per ongeluk e-bay en marktplaats over een kam. Ik wilde slechts voorbeelden van sites geven. Hieronder had ik niet e-bay mogen rekenen, want deze zijn inderdaad wel betrouwbaar, zeker in combinatie met paypal.

Verwijderd

Zoals velen al vermelden zou ik dit soort dingen niet snel vertrouwen,

De beste man mag het allemaal zeer professioneel en netjes voordoen, maar zo werkt het hele vak "oplichten", je hebt prachtige praatjes, maar opeens zijn ze niet meer thuis. Ik weet niet precies hoe het werkt bij overschrijvingen, maar ik dacht dat je die binnen twee weken ongedaan kan maken bij de meeste banken. Dit zou dus wel een overweging kunnen zijn de gok te wagen, voor het zelfde geld heb je misschien een prachtig spelertje, voor weinig euro's.

Een adres kan je ook zo verzinnen, een mobiel nummer heb je ook voor 5 euro, je koopt een prepaid kaartje wat geheel anoniem is, en nadat je 10 x 100 euro hebt verdient is het het wel waard het kaartje weg te gooien. Ophalen zou ook mijn voorkeur hebben, dit is natuurlijk afhankelijk van je vervoer, deze persoon zal zich vooral richten op mensen die hier moeite mee hebben doordat ze bijvoorbeeld geen rijbewijs hebben of het gewoonweg te duur vinden hiervoor xx KM op en neer te rijden.

In het verleden heb ik genoeg vrienden de mist in zien gaan, vaak genoeg met dit soort dingen. De mensen boden dan aan bij het station te wachten zodat je niet naar het betreffende adres hoeft te lopen als je met de trein komt. Eenmaal de koop gesloten, en jij zit terug in de trein en ontdenkt verschillende gebreken, achterhaal dan maar eens waar de betreffende persoon woont. Uiteraard is dit niet van nut op deze situatie, aangezien de beste man geen aan huis verkoop wil en verder ook weinig tijd wil steken in het persoonlijk laten zien van het apparaatje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:26 . Reden: kleine toevoeging ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Nakebod

Nope.

"Is het te mooi om waar te zijn, dan is het..."
Aka, ik zou het niet doen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:23:
Zoals velen al vermelden zou ik dit soort dingen niet snel vertrouwen,

De beste man mag het allemaal zeer professioneel en netjes voordoen, maar zo werkt het hele vak "oplichten", je hebt prachtige praatjes, maar opeens zijn ze niet meer thuis. Ik weet niet precies hoe het werkt bij overschrijvingen, maar ik dacht dat je die binnen twee weken ongedaan kan maken bij de meeste banken. Dit zou dus wel een overweging kunnen zijn de gok te wagen, voor het zelfde geld heb je misschien een prachtig spelertje, voor weinig euro's.
.
Gelukkig kan je betalingen die je zelf hebt gedaan niet meer (zelf) terugdraaien. Als dat zou kunnen is het zeer nadelig voor mensen die eerlijk dingen verkopen via marktplaats/whatever en gebruik maken van vooruitbetaling (ik heb gister nog iets verstuurd naar iemand die had geboden op het artikel via speurders, het zou niet best wezen als die persoon na het product te hebben ontvangen de betaling kan terugdraaien)

Het is echter wel mogelijk als het gaat om een automatische incasso. (als bijvoorbeeld je telefoon maatschappij een fout heeft gemaakt door een dikke rekening te sturen en meteen het geld van je rekening te trekken, dan kan jij zo die betaling terugtrekken.

[ Voor 29% gewijzigd door BlackMage op 10-11-2005 21:25 ]

Verwijderd

een dual 1gb ddr kit voor 50e.. :+ pis in me broek van het lachen nou goed
.. dit kan niet waar zijn.

wat Croga zegt: Ofwel: "If it sounds too good to be true, it probably isn't... (true that is...)"

• SqnLdr
  • Niet online
Ik heb een reactie op mijn e-mail ontvangen.

Hallo terug

Wij hebben de Zen Touch ingekocht in mei toen verkochten we ze voor 165 euro

nu de laaste restand voor 100 euro

Dit mijn adres

[Om privacy redenen heb ik het adres maar even weggehaald in deze post. Als iemand in de buurt langs wil gaan om het te checken mail naar: whizchris at gmail punt com]

verder nog vragen hoor ik het graag

Volgens de ANWB een bestaand adres in Zwolle. Het zou dus kunnen kloppen...
Iemand zin om langs te gaan in Zwolle om de boel eens te checken? mocht je in de buurt wonen O+

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Ga er anders langs en koop hem zo. Dan ben je zeker.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 19:28
Dit is vrijwel zeker oplichting, kijk maar even op http://internetoplichting...tion=print;num=1123186003. Zoek eventueel even op de tekst
Normalitair is ophalen wel de bedoeling, maar nu ik meerdere afnemers heb kan ik
simpelweg niet met iedereen afspreken (ivm tijd). Mocht u
geïnteresseerd zijn, het gaat als volgt in zijn werking:
Volgens mij is dit dezelfde persoon die mij opgelicht heeft voor 105,- aan concertkaartjes...

• SqnLdr
  • Niet online
Precies dezelfde tekst! Het was ook te mooi...

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga op zoek naar een betrouwbare manier om aan een Zen Touch te komen :)

@drafter86, als je het adres nog moet hebben, meel maar. Alhoewel ik me afvraag of dat echt zijn adres is.

Verwijderd

hmmm ik zie duidelijk patroon in de manier waarop oplichters werken:

je krijgt geen speling, om de betaling op een andere manier te laten geschieden.
of om wat dan ook aan hun manier van zaken te veranderen.

als je nu deze gozer wilt stangen, dan zeg je dat je ff langs komt om te kijken
aangezien je toch in de buurt bent en dan..
net als met die afrikaanse / nigeriaanse scam mongolen is gebeurd (p-p-p powerbook)
gewoon keihard proberen terug te naaien, zo hard als je kan.

:)

mischien dat ie er nog in trapt ook, in de p p p p powerbook methode, mja.. je moet er maar
zin en tijd voor hebben of maken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 15:38 ]

Verwijderd

als iedereen nou even gaat klagen bij markplaats halen ze die advertenties van hem weg
heb ik in iedergeval wel gedaan
(vraag of ze zijn ip kunnen bannen ;) )

oh en iedereen hem irriteren door te zeggen of je hem kan kopen en dan maar door blijven vragen _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 18:46 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
whizchris schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:45:
Precies dezelfde tekst! Het was ook te mooi...

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga op zoek naar een betrouwbare manier om aan een Zen Touch te komen :)

@drafter86, als je het adres nog moet hebben, meel maar. Alhoewel ik me afvraag of dat echt zijn adres is.
Zulke apparaten moet je gewoon in de winkel kopen. Dure dingen waar je geen gezeik mee wilt, en gewoon wilt kunnen omruilen als ze niet werken.
Dat is hoe ik het zie tenminste.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18

St@m

@ Your Service

whizchris schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:14:
Ik heb een reactie op mijn e-mail ontvangen.

Hallo terug

Wij hebben de Zen Touch ingekocht in mei toen verkochten we ze voor 165 euro

nu de laaste restand voor 100 euro

Dit mijn adres

[Om privacy redenen heb ik het adres maar even weggehaald in deze post. Als iemand in de buurt langs wil gaan om het te checken mail naar: whizchris at gmail punt com]

verder nog vragen hoor ik het graag

Volgens de ANWB een bestaand adres in Zwolle. Het zou dus kunnen kloppen...
Iemand zin om langs te gaan in Zwolle om de boel eens te checken? mocht je in de buurt wonen O+
Woei, ik woon in Zwolle, kan wel ff checken..

heb hem trouwens net gemailed
Hoi,

Ik heb wel belangstelling 
Ik woon ook in Zwolle, dus het zou mooi zijn als ik er 1tje kan afhalen.
Heb opzich altijd tijd, dus het liefst zo snel mogelijk als het kan.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 03-09-2008 08:06 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon ff ter info. Het argument geen tijd heb ik nooit boeiend gevonden. Ik heb toen ik nog op marktplaats verkocht genoeg afspraken gemaakt dat mensen van 19:15 tot 19:30 bij mij langs konden komen om het op te halen, als de mensen het willen hebben is dit geen enkel probleem ( desnoods wat gsm-verkeer als zij verlaat zijn, maar als ik weg moet en hun zijn er niet op tijd dan moet ik echt weg, afspraak is afspraak ).

Als je als afspraak aanhoud van 19:00 tot 22:00 uur dan kost het ontiegelijk veel tijd die niet iedereen heeft. Maar een kwartiertje heeft bijna iedereen wel ergens...
Pagina: 1